یكشنبه در فرهنگسرای خانواده؛

همایون همتی در همایش الهیات فرهنگ تجلیل می شود

همایون همتی در همایش الهیات فرهنگ تجلیل می شود

بلک بلاگ: دبیر علمی همایش الهیات فرهنگ گفت این همایش یکشنبه 19 آذر توسط فرهنگسرای خانواده برگزار و در حاشیه آن از 43 سال خدمات علمی همایون همتی در عرصه فرهنگ، تجلیل می شود.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، داوود ضامنی دبیر علمی همایش الهیات فرهنگ اظهار داشت: همزمان با سالروز تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی همایش علمی «الهیات فرهنگ» با حضور صاحب نظران و چهره های برجسته علوم انسانی برگزار و در حاشیه همایش از ۴۳ سال خدمات علمی همایون همتی در عرصه فرهنگ، فلسفه، عرفان، الهیات و دین پژوهی تجلیل می شود.
وی اضافه کرد: در یکصد سال قبل گفتگو پیرامون نسبت دانش الهیات و دانش فرهنگی در جهان مسیحیت بسیار رواج داشته است. اما متأسفانه در کشور ما چه در میان اساتید و صاحبنظران حوزوی و چه نخبگان دانشگاهی گفتگوهای بینارشته ای در عرصه الهیات، فلسفه و فرهنگ رو به افول بوده است؛ با وجود گسترش رشته های دانشگاهی همچون مطالعات فرهنگی، مدیریت فرهنگی و سیاست گذاری فرهنگی شاهد این هستیم که در سرفصل هیچیک از این دروس به مباحثی همچون فلسفه فرهنگ و الهیات فرهنگ آنطور که باید و شاید پرداخته نمی گردد.
این پژوهشگر اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در این سال ها آنقدر درگیر مباحث سیاست گذاری شده که از پرداختن به مباحث بنیادین نظری و تعمیق آنها در محافل علمی و دانشگاهی غافل شده است. فقر علوم انسانی در کشور ما به سبب قطع ریشه های آن از علوم مادر خود یعنی دانش فلسفه و الهیات است.
وی افزود: یکی از معدود اساتید، مترجم و پژوهشگری که در ۴۰ سال قبل خدمات شایانی به توسعه دانش الهیات در کشور ما کرده، همایون همتی است، وی با تألیف و ترجمه آثار برجسته ترین الهی دانان جهان برای جامعه علمی کشور، زمینه آشنایی دانشجویان، اساتید و طلاب علوم دینی را با آرا و اندیشه های متفکران برجسته الهیات در جهان معاصر را فراهم کردند.
ضامنی اظهار داشت: آقای همایون همتی فوق دکترای خود در رشته الهیات معاصر و فلسفه دین را از دانشگاه بیلفلد آلمان گرفتن کرده و نزدیک به ۴۳ سال است که در حوزه های مختلف همچون فلسفه، عرفان، الهیات تطبیقی، دین پژوهی، الهیات شیعی و … در دانشگاه های داخل و خارج تدریس می کنند.
وی اضافه کرد: از همایون همتی تا حالا بیش از ۴۰ کتاب و ۲۵۰ مقاله در عرصه فلسفه، عرفان، الهیات مسیحی، عرفان های جدید، دین پژوهی و … انتشار یافته است که بناست توسط فرهنگسرای خانواده و حوزه هنری انقلاب اسلامی آئین تکریم و بزرگداشتی با حضور شخصیت های مختلف فرهنگی و علمی یکشنبه ۱۹ آذر ساعت ۱۵ اجرا شود.
ضامنی اضافه کرد: خوشبختانه در این رویداد فرهنگی که به مناسبت سالروز تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می گردد نهادها و دستگاه های مختلفی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، حوزه هنری انقلاب اسلامی، پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، بنیاد ملی نخبگان، سازمان تبلیغات اسلامی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، دانشگاه آزاد اسلامی، انتشارات سوره مهر و … مشارکت دارند.
علاقمندان برای حضور در این مراسم می توانند به فرهنگسرای خانواده واقع در خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی (یوسف آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق مراجعه کنند.


منبع:

1402/09/18
10:46:42
0.0 / 5
242
تگهای خبر: اساتید , تدریس , خدمات , فرهنگ و ارشاد اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴