اتفاق عجیب بعد از قهرمانی ناهید کیانی در مسابقات جهانی

اتفاق عجیب بعد از قهرمانی ناهید کیانی در مسابقات جهانی

به گزارش بلک بلاگ، بعد از قهرمانی تاریخی بانوی ایرانی در مسابقات جهانی تکواندو، اتفاقی در پخش تلویزیونی رخ داد که به نظر می آید لزوم تولید اثر موسیقایی جدید را به رخ کشید.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، شبکه ورزش هنگام برگزاری مسابقه های قهرمانی جهان تکواندو، برنامه دیگری درحال پخش داشت که بمحض آغاز مبارزه های «ناهید کیانی»، مبارز نام آشنای سبک وزن تیم ملی تکواندوی بانوان ایران، برنامه خویش را قطع می کرد و به پخش رویارویی های وی - این دفعه در وزن ۵۳- کیلوگرم - مبادرت می کرد.
ناهید کیانی که هموطنان ایرانی پیش تر و بیشتر، مبارزه او را در بازی های المپیک توکیو، در مقابل کیمیا علیزاده در وزن ۵۷- کیلو گرم به خاطر داشتند؛ که در آن مسابقه، اختلاف قد فاحش، ملی پوش ایران را در مقابل ملی پوش سابق در موضع ضعف قرار داده بود. اما در مسابقه های قهرمانی جهان سال جاری وقتی در مرحله های ابتدایی برابر حریفی از کره جنوبی به پیروزی رسید، امیدهای تیم ملی بانوان ایران، برای رسیدن به مدال طلا، بعد از به دست آوردن ۲ مدال برنز در قسمت آقایان این دوره از مسابقه ها، جوانه زد.
این اتفاق از هر جهت برای تیم ملی تکواندوی بانوان ایران حایز اهمیت بود. اول این که بانوان ایرانی در تاریخ مسابقه های جهانی تابحال به مدال طلا دست نیافته بودند و این نخستین مدال طلای بانوان تکواندوکای ایران در تاریخ این رشته ورزشی محسوب می شد. دوم این که تیم ملی تکواندوی ایران که زمانی عملکرد به نسبت درخشانی در زمینه های جهانی داشت، از ۹ سال پیش تابحال در قسمت آقایان هم نتوانسته بود به مدال طلا برسد. در این دوره از مسابقه ها هم ورزشکاران مرد ایرانی حتا به فینال هیچ وزنی نتوانستند برسند تا با ۲ مدال برنز، حتا بعد از کشور «مالی» قرار بگیرند که رده پنجم مردان را به خود اختصاص داد. این درحالی است که تیم ملی بانوان ایران با همان تک مدال طلا، برای اولین بار در رده پنجم ۵ تیم برتر مسابقه ها هم قرار می گرفت.
به هر حال این جوانه به بار نشست و ناهید کیانی در مسابقه ی فینال در مقابل مبارز چینی با یک برتری مطلق به مدال طلا و عنوان قهرمانی جهان دست یافت؛ جایگاهی که مفسران و خبرنگاران ورزشی هم تاکید داشتند، برای رسیدن به آن، پستی و بلندی های قابل توجهی را پشت سر گذاشته و سختی های بسیاری را تحمل کرده بود.
طبعا تلویزیون کشورمان هم از این اتفاق خرسند بود و با وجود آنکه مسابقه ها در روز خاصی پخش می شد، یکی از قطعه موسیقی های ساخته شده متناسب با قهرمانی ورزشکار ملی پوش ایران را پخش کرد. اما نکته قابل توجه در متن ترانه این قطعه بود که خطاب آن به «مرد» فداکار و از خود گذشته ای بود که برای بالا بردن پرچم جمهوری اسلامی ایران در زمینه جهانی کوشیده و موفق شده است.
به نظرمی رسد با عنایت به روند رو به افزایش افتخارآفرینی و مدال آوری زنان ورزشکار ایرانی در زمینه های جهانی و بین المللی، دفتر شعر و موسیقی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید متناسب با موفقیت و مدال آوری های بانوان ورزشکار ایرانی هم قطعه موسیقی و سرود قهرمانی با شعر متناسب تولید نماید.




منبع:

1402/03/16
10:05:34
0.0 / 5
283
تگهای خبر: برنامه , رمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳