توسط انتشارات نیستان؛

کتاب معماری توسعه روانه بازار نشر شد

کتاب معماری توسعه روانه بازار نشر شد

به گزارش بلک بلاگ، کتاب معماری توسعه، تجربه لی کوان یو و سنگاپور نوشته علی اشرف افخمی توسط انتشارات نیستان منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، کتاب «معماری توسعه، تجربه لی کوان یو و سنگاپور» نوشته علی اشرف افخمی اخیرا توسط انتشارات نیستان منتشر و راهی بازار نشر شده است.
این کتاب روایتی است از زندگی و اندیشه اقتصادی و مدیریتی لی کوان یو رهبر و بنیانگذار کشور سنگاپور نوین. این کتاب به قلم علی اشرف افخمی کارآفرین، سیاست مدار، بانکدار و مدیر ارشد اجرایی ایران نوشته شده است.
افخمی در مقدمه ای نسبتاً مفصل و سرشار از ارقام و آمار اقتصادی دقیق تلاش کرده تا قبل از آغاز به متن اصلی ذهنیتی در خواننده اثر در رابطه با کشور سنگاپور از حیث مساحت جغرافیایی و توان اقتصادی و هم کلیدواژه ها و جملاتی کلیدی در رابطه با راهکاری توسعه یافتگی در جهان و توسعه نیافتگی در ایران عرضه کند که از منظر مدیرعامل سابق سازمان صنایع ملی ایران، معاون سابق وزیر کار و امور اجتماعی، قائم مقام سابق رئیس سازمان تأمین اجتماعی، مدیرعامل و رئیس هیئت سابق مدیره شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قابل اعتنا و نگاه جدی است.
کتاب در ادامه و در فصل اول روایتی از اولین و تنها دیدار نویسنده با لی کوان یو عرضه می کند که به دنبال دیداری با وزیر امور خارجه وقت سنگاپور در محل این کشور اتفاق می افتد و در آن گفتگوی کلامی ویژه ای میان او و کوان یو شکل می گیرد که خوانش آن بسیار جذاب و قابل اعتناست:
حدود ۱۲ سال پیش وقتی متوجه شدم که به دلیل بالا رفتن سن و کمی بیماری، کارایی ام کاسته شده و نمی توانم آنطور که دلم می خواهد به مردم خدمت کنم، خودم داوطلبانه از سمت نخست وزیری کناره گیری کردم. با تاکید اظهار داشت که یادت با» قدرت، آفت بزرگی است و دل کندن از آن خیلی دشوار «نباید دلبسته آن شد. اینها رازهای رهبری موفق است.
کتاب در ادامه با روایت نویسنده از بازدیدش از دانشگاه ملی سنگاپور و آشنایی با نحوه تدریس در این مرکز علمی را بازگو کرده و در فصل بعدی خود در چارچوب مرور سخنرانی بعضی از مدیران و همکاران لی کوان یو به این سؤال اساسی پاسخ می دهد که مدیران ارشد اجرایی و سیاست گذار در سنگاپور چگونه فکر می کنند و چه نگاهی به توسعه دارند.
نویسنده در فصل چهارم در رابطه با تجربه شخص لی کوان یو برای ساخت ساحت نوین کشور سنگاپور را با عبارت معماری توسعه مورد توجه و مداقه قرار داده و در ادامه در فصلی مجرا به تحلیل عوامل توسعه سنگاپور از منظر اقتصادی و اجتماعی، آموزش، تدوین قانون و ایجاد امینت، ایجاد زیرساخت، ایجاد رفاه، ایجاد زیرساخت و توسعه سیاست خارجی پرداخته است.
کتاب در فصل ششم نگاهی به زندگی و شخصیت رهبر فقید سنگاپور انداخته و توسعه فردی در او را مورد توجه قرار داده و در ادامه هم دیدگاه های شخصی وی را مورد بررسی و تحلیل قرار داده است.
این کتاب در ۳۵۵ صفحه با قیمت ۱۸۱ هزار تومان عرضه شده است.


منبع:

1401/11/12
08:12:48
0.0 / 5
349
تگهای خبر: تدریس , شركت , كتاب , نویسنده
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵