پیکر جان وطن در نماز جمعه تهران تشییع شد

پیکر جان وطن در نماز جمعه تهران تشییع شد

به گزارش بلک بلاگ، نمازگران تهرانی با در دست داشتن پرچم کشورمان و بیرق های منقش به نام ائمه اطهار (ع) پیکر شهید آشوری و سرباز وطن «جانی بت اوشانا» را بدرقه کردند.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، پیکر شهید آشوری «جانی بت اوشانا» با حضور نمازگزاران تهرانی و تعدادی از خانواده شهدا و سایر اقشار مردم امروز (هشتم اردیبهشت ماه) از مقابل درب اصلی دانشگاه تهران به سمت میدان انقلاب تشییع شد.

نمازگران تهرانی با در دست داشتن پرچم کشورمان و بیرق های منقش به نام ائمه اطهار (ع)، تصاویری از این شهید و حاج قاسم سلیمانی و شعار «حسین حسین شعار ما است، شهادت افتخار ماست»، «مرگ بر امریکا»، «حیدر حیدر»، « خوش آمدی سرباز وطن» به بدرقه پیکر شهید جانی بت اوشانا پرداختند.



همچنین بعضی از هنرمندان پرتره این شهید را در حاشیه نماز جمعه به تصویر کشیدند. علاوه بر این بعضی از بدرقه کنندگان تسبیح یا بخشی از پارچه و چفیه همراهشان را به به نشانه تبرک بر روی این تابوت شیهد می کشیدند.

پیکر این شهید عصر امروز در آرامگاه آشوریان در اسلامشهر بر مبنای آیین همکیشان خود خاکسپاری خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

*شهید «جانی بت اوشانا» چه آرزویی داشت؟
*وداع با «جان وطن»


قبل از آغاز رسمی مراسم خاکسپاری پیکر، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد در بخشی از خطبه های نماز جمعه ضمن گرامی داشت یاد شهید جانی بت اوشانا بیان نمود: «پیکر این شهید امروز بعنوان نماد وحدت ملی و همبستگی پیروان ادیان توحیدی بر روی دستان شما تشییع خواهد شد. إنشاءالله که تمامی جامعه ما و پیروان ادیان توحیدی از توفیقات فراوانی برخوردار باشند.»




امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: «همچنین یاد و خاطره آیت الله سلیمانی این عالم بزرگوار را که در راه وحدت امت اسلام گامهای بلندی برداشت گرامی می داریم. این عالم افتخار خدمت به برادران شیعه و سنی به مدت ۱۷ سال را در استان سیستان و بلوچستان بر عهده داشتند، از خواندند برای ایشان علو درجات را مسألت داریم. دشمن با اتحاد و یکپارچگی ملت ایران مخالف است.»


پیروان ادیان توحیدی در طول سالهای انقلاب و دفاع مقدس بیشتر از ۸۰۰ شهید و ایثارگر تقدیم این انقلاب کردند. «جانی بِت اوشانا» سرباز تیپ ۵۵ هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در عملیات «بدر» به شهادت رسید. ۱۱ دیماه ۱۳۶۵ رهبر انقلاب -در دوران ریاست جمهوری شان- در منزل شهید جانی بت اوشانا حاضر شدند. پیکر این شهید در محدوده هورالهویزه ۳۹باقی مانده بود.




«هورالهویزه، بزرگ ترین تالاب مرزی ایران است که در مرز ایران و عراق واقع شده است. عمق این تالاب که مساحتی بالغ بر ۱۲۰ هزار هکتار را در بر می گیرد، به صورت متوسط به پنج متر می رسد. تالاب هورالهویزه در غرب استان خوزستان در پایان رود کرخه و در حوزه سرزمینی شهرستان های دشت آزادگان و هویزه واقع شده است. پیکر جانی بت اوشانا در سالروز وفات حضرت معصومه (س) به همراه پیکرهای ۸ شهید دیگر در تاریخ ۲۵ آبان ۱۴۰۰ تفحص شده بود، اما به دلیل انجام مراحل تشخیص هویت و انجام آزمایش DNA تابحال به خاک سپرده نشده بود.




لازم به یادآوری است که والدین و برادر شهید جانی بت اوشانا از دنیا رفته اند.




1402/02/08
15:24:50
0.0 / 5
298
تگهای خبر: رمان , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲