با برگزاری دو پویش اهدای كتاب انجام شد؛

اهدای 32 هزار نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی

اهدای 32 هزار نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی

به گزارش بلک بلاگ، با برگزاری دو پویش نذر کتاب، نشر خوبی ها و اهدای کتاب، بارش دانایی در سال ۱۴۰۱، بیشتر از ۳۲ هزار و ۴۰۰ نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی اهدا شد.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ظهر امروز پنج شنبه در جمع رؤسای کتابخانه های عمومی استان با بیان این خبر اظهار داشت: سنت نذر و اهدای کتاب از دیر باز در کشور ما برقرار بوده که این امر در شهر تبریز هم تاریخچه غنی دارد به صورتی که کتابخانه ملی تبریز با اعانات بی دریغ مردمی بخصوص خیرین فرهنگ دوست و اهدای کتاب توسط برادران نخجوانی از تاجرین این شهر تأسیس گردید.
بابایی با اشاره به اینکه پویش نذر کتاب نشر خوبی ها در ماه های محرم و صفر انجام گرفت که با اهدای ۲۰۹۷۶ نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی سراسر استان به پایان رسید، اضافه کرد: دومین پویش تحت عنوان اهدای کتاب، بارش دانایی که بمناسبت فصل زمستان در ماه های بهمن و اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد ۱۱۴۴۵ نسخه کتاب به مجموعه کتابخانه های عمومی استان اضافه کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی اظهار نمود: در این دو پویش که با هدف غنی سازی مخزن کتابخانه های عمومی و ترویج فرهنگ اهدای کتاب برگزار شد در مجموع تعداد ۳۲۴۲۱ نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی استان اضافه گردید که به صورت میانگین مبلغی حدود ۱۲ میلیاردریال کتاب اهدا شده است.
وی اضافه کرد: این آمار نسبت به مدت زمان مشابه پارسال ۵۰ درصد افزایش داشته و با تدابیر اتخاذ شده پویش های اهدای کتاب برای مناسبت های مختلف و همینطور برای اقشار مختلف هم برنامه ریزی شده است.


منبع:

1402/03/13
14:09:46
0.0 / 5
323
تگهای خبر: برنامه , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳