با هدف ارتقای پوشش اجتماعی محور؛

چهارمین جشنواره ملی فردخت برگزار می گردد

چهارمین جشنواره ملی فردخت برگزار می گردد

بلک بلاگ: چهارمین جشنواره ملی فردخت با هدف اثرگذاری فرهنگ و هنر غنی ایرانی اسلامی در ارتقای پوشش اجتماعی محور انجام می شود.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، جشنواره ملی فردخت با هدف اثرگذاری فرهنگ و هنر غنی ایرانی اسلامی در ارتقای پوشش اجتماعی محور در چهارمین سال برگزاری در پی این است که هر شخص یا نهاد شرکت کننده، خودرا در جریان این حرکت سهیم بداند و رشد، بالندگی و پویایی با حفظ وحدت و مشارکت را مبنا قرار دهد.
گفتمانی که در قالب جشنواره فردخت شکل می گیرد، این نتیجه را در پی دارد که تولیدکننده های پوشاک در سطح کشور هم امکان تولید با جذابیت های هنری را به دست می آورند و هم مخاطب این تولید در سطح جامعه را پیدا می کنند.
هدف بعدی جشنواره ملی فردخت این است که که طرح های خروجی جشنواره فردخت وارد بازار شوند و اثربخشی خودرا نشان دهند؛ در این جهت از بعضی مجموعه ها، انتظارات ویژه ای داریم؛ برای مثال اتاق تجاری کشور دارای توانمندی ها و دسترسی های خوبی است که می تواند برای تحقق این هدف یاری گر باشد. برگزاری نشست با تولیدکننده های عمده پوشاک همزمان با برگزاری نمایشگاه جشنواره به میزبانی شهرستان کاشان و ایجاد پل ارتباطی بین این گروه با هنرمندان طراح، خیاطان و… یکی از چشم اندازهای تعریف شده است که اتاق تجاری می تواند در کمک به اجرای آن نقش به سزایی داشته باشد.
موضوع اصلی این جشنواره، رقابت در طراحی دوخت و پژوهش در پوشش ایرانی اسلامی بوده و در کنار آن توجه ویژه به موضوع اقتصاد، هنر و فرهنگ سازی در عرصه تولید پوشاک و قالب های موجه مدلهای طراحی را نیز مدنظر داشته است.
جشنواره فردخت برای نخستین بار در سال ۹۹ با همکاری سه نهاد و دانشگاه با موضوع مانتوی اجتماع برگزار و در نهایت، ۴۰ اثر در نمایشگاهی در محل دانشگاه فدک کاشان ارائه شد و ۶ نفر، رتبه برتر انتخاب شدند.
در دوره دوم، این جشنواره با همکاری ۱۲ نهاد و دانشگاه با موضوع طراحی و دوخت مانتوی اجتماع و کالکشن خانواده ضمن عرضه ۱۸۰ اثر در نمایشگاهی در محل خانه تاریخی طباطبایی ها با حضور ۱۰ شهر شرکت کننده اجرا شد.
سومین دوره در سال ۱۴۰۱ با همکاری ۱۶ دانشگاه و نهاد در مطالبی چون مانتوی اجتماع، طراحی کالکشن خانواده، فرم مدارس و پژوهش به ترتیب با عرضه ۲۵۰، ۱۴۰ و ۳۲ اثر و ضمن مشارکت ۱۲ استان و ۴۰ شهرستان در نمایشگاهی در تالار شهر مجموعه فرهنگی هنری فرهنگسرای مهر کاشان برپا شد و اختتامیه سومین دوره جشنواره ملی فردخت همزمان با چهلمین روز ناآرامی های سال قبل بود که با هدف گسترش و ترویج آزادی به مفهوم بی حجابی به راه افتاد و در حالی انجام شد که نمایندگان ۱۲ استان و ۴۰ شهرستان با ۵۰۰ نفر مخاطب هنرمند و نخبه طراحی دوخت بمنظور طراحی پوشاک ایرانی اسلامی در قالب این برنامه حضور پیدا کرده بودند.

1402/06/15
20:07:02
0.0 / 5
274
تگهای خبر: برنامه , جشنواره , شركت , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴