وزیر ارشاد:

نیاز به گسترش روحیه طنز در جامعه داریم

نیاز به گسترش روحیه طنز در جامعه داریم

به گزارش بلک بلاگ، از گیلان وزیر ارشاد با اعلان اینکه نیاز به گسترش روحیه طنز در جامعه داریم، اظهار داشت: مرحوم کیومرث صابری(گل آقا) به تقویت روحیه طنز در جامعه پرداخت.


محمدمهدی اسماعیلی امروز 23 تیر در اختتامیه هفتمین دوره جشنواره ملی «طنز پهلو» در فومن، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بزرگان فرهنگی و هنری و دینی استان گیلان و شهرستان فومن، اظهار داشت: به همه علما و ادبا و هنرمندان استان گیان ادای احترام می کنم.
وی با اعلان اینکه سال قبل پیشنهاد برگزاری جشنواره «طنزپهلو» بصورت ملی را مطرح کردیم، اضافه کرد: دبیرخانه دائمی جشنواره «طنزپهلو» در فومن دایر شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایرانیان را اهل ادب و هنر و شعر دانست و اشاره کرد: مردم جامعه ما خیلی از حرف هایشان را در قالب طنز و استعاره و کنایه به مخاطبان می زنند و این خاصیت جامعه ایرانی را باید تقویت نماییم.
اسماعیلی با اعلان اینکه نیاز به گسترش روحیه طنز در جامعه داریم، اظهار داشت: مرحوم کیومرث صابری(گل آقا) به تقویت روحیه طنز در جامعه پرداخت و شاهد استقبال فوق العاده مردم از نشریه گل آقا بودیم و مردم برای شماره های بعدی ثانیه شماری می کردند.
وی نشریه گل آقا را یک دوران طلایی در عرصه ادبیات طنز کشور دانست و اشاره کرد: نشریه گل آقا هم ادیبانه بود و هم نجابت داشت که نشان دهنده فرهیختگی مرحوم صابری است. وی همیشه مرزها را رعایت می کرد و پایبند به سنت ها و ارزش های دینی و ملی و اخلاقی بود.
وزیر ارشاد، مرحوم صابری را متخلق به اخلاق حسنه و نیکو دانست و تصریح کرد: این خصلت هنر و هنرمند است که با گذشت زمان ماناتر و اثرگذارتر می شود؛ امروز بااینکه جسم مادی مرحوم صابری در بین ما نیست، اما اساسا نسل امروز و آیندگان بیشتر او را مورد تکریم قرار خواهند داد.
وی گذشت زمان را سبب ارزشمندی کار هنری دانست و بیان کرد: مرحوم صابری در عرصه طنز کشور تحول ایجاد کرد.
اسماعیلی از آمادگی وزارت ارشاد جهت پشتیبانی از ادبیات طنز و طنزپردازان آگاهی داد و تصریح کرد: آماده حمایت جدی از هنرمندان طنزپرداز هستیم و اساسا این جشنواره یکی از راه های معرفی این هنرمندان است.
وی سال ۱۴۰۳ را بیستمین سالگرد درگذشت مرحوم صابری دانست و اشاره کرد: امیدواریم یک جشنواره جامع تر و گسترده تر با محوریت مرحوم صابری اجرا شود.




منبع:

1402/04/23
17:09:44
0.0 / 5
275
تگهای خبر: جشنواره , طنز , فرهنگ و ارشاد اسلامی , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲