نفری مطرح كرد؛

ایرانیها مثل سرو سرافرازند

ایرانیها مثل سرو سرافرازند

به گزارش بلک بلاگ، نویسنده کتاب نگهبان سرو می گوید: زمانی که این کتاب را می نوشتم، سرو برایم عظمت داشت. سرو، ما و ایران و هرکدام از ما ایرانیها هستیم و مثل آن سرافرازیم و باید از عظمت ایران مان نگهبانی نماییم.



فاطمه نفری نویسنده کتاب «نگهبان سرو» در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در بخش داستان نویسی ویژه نوجوانان فعالیت می کنم و «نگهبان سرو» داستان بلندی که در گروه آثار حماسی جا می گیرد. این کتاب درباره ی پسری به نام سپهر است که پدری محیط بان دارد.
وی اضافه کرد: در این کتاب درباره ی محیط زیست صحبت کرده ام و از سرو پانصدساله ای می گویم که در جنگل های مازندران است و پدر سپهر از آن حراست می کند. بنا بر این هم با قاچاقچیان چوب درگیر می شود. در این کتاب نشان می دهم چگونه به محیط زیست لطمه می زنیم و در طول قصه اتفاقات زیادی پیش می آید و سپر باید برای نجات پدرش اقدام نماید.
این داستان نویس با اشاره به سوژه «نگهبان سرو» اظهار داشت: به داستانی حماسی فکر می کردم و می خواستم از آن چه داریم داستانی بنویسم. نگهبان سرو از داشته های ما می گوید از سروی که قدمت دارد و باید از این اسطوره ها نگهبانی کرد. من در این اثر به حماسه و اسطوره ها پرداختم و در مطالعاتم به موضوع سرو رسیدم. البته شاهنامه بسیار مؤثر بود برایم. می خواستم کاری اقلیمی انجام بدهم و برای همین کار را در بستر مکانی مازندران نوشتم.
نفری اظهار داشت: زمان زیادی از انتشار کتاب نگذشته و نظر مخاطبان را نمی دانم اما خوانندگان حرفه ای که کار را خوانده بودند آنرا دوست داشتند. گرچه داستان بلند است اما کتاب مختصر و کم حجمی است ولی حرف های بسیاری دارد و آن چه من از آنها دریافت کردم این بود که کار را دوست داشتند. هم اکنون کار نوجوانی دارم که در آن بصورت ویژه به تعزیه پرداخته ام. برای اینکه توجهم به حراست از داشته هایمان جلب شده و تعزیه آئینی شیعی و برای ماست که قدمت زیادی دارد. حتی قبل تر از تعزیه امام حسین، در ایران تعزیه سابقه داشته و من این موضوع را در قالب داستان انتخاب نموده ام.
وی در آخر اظهار داشت: زمانی که این کتاب را می نوشتم، سرو برایم عظمت داشت. سرو، ما و ایران و هرکدام از ما ایرانیها هستیم و مثل آن باعظمت و سرافرازیم و باید از عظمت ایران مان نگهبانی نماییم. تنها حرف من این بود که ما داشته های بسیاری داریم حواس مان به آنها باشد.

1402/03/05
14:27:23
0.0 / 5
314
تگهای خبر: داستان , كتاب , نویسنده
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲