توسط انتشارات سیمای شرق؛

کتاب درس گفتارهایی پیرامون حقوق شهروندی منتشر گردید

کتاب درس گفتارهایی پیرامون حقوق شهروندی منتشر گردید

به گزارش بلک بلاگ، کتاب درس گفتارهایی پیرامون حقوق شهروندی، صلح و اخلاق نوشته بشیر معتمدی و با مقدمه اشرف بروجردی توسط انتشارات سیمای شرق منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، کتاب «درس گفتارهایی پیرامون حقوق شهروندی، صلح و اخلاق» نوشته بشیر معتمدی و با مقدمه اشرف بروجردی اخیرا توسط انتشارات سیمای شرق منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب حاصل تدوین مباحث مطرح شده در سه مدرسه تابستانی است که طی سالهای ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ با حضور اساتید علوم انسانی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار گردید.
پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی طی سالهای ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ کوشید با برگزاری مدرسه های تابستانی، موضوع هایی بینارشته ای را که لازمه پیشرفت و توسعه جامعه ایرانی می دانست در کانون توجه قرار دهد و از جنبه های متعدد به ارزیابی و واکاوی آنها بپردازد. در سال ۱۳۹۵ برای گفتگو پیرامون «حقوق شهروندی» از اساتید این حوزه دعوت به عمل آمد و مباحث «حقوق شهروندی از منظر دینی» توسط آیت الله محمد سروش محلاتی، «حقوق شهروندی از منظر فلسفی» توسط سیدمحمدرضا بهشتی و «حقوق شهروندی از منظر حقوقی» توسط محمدحسن ضیایی فر عرضه شد. در سال ۱۳۹۶ مبحث «صلح» مورد توجه قرار گرفت و آیت الله سیدمحمدعلی ایازی درس گفتار «صلح از منظر قرآن»، سیدمحسن فاطمی درس گفتار «روان شناسی صلح»، سیدمحمدامین قانعی راد درس گفتار «جامعه شناسی صلح» و محمدحسن ضیایی فر درس گفتار «صلح از منظر حقوق بشر» را عرضه کردند.
در سال ۱۳۹۷ هم مبحث «اخلاق»، بعنوان مبحث موردنیاز جامعه بشری، محوریت مدرسه تابستانی بود. در این دوره، مبحث «اخلاق و معنویت» را ناصر مهدوی، مبحث «اخلاق و محیط زیست» را آیت الله سیدمصطفی محقق داماد، مبحث «اخلاق و بازار» را علی دینی ترکمانی و مبحث «اخلاق و جنسیت» را مهرنوش هدایتی و عفت السادات مرقاتی خوئی عرضه دادند.
کتاب حاضر، حاصل مباحث مطرح شده در سه مدرسه تابستانی برگزارشده به همت معاونت فرهنگی اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در سالهای یاد شده است که در چارچوب درس گفتارهایی توسط اساتید علوم انسانی کشور عرضه شد. در سلسله مباحثی که در این مجموعه شکل گرفت، حقوق شهروندی از ابعاد مختلف بررسی گردید و در کنار آن دو نماد حقوق شهروندی؛ صلح و اخلاق مورد توجه قرار گرفت و صاحب نظران، اساتید و دانشگاهیان به بیان دیدگاه های خود در این حوزه پرداختند که حاصل آن در کتاب «درس گفتارهایی پیرامون حقوق شهروندی، صلح و اخلاق» و در سه فصل قابل مطالعه است.
این کتاب در ۶۱۹ صفحه و قیمت ۳۵۰ هزار تومان عرضه شده است.

1402/05/16
10:18:39
0.0 / 5
253
تگهای خبر: اساتید , حقوقی , فرهنگی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳