استرابی مطرح كرد؛

کودکان و نوجوانان در عرصه کتاب، جزو مستضعفان جامعه هستند

کودکان و نوجوانان در عرصه کتاب، جزو مستضعفان جامعه هستند

بلک بلاگ: دستیار ویژه رییس بنیاد فرهنگی روایت فتح با انتقاد از وضعیت فعلی کتاب در عرصه کودکان و نوجوانان با وجود وجود سوژه های گوناگون و مختلف، خلأهای موجود را متوجه کوتاهی و کم کاری ناشران دانست.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، علیرضا استرابی دستیار ویژه رییس بنیاد فرهنگی روایت فتح با اشاره به شور نشاط دوره سی و چهارم نمایشگاه کتاب تهران بعد از سه سال محدودیت های کرونائی اظهار داشت: الحمدالله، نمایشگاه کتاب تهران به خوبی و با مشارکت خیلی از ناشران و مردم کتاب دوست بصورت مجازی و حضوری اجرا شد. البته سال قبل هم به همین صورت برگزارشده بود ولی حال و هوای نمایشگاه امسال متفاوت بود و شورونشاط بیشتری را بواسطه پایان محدودیت ها و البته حضور پربرکت رهبر انقلاب، به همراه داشت.
وی درباب فرصت ویژه ای که نمایشگاه طی مدت ده روزه در اختیار مخاطبان و علاقه مندان حوزه نشر قرار داده است، اظهار داشت: بصورت کلی برگزاری نمایشگاه کتاب برای ناشران و علاقه مندان به کتاب فرصت بسیار خوبی است. ناشران می توانند باعرضه و معرفی تازه ترین تألیفات خود و با ارتباط مستقیم با مخاطبان و کتاب دوستان به ادامه این ارتباط خوش بین باشند و مخاطبان نیز فرصتی را مهیا می بینند و با گشت وگذاری چندساعته ضمن خرید نیازهای مطالعاتی خود، با تازه های نشر و حال و هوای پرنشاط نمایشگاه، روحیه بگیرند. البته در این میان برخی ناشران به بهانه های مختلف در این جشن شرکت نکردند که بدون شک خودشان متضرر خواهند شد ولی در کل با حضور حداکثری ناشران و کتاب دوستان، انشاالله شاهد سالی پررونق در حوزه کتاب و کتاب خوانی باشیم.
این مدیر فرهنگی پیرامون سطح کمی و کیفی آثار ارائه شده در نمایشگاه امسال اظهار داشت: صحبت کردن در مورد سطح کیفی همه آثار و کتاب های ارائه شده در نمایشگاه، سخت و شاید محال باشد ولی ناشرانی که بنده با ایشان از گذشته آشنا بوده و بازدید داشتم بحمدالله با آثاری جدید و مخاطب پسند در نمایشگاه حضور داشتند. خصوصاً ناشران جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی که با حداکثر توان و با مطالبی به روز و فایده مند در این جشن پرشکوه حضوری فعال داشتند.
استرابی باتوجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در سالهای قبل و به ویژه تاکید ایشان با محوریت کودک و نوجوان و نهضت ترجمه در بازدید اخیرشان از نمایشگاه کتاب نیز اظهار داشت: الحمدالله ما رهبری کتاب دوست و کتاب خوان داریم که ازقضا دراین زمینه نظریه پرداز نیز هستند. رهبری حکیم انقلاب سال هاست مقوله کتاب و کتاب خوانی را موردتوجه دارند و با کلام و رفتارشان، راهنمای علاقه مندان به کتاب هستند ولی متأسفانه بعضاً برخی مسئولین و سیاست گذاران عرصه کتاب به این سفارش ها و حتی فرموده های ایشان بی توجه و یا کم توجه بوده اند. عرصه کودک و نوجوان و موضوع ترجمه، دو سفارش ای است که ایشان در سالهای قبل نیز به آنها اشاره کرده بودند و امسال نیز با تاکید بیشتری به آنها اشاره فرمودند. واقعاً کودکان و نوجوانان ما در حوزه کتاب خوب، جزو مستضعفان جامعه ما هستند. چونکه هزاران هزار، موضوع جذاب و مفید در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما وجود دارد که می تواند کودکان و نوجوانان ما را تغذیه کند ولی متأسفانه مسئولین و البته ناشران و نویسندگان ما نیز درباب کوتاهی می کنند.
دستیار ویژه رییس بنیاد فرهنگی روایت فتح همین طور پیرامون نقش و سهم این بنیاد باتوجه به ظرفیت انتشارات روایت فتح به عنوان یکی از باسابقه ترین فعالین حوزه نشر و ادبیات پایداری نیز اظهار داشت: انتشارات شریف روایت فتح به عنوان علمدار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در حوزه دفاع مقدس و مقاومت، همچون دیگر ناشران این حوزه نقشی بسزا و مؤثر دارد، چونکه به پشتوانه برکت نام روایت فتح و سید شهیدان اهل قلم «سید مرتضی آوینی» مخاطبان بسیاری را با خود همراه کرده است که با کتاب های روایت فتح عجین شده اند و توقع کتاب خوب، مفید و البته ارزان را از آن دارند. ان شاالله توسط همه سربازان جبهه فرهنگی انقلاب، از مسئولین، ناشران، نویسندگان و دیگر دست اند کاران تولید کتاب گرفته تا مخاطبان و کتاب دوستان، خاک ریزهای فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی نیز به فتوحات ما اضافه شود.


منبع:

1402/02/29
16:54:19
0.0 / 5
321
تگهای خبر: خرید , شركت , فرهنگی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵