جوادی مطرح كرد؛

این تانک واس ماس جزو معدود کتاب های کمیک است

این تانک واس ماس جزو معدود کتاب های کمیک است

به گزارش بلک بلاگ، نویسنده کتاب این تانک واس ماس اظهار داشت: این کتاب جز معدود کتاب های کمیک در این مورد است و مورد اقبال قرار گرفته است.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، همزمان با اعیاد مبارک شعبانیه و روز پاسدار و جانباز جدید ترین آثار طنز دفاع مقدس در انتشارات کتاب جمکران و با همکاری کنگره ملی شهدای استان قم رونمایی گردید. در این مراسم تعدادی از رزمندگان و راویان دفاع مقدس و نویسندگان دو کتاب «واحد مخاطرات» و «این تانک واس ماست» حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم برخی از رزمندگان لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب قم به بیان خاطراتی طنز از ایام دفاع مقدس پرداختند و شادی را به حضار تقدیم کردند و آقایان «عباس احمدی» و «محمدحسین مهدویان» از شاعران طنزپرداز قمی اشعاری طنز خواندند و محفل را گرم تر و صمیمی تر کردند.
«فاطمه جوادی» نویسنده کتاب «این تانک واس ماس» در معرفی اثر اظهار داشت: این کتاب جز معدود کتاب های کمیک در این مورد است و جدیداً مورد اقبال قرار گرفته است. خاطره نقل شده در این اثر در کتاب «واحد مخاطرات» هم آمده ولی به علت جذابیت این خاطره ما تصمیم گرفتیم کمیک آنرا هم بنویسیم.
«جوادی» اضافه کرد: نیم دیگر بار طنز کتاب بر عهده تصویرسازی آن است که خانم «زهرا رسولی» آنرا انجام داده است. این کتاب خاطرات آقای خاک باز است که شخصیت اصلی کتاب هم ایشان هستند.
در بخش دیگری از این برنامه، «فاطمه تقی زاده» دبیر بخش طنز واحد ادبیات پایداری کتاب جمکران، در توضیح چگونگی شکل گیری کتاب های این واحد اظهار داشت: طی دو سال قبل رزمندگان خاطرات صرفا طنز خویش را بیان کردند، ماحصل این خاطرات که پیاده سازی و مبحث بندی شد و به نگارش درآمد ده کتاب شده است که چهارتای آن به چاپ رسیده و بقیه در دست چاپ است.
سرپرست نویسندگان کتاب «واحد مخاطرات» افزود: یکی از موضوعات جذاب این خاطرات بخش سوتی ها و شیطنت های رزمندگان بود که تبدیل شد به کتاب واحد مخاطرات که شامل ۳۱ خاطره است و شش نفر از نویسندگان جوان و خوش آتیه قمی آنرا نوشتند و یکدست کردن و ویرایش کار کتاب را خودم انجام دادم.
«تقی زاده» در پاسخ به این که این کتاب اشارات زیبایی به فرهنگ و ادبیات شهر قم دارد اظهار داشت: از اهداف انتشارات کتاب جمکران در کنگره شهدا این بود که فرهنگ قم حتما نوشته شود و ما تقریبا همه لهجه ها و معاشرت رزمندگان قمی در جبهه ها را پیاده کردیم و سعی کردیم چیزی از خودمان اضافه نکنیم. حتی تکه کلام های طنز رزمندگان را هم اضافه کردیم.
پایان بخش این برنامه تقدیر از نویسندگان این آثار و رزمندگان حاضر در مراسم بود.
کتاب «واحد مخاطرات» به قلم «زهراسادات تقوی، زهراسادات حسینی مهرآبادی، زهرا زارع، معصومه رئیسی، معصومه عبداللهی و معصومه عسگراقدم» و با سرپرستی «فاطمه تقی زاده» و تصویرگری «اسماعیل چشم رخ» در ۲۲۲ صفحه و به قیمت ۸۵ هزار تومان و کتاب «این تانک واس ماس» به قلم «فاطمه جوادی» و تصویرگری «زهرا رسولی» در ۱۶ صفحه و به قیمت ۴۵ هزار تومان با مبحث طنز دفاع مقدس ویژه مخاطبان نوجوان و جوان توسط انتشارات کتاب جمکران انتشار یافته است.


منبع:

1401/12/05
11:03:53
0.0 / 5
319
تگهای خبر: برنامه , طنز , كتاب , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵