با موضوع ادبیات دفاع مقدس و مقاومت؛

انتشار دومین شماره کتاب ایران

انتشار دومین شماره کتاب ایران

به گزارش بلک بلاگ، همزمان با برگزاری دوازدهمین دوره نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت، دومین شماره مجله کتاب ایران با مبحث ادبیات دفاع مقدس و مقاومت منتشر گردید.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، همزمان با برگزاری دوازدهمین دوره نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت، دومین شماره «کتاب ایران» اخیرا با مبحث ادبیات دفاع مقدس و مقاومت منتشر گردید و روی پیشخان مطبوعات آمده است.
از آنجایی که رویدادی مانند جنگ در همه دنیا منشأ تولید آثار ادبی و روایی زیادی می شود و کشور ما هم از این قاعده مستثنا نبوده است. از آغاز جنگ تحمیلی تا امروز عددی بالغ بر ۳۰ هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس، مدافعان حرم و مقاومت تولید و انتشار یافته است. بنابراین معرفی آثار مناسب برای مخاطبان گوناگون، در چارچوب های متخلف یکی از مهم ترین نیازهای ترویج ادبیات مقاومت است. ازاین رو مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران با همکاری مجمع ناشران انقلاب اسلامی، همزمان با دوازدهمین دوره نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت، دومین شماره از ویژه نامه کتاب ایران را به مبحث ادبیات مقاومت مختص کرده است.
این ویژه نامه در سه بخش تنظیم و گردآوری شده است. بخش اول شامل بیانات رهبر انقلاب در شب خاطره دفاع مقدس سال ۹۷ است که مبحث افزایش صد برابری ادبیات دفاع مقدس و مقاومت و هم مطالبه ایجاد نهضت ترجمه آثار خوب مقاومت مطرح گردیده است. در قسمت دوم ۵۶ تقریظ رهبر انقلاب و ۲۴ کتابی که در این عرصه مورد تحسین ایشان قرار گرفته جمع آوری و عرضه شده است. در قسمت سوم هم ۴۴۰ کتاب در حوزه ادبیات دفاع مقدس و مقاومت برای مخاطبان مختلف معرفی شده است.


منبع:

1402/07/18
11:57:27
0.0 / 5
205
تگهای خبر: فرهنگی , كتاب , مطبوعات , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱