وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تحقق عدالت فرهنگی در کشور اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

تحقق عدالت فرهنگی در کشور اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

به گزارش بلک بلاگ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلان اینکه ما در بحث عدالت فرهنگی نگاه ویژه ای به آذربایجان داریم، اظهار داشت: تحقق عدالت فرهنگی در کشور اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، محمدمهدی اسماعیلی عصر پنج شنبه در مراسم دیدار رییس جمهور با اهالی فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی در مقبرة الشعرا گفت: تبریز مرکز فرهنگ، هنر و تمدن در قلب کشور است و البته منظور از تبریز محدود به جغرافیای فعلی نیست و این دیار منشأ تحولات در حوزه ایران فرهنگی در برهه ها و دوران مختلف بوده است.
وی اضافه کرد: بیش از ۵۲ پروژه فرهنگی در اختیار جبهه آذربایجان قرار گرفته است و به تحقق عدالت فرهنگی نگاه ویژه ای داریم.
وی اظهار داشت: در ۱۰۰ سال قبل در همه حوزه های مختلف و مقاطع تاریخ ساز از مشروطه تا جنگ تحمیلی پابه پای سرداران دلیر و افتخارآفرین تبریز، سرداران فرهنگی و هنری افتخار آفریده اند.
وی اضافه کرد: در مشروطه، در جنبش های اصیل ایران اسلامی، انقلاب اسلامی و در همه ایام ۴۵ سال گذشته، هنرمندان تبریز و آذربایجان افتخار آفریدند.
اسماعیلی افزود: ما در تبریز یک موقعیت منحصر به فرد داریم و هم هنرمندان بزرگی و هم مقامات خوبی مانند امام جمعه کم نظیری در این شهر وجود دارد که مشوق اهالی حوزه فرهنگ و هنر است این سفر که دومین سفر به آذربایجان شرقی و تبریز است، مورد عنایت وی قرار گرفته ام.
وی اظهار داشت: در بحث عدالت فرهنگی نگاه ویژه ای به آذربایجان شده است و در یک سال قبل بیش از ۵۲ پروژه فرهنگی در اختیار جبهه فرهنگی تبریز و آذربایجان قرار گرفته است.
وی افزود: در صندوق هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر نزدیک هفت هزار آذربایجانی عضو هستند و بیش از ۱۰۰ هنرمند دارای درجه هنری یک، عضو این صندوق هستند و افتخاری برای آذربایجان است.
وی اضافه کرد: در برنامه های مختلف برای این خطه، یک بنیاد فرهنگ، هنر و ادب در آذربایجان داریم که امروز معارفه رییس جدید آن به انجام می رسد و چهار استاندار مناطق آذری زبان به همراه وزیر فرهنگ مدیریت این مجموعه را بر عهده دارند و بدین سبب مجموعه در راستای گسترش فرهنگ اصیل آذربایجان است.
وی افزود: امسال کار ویژه ای که دولت در کشور انجام داده اتفاقات مهمی در عرصه فرهنگ و هنر و ادب درحال رخ دادن است، ما آماده پشتیبانی از همه طرح های مهم هنرمندان از چاپ آثار تا پشتیبانی از اجرای طرح های فرهنگی و امسال نسبت به سالهای قبل اعتبارات حوزه فرهنگ را چندین برابر افزایش داده شده است.


منبع:

1402/03/19
14:31:20
0.0 / 5
386
تگهای خبر: برنامه , سفر , فرهنگ و ارشاد اسلامی , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴