۴ هزار خادم آماده خدمت رسانی به زائران مسجد مقدس جمکران

۴ هزار خادم آماده خدمت رسانی به زائران مسجد مقدس جمکران

به گزارش بلک بلاگ، قم معاون خدمت زائران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: امسال برای خدمت رسانی به زائران گرانقدر مسجد مقدس جمکران 4 هزار نفر خادم آقا و خانم در مسجد مقدس جمکران حضور دارند.


ابراهیم صدوقی، معاون خدمت زائران مسجد مقدس جمکران ظهر امروز ۹ اسفندماه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: هر ساله اقبال مردم برای حضور در جشن های نیمه شعبان و مسجد مقدس جمکران بیشتر میشود که ما نیز برای تسهیل حضور مردم در این جشن باشکوه تمام تلاش خودرا می نماییم.
وی ادامه داد: امسال برای خدمت رسانی به زائران گرانقدر ۴ هزار نفر خادم آقا و خانم در مسجد مقدس جمکران حضور دارند.
صدوقی در ادامه با اشاره به حضور مواکب از نقاط مختلف کشور افزود: در مجموع ۳۱۳ موکب از استان قم، استانهای مختلف و همین طور گاهی از کشورهای مختلف در روز نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران، اطراف مسجد وبلوار پیامبر اعظم به ارائه خدمات میپردازند.
وی ادامه داد: تعداد ۶۰ موکب در پارکینگ شماره ۲ مسجد مقدس جمکران به ارائه خدمات پذیرایی و اسکان زائران خواهند پرداخت و باقی موکب ها در اطراف مسجد و مسیر پیاده روی خدمت رسانی خواهند کرد.
معاون خدمت زائران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: هلال احمر نیز برای اسکان زائران ظرفیت های کشوری خودرا در اختیار مسجد قرارمی دهد تااسکان دسته جمعی زائران نیز صورت بگیرد.
وی افزود: حدود ۶۰۰ چشمه سرویس بهداشتی تکمیل و در اختیار زائران قراردارد و همین طور در روز نیمه شعبان ۶۰ سرویس بهداشتی موقت نیز در نقاط مختلف جای گذاری خواهد شد؛ در اطراف مسجد مقدس جمکران نیز بیش از ۱۴۶۰ چشمه سرویس بهداشتی برای زائران در نظر گرفته شده است.
صدوقی اضافه کرد: با توجه به این که جشن نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران بزرگترین گردهمایی مهدویت شمرده می شود باید به این جشن نگاه ملی داشت و از همین رو شهرداری های استانهای مختلف برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم مامور به همکاری با مسجدمقدس جمکران شده اند.
نقش قم در آخرالزمان، نقش پناهگاهی و ایمنی بخشی به مردم از فتنه های آخرالزمان است
حجت الاسلام یاسین حسین آبادی، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران نیز در ادامه نشست خبری جشن های سراسری نیمه شعبان عنوان کرد: جایگاه استان قم در کشور به فرهنگ و زیارت است و ما باید برای اعتلای این مهم تلاش نماییم.
وی ادامه داد: نقش تربیتی استان قم در آخرالزمان بسیار ویژه است و طبق گفته امام معصوم، استان قم پناهگاه مردم درآخرالزمان است.
حجت الاسلام حسین آبادی در ادامه با اشاره به نقش مسئولین در تسهیل سفر مردم به قم اظهار داشت: مسئولین باید زیر ساخت های سفر مردم به قم را فراهم آورند و با کم کردن هزینه های اسکان و تغذیه رغبت مردم برای حضور در قم را بالا برند.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: برنامه های مختلفی در مسجد مقدس جمکران تدارک دیده ایم، جلسات مختلفی برای این رویدادملی در نظر گرفته شد که مسئولین دراستانداری و تولیت مسجدمقدس جمکران این جلسات را برگزار کردند والان وزارت کشور پای کار آمده تا این مراسمات به نحو احسن برگزار شوند.
وی ادامه داد: در امتداد اقدامات فرهنگی مسجدمقدس جمکران در روز نیمه شعبان پویشی با عنوان #روز_امید راه اندازی کرده ایم و دراین زمینه کانال و سایت روز امید نیز به راه افتاده است.
حجت الاسلام حسین آبادی در ادامه اظهار داشت: مراسمات و اقدامات مسجدمقدس جمکران برای نیمه شعبان از روز ۲۷ بهمن ماه با برگزاری نخستین رویداد روز امید شروع شده و تا جمعه نوزدهم اسفندماه ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: همین طور سرود جدید فرمانده سلام نیز با حضور ۱۰ هزار نوجوان از استان قم و ۱۴ شهرستان آماده شده که این سرود روز جمعه از شبکه ۳ پخش خواهد شد و نخستین اجرای میدانی سرود فرمانده سلام ساعت ۱۶ عصر روز نیمه شعبان در صحن جامع امام مهدی با حضور حاج ابوذر روحی برگزار می شود.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: نخستین جشنواره مردمی فیلم ۳۱۳ در قالب های داستانی، نماهنگ و مستند با موضوعات امیدآفرینی شاخصه جامعه منتظر، شهرانتظار شهروند منتظر، زنان پیشران جامعه مهدوی، رویداد بزرگ نیمه شعبان و سبک زندگی مهدوی و همین طور بخش جانبی با عنوان روز امید نیز برگزار می گردد و مردم تا ۲۰ فروردین ماه فرصت دارند تا آثار خودرا به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
وی ادامه داد: سلسله جشن های ایران امیدوار با حضور استانهای مختلف از سراسرکشور، جشن های ویژه بین الملل تحت عنوان سفیران آفتاب، همایش های دکترین مهدویت و پیوند فیروزه ای و جشن مهدی یاران ویژه معلولین در این ایام برگزار می گردند، همین طور از ساعت ۱۵ روز چهاردهم شعبان برنامه های مسجد مقدس جمکران شروع خواهند شد.



1401/12/10
08:15:41
0.0 / 5
275
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳