اسماعیلی خبر داد؛

اختصاص منابع ۳۰تا ۴۰میلیاردی به انجمن های هنری و ادبی کشور

اختصاص منابع ۳۰تا ۴۰میلیاردی به انجمن های هنری و ادبی کشور

به گزارش بلک بلاگ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما به انجمن های هنری، موسیقی و تجسمی در هر استان یک میلیارد و به انجمن های ادبی نیز حدود 30 تا 40 میلیارد برای تقویت محتوا در استانها اختصاص داده ایم.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست بامداد امروز یکشنبه ۲۱ آبان شورای مدیران این وزارتخانه، ضمن تسلیت شهادت مردم مظلوم غزه و همدردی با آنان، به نصرت الهی برای آزادی قدس اشاره نمود و اظهار داشت: رییس جمهور محترم در اجلاس منطقه ای مانند اکو را به میدانی برای پشتیبانی از فلسطین تبدیل و از مراودات اقتصادی و باز بودن سفارت برخی کشورهای اسلامی در سرزمین های اشغالی انتقاد نمود. مواضع و سخنان رییس جمهور درباره ی فلسطین در اجلاس های اخیر از موضع عزت بود. وی با اشاره به ریل گذاری جدید برای تقویت محتوا در استانها، به اختصاص منابع جدید به آن اشاره نمود و اضافه کرد: بطور مثال ما به انجمن های هنری، موسیقی و تجسمی در هر استان یک میلیارد و به انجمن های ادبی نیز حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد اختصاص خواهیم داد. البته برای فعالیت قرآنی و مطبوعاتی نیز اختصاص مناسبی برای اقدامات فرهنگی در نظر گرفته ایم.
وزیر ارشاد درباره ی اختصاص یک درصد بودجه دولتی به ارتقای فرهنگی اظهار داشت: ترمیم برخی انگاره های فرهنگی در جامعه لازم است و نسبت به آن باید اهتمام داشته باشیم. امسال قدمهای بزرگی برداشتیم و از مجاری مختلف اجرائی و تقنینی این مساله را دنبال می نماییم که سنگ بنای کار مهمی است تا فرهنگ در دولت مردمی به جایگاه اصلی خود بازگردد.
وی در ادامه با اشاره به تلاش سازمان حج و زیارت برای اعزام کاروان های عمره مفرده از ماه آتی، به موضوع سامانه نظارت مردمی در عرصه نشر و چاپ همزمان با هفته کتاب و همین طور برگزاری قرارگاه زیست عفیفانه با حضور رییس جمهور اشاره نمود و اضافه کرد: موضوع عفاف و حجاب برای ما جدی است و این امر وظیفه قانونی و شرعی به شمار می آید.
اسماعیلی با اشاره به لزوم تغییر ساختارهای فرهنگی در جامعه به ترمیم برخی انگاره های فرهنگی اصرار کرد و اظهار داشت: طبق یک نظرسنجی در شهریور امسال، مشخص شد سه چهارم مردم ایران حامی مساله فلسطین هستند و این امر حالا بواسطه جنگ غزه حتما بیشتر هم شده است، اما متأسفانه برخی تلاش می کنند با بوجودآوردن دو قطبی و گسل های اجتماعی، خلاف این مساله را بازگو کنند. ما برای فرهنگ سازی دراین زمینه در شورای فرهنگ عمومی روز ۱۴ مهر را به عنوان حماسه جوانان فلسطینی و ۲۵ مهر را به سبب بمباران بیمارستان غزه به عنوان روز نسل کشی نامگذاری کردیم و رییس جمهور نیز این مساله را در نشست ریاض مطرح نمودند.


منبع:

1402/08/22
08:00:26
0.0 / 5
198
تگهای خبر: فرهنگ و ارشاد اسلامی , فرهنگی , كتاب , مطبوعات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳