یقینی خبر داد؛

برگزاری نمایشگاه ایران نوشت با حضور بیشتر از 200 تولید کننده

برگزاری نمایشگاه ایران نوشت با حضور بیشتر از 200 تولید کننده

به گزارش بلک بلاگ، دبیر نهمین نمایشگاه ایران نوشت اظهار داشت: این دوره از نمایشگاه با حضور بیشتر از ۲۰۰ مجموعه از یکشنبه ۱۹ شهریور تا یکشنبه دوم مهر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می گردد.



محمد یقینی دبیر نهمین نمایشگاه ایران نوشت، در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه ایران نوشت اظهار داشت: این دوره از نمایشگاه با حضور بیش از ۲۰۰ مجموعه تولیدکننده ایرانی از یکشنبه ۱۹ شهریور تا یکشنبه دوم مهر از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود؛ حضور این تعداد از تولیدکنندگان ایرانی به نسبت دوره گذشته نمایشگاه دو برابر بالا رفته است.
وی اضافه کرد: نمایشگاه ایران نوشت به سبب شیوع ویروس کرونا دو سال برگزار نشد که اگر شاهد وقوع این بیماری نبودیم، سال جاری باید یازدهمین نمایشگاه ایران نوشت را برگزار می کردیم درحالی که شاهد برگزاری نهمین دوره آن هستیم. در مجموع جریان ایران نوشت یازدهمین سال خودرا طی می کنند و به عنوان یک نمایشگاه ملی و بزرگترین نمایشگاه عرضه و معرفی نوشت افزارهای ایرانی با محتوای ایرانی و بومی در کشور مطرح است.
دبیر نهمین نمایشگاه ایران نوشت اظهار داشت: در دوره هشتم نمایشگاه ایران نوشت ۱۰۰ مجموعه تولیدکننده ایرانی حضور داشتند که این تعداد در دوره نهم نمایشگاه به دوبرابر بالا رفته است و این تولیدکنندگان مقرر است آخرین دستاوردها و محصولات شأن را برای مردم عرضه کنند.
همزمان با نمایشگاه ایران نوشت در هفت استان نمایشگاه استانی برگزار می شود
وی افزود: اتفاق ویژه ای را سال جاری در نمایشگاه نهم ایران نوشت شاهد می باشیم در خصوص این که همزمان با این نمایشگاه، در ۷ مرکز استان همچون مشهد، شیراز، قم، اصفهان، تبریز، یزد، اهواز نمایشگاه ایران نوشت را برگزار خواهیم کرد. این امر به سبب عدم دسترسی مردم استانها و شهرستان ها به نوشت افزار ایرانی، اسلامی در شهرهای شأن بود. همین طور تولیدکنندگان استانی امکان حضور در این دوره از نمایشگاه را نداشتند و از سویی در محل برگزاری نمایشگاه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با محدودیت های فضایی روبرو می باشیم. سال جاری این دوره از نمایشگاه در فضایی بیش از ۵ هزار متر مربع انجام می شود.
یقینی اظهار داشت: نمایشگاه های نوشت افزار در مراکز استانها توسط مجموعه های مردمی در این زمینه انجام می شود. همین طور از هفته پیش شاهد برگزاری نمایشگاه استانی نوشت افزار در شیراز، مشهد و یزد هستیم. الباقی استانها همزمان با نمایشگاه اصلی نوشت افزار از روز یکشنبه ۱۹ شهریور انجام می شود.
وی اضافه کرد: به سبب آنکه در محل برگزاری نمایشگاه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با محدودیت هایی روبرو می باشیم، بنا بر این نوع چیدمان را بصورت خاص انجام دادیم به این معنا که تعداد غرفه ها را کمتر کرده ایم و در مدل دیگری چیده ایم که بیش از ۱۵ غرفه ویژه است. همین طور حدود ۵۰ دیواره را چیدمان کرده ایم که مربوط به محصولات ویژه است. در ادامه هم الباقی بخش ها را بصورت موضوعی کنار هم چیدمان کرده ایم.
۱۵ تا ۲۰ درصد از محصولات نمایشگاه ایران نوشت به رسته های اسباب بازی و پوشاک اختصاص یافته است
دبیر نهمین نمایشگاه ایران نوشت با اشاره به بخش های جانبی نمایشگاه اظهار داشت: در قسمتی از نمایشگاه نزدیک به ۱۵ تا ۲۰ درصد از محصولات به کالای ایرانی و بومی ویژه کودکان و نوجوانان در رسته های اسباب بازی و پوشاک اختصاص داده شده است. همین طور بخش سرگرمی از دیگر بخش های جانبی نمایشگاه محسوب می شود.
وی افزود: تعدادی از غرفه ها در روزهای برگزاری نمایشگاه ایران نوشت، برنامه های ویژه ای را در قالب بازی دارند و به همین طریق قصد دارند بواسطه بازی ارتباط بیشتری با کودکان و نوجوانان برقرار کنند. همین طور در این دوره از نمایشگاه همچون سال قبل روزانه ارتباط مستقیم با شبکه کودک برقرار خواهد شد.
یقینی اظهار داشت: در نهمین نمایشگاه ایران نوشت دو پویش را برگزار خواهیم کرد. نخستین پویش با عنوان «کیفم را بستم» است؛ بر طبق این طرح همزمان با برگزاری نمایشگاه، کودکان و نوجوانان با کاراکترهای نوشت افزارهای خریداری شده عکس می گیرند و ارسال می کنند. هدفمان از برگزاری این پویش به صورتی پررنگ شدن داستان نوشت افزارهای ایرانی نسبت به سال قبل است.
وی اضافه کرد: دومین پویش با عنوان «همه حاضر» با هدف تأمین نوشت افزار کودکان مناطق محروم است که در نهمین نمایشگاه ایران نوشت انجام می شود. بر این اساس مردم می توانند کمک های نقدی خودرا داشته باشند یا از محصولات نمایشگاه خرید کنند و به غرفه این پویش بپیوندند.
یقینی اظهار داشت: طبقه پایین نمایشگاه ایران نوشت همچون سال پیش بصورت هایپری است و هر محصول مورد نظر کنار هم چیده شده اند. این امر به سبب محدودیت هایی که در فضا داریم، انجام شده است تا شاهد چیدمان محصولات بیشتری باشیم. همه محصولات این نمایشگاه ایرانی هستند و تنها بخش بسیار ناچیزی مربوط به بخش خارجی است؛ چونکه مشابه آن محصولات را در ایران نداریم و ناچار هستیم این بخش را به سبب تأمین نیازهای مورد نیاز تعدادی از بازدیدکنندگان داشته باشیم.
وی افزود: برای تک تک محصولات عرضه شده در نمایشگاه ایران نوشت نظارت مناسبی صورت می گیرد تا شاهد طرح ناسالم نباشیم. همه محصولات بر طبق طرح ایرانی اسلامی است و تنوع بسیاری دارد که می توان به طرحی از شهدا، کاراکترهای ایرانی و طرح های گرافیکی اشاره نمود. سال قبل همزمان با اکران انیمیشن پسر دولفینی، همه محصولات مربوط به کاراکتر این اثر هنری در نمایشگاه ارائه شد و سال جاری هم مقرر است انیمیشن بچه زرنگ اکران شود و همزمان با اکران آن از محصولات مربوط به کاراکترهای این اثر هنری رونمایی شود.
دبیر نهمین نمایشگاه ایران نوشت با اشاره به دستاوردهای برگزاری هشت دوره از نمایشگاه اظهار داشت: ما بعد از برگزاری هشت دوره نمایشگاه ایران نوشت توانستیم جریان نوشت افزار ایرانی را در داخل کشور ایجاد نماییم و در این راه موفق باشیم. الگو و مدل این امر قابل بررسی است. ما شاهد پیشرفت های بسیاری در این زمینه هستیم. مردم رضایت کافی را از نوشت افزارهای ایرانی دارند.
اصلی ترین هدف مان از برگزاری نمایشگاه ایران نوشت، ذائقه سازی و جریان نوشت افزار ایرانی است
وی اضافه کرد: از آنجائیکه ما نمایشگاه ایران نوشت را با هدف فروش برگزار نمی نماییم و بیشترین هدفمان ایجاد ذائقه سازی و جریان نوشت افزار ایرانی برای خانواده ها، فرزندان شأن و دانش آموزان شأن، حاکمیت و دستگاه های مربوطه است تا این صنعت را از نزدیک ببینید و بدانند که صنعت نوشت افزار ایرانی اسلامی تا چه اندازه پیشرفت کرده اند و مردم از دستاوردهای این صنعت رضایت دارند. همین طور سایر تولیدکنندگان و توزیع کنندگانی که هیچ وقت فکر نمی کردند روزی صنعت نوشت افزار ایرانی اسلامی در بازار کشور جایی داشته باشند، با حضور در نمایشگاه متوجه استقبال مردم می شوند و به پشتیبانی از این صنعت می پردازند.
یقینی اظهار داشت: نمایشگاه فرزند من که مدتی پیش در مصلی انجام شد به صورتی مکمل نمایشگاه ایران نوشت است. تفاوت نمایشگاه ایران نوشت با فرزند من این است که نمایشگاه فرزند من متمرکز بر صنایع فرهنگی کودک و نوجوان بود درحالی که نمایشگاه ایران نوشت متمرکز بر نوشت افزار بصورت تخصصی است.
وی افزود: در نمایشگاه ایران نوشت تولیدکنندگان بصورت مستقیم حضور دارند و طبیعتاً به نسبت مغازه ها در حالت عادی محصولات را با قیمت بهتری عرضه می کنند. در حقیقت هدف ما از برگزاری نمایشگاه تنظیم بازار نیست بلکه هدف اصلی مان ذائقه سازی و معرفی و فرهنگسازی استفاده از نوشت افزار ایرانی است.
دبیر نهمین نمایشگاه ایران نوشت اظهار داشت: به جرأت می توانم بگویم که مجموعه تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی اسلامی به سختی برای حفظ مجموعه های شأن تلاش می کنند. بنا بر این سودهای شأن حداقلی است و در نمایشگاه شاهد گرانفروشی از سمت آنها نیستیم. قسمتی از گرانفروشی هایی را که شاهد می باشیم به سبب مشکلات موجود در سیستم عرضه و توزیع است. تعدادی از فروشگاه های لاکچری و هایپرهای فرهنگی به سبب آنکه نقدینگی ندارند برای مدت زمان زیادی جنس تأمین می کنند و بسیار گران تر از توزیع کننده می خرند و در نهایت به سبب محله و منطقه شأن، به دو برابر قیمت گذاری می کنند؛ درحالی که سود متعارف یک فروشگاه و خرده فروشی بین ۲۵ تا ۳۵ درصد است اما متأسفانه در بعضی نقاط با دوبرابر قیمت محصولات را به فروش می رسانند.
یقینی اظهار داشت: ما در نهمین نمایشگاه ایران نوشت گرانفروشی نداریم و محصولات با تخفیف های بین ۱۰ تا ۱۵ درصدی عرضه می شوند.


منبع:

1402/06/18
12:20:32
0.0 / 5
270
تگهای خبر: برنامه , خرید , داستان , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴