رضوی مطرح كرد؛

شهدا را دست نیافتنی ترسیم نکنیم

شهدا را دست نیافتنی ترسیم نکنیم

به گزارش بلک بلاگ، رئیس هیئت رزمندگان اسلام مدافع حرم اظهار داشت: رهبری بارها تاکید داشتند شهدا را دست نیافتنی ترسیم نکنیم چون مردم و بخصوص جوانان باید بدانند که با ادامه راه شهیدان می توانند مانند آنها باشند.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، نشست خبری پنجمین یادواره شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت توسط هیئت رزمندگان اسلام مدافع حرم روز گذشته سه شنبه چهارم بهمن در مجموعه رسانه ای عصر برگزار گردید. در این نشست حمیدرضا رضوی؛ رئیس هیئت رزمندگان اسلام مدافع حرم و سردار علی محمد اسدی؛ رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران حضور داشتند.
در ابتدای این جلسه رضوی در سخنانی اظهار داشت: مقام معظم رهبری بیان کرده اند امروز فضیلت مهم زنده نگاه داشتن یاد شهداست. هیئت رزمندگان هر ساله با برگزاری این یادواره تلاش می کند در جهت فرمایشات حضرت آقا قدم بردارد.
وی اضافه کرد: در چند ماهه اخیر اتفاقاتی رخ داد که بعضی از آنها برای جامعه صدمه های فراوانی به دنبال داشت. بر همین مبنا سال جاری شاهد برگزاری نخستین کنگره یادبود شهدای مدافع امنیت خواهیم بود. نکته دیگر اینست که خانواده شهدا از ما توقع دارند یاد و آرمان های شهدا گرامی داشته شود برای همین این یادواره که شاهد پنجمین دوره برگزاری آن خواهیم بود قدمی در راه رسیدن به این خواسته است. در این مراسم خانواده شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت حضور خواهند داشت.
رئیس هیئت رزمندگان اسلام مدافع حرم اظهار داشت: پنجشنبه شش بهمن در آستانه دهه فجر شاهد برگزاری این رویداد در حرم مطهر حضرت امام (ره) خواهیم بود مراسم پس از اذان مغرب شروع شده و تا ساعت ۲۳ ادامه می یابد. مجموعه های مختلفی ما را در برگزاری این رویداد یاری می رساند آستان مطهر حضرت امام (ره)، سازمان بهشت زهرا، مجموعه دختران انقلاب، نیروهای مسلح و شهرداری تهران همچون مراکزهای هستند که با ما در برگزاری این یادواره همکاری دارند. همینطور باید از صدا و سیما و شبکه افق تشکر ویژه داشته باشم.
وی در رابطه با برنامه های این یادواره هم چنین اضافه کرد: در این مراسم ناصر رفیعی، احمد نیکبختیان و حاج حسین رحیمی سخنرانی خواهند داشت. همینطور بخشی با عنوان خاطره گویی خواهیم داشت که در آن خاطرات رزمندگان محور مقاومت بیان می شود. دیگر برنامه این شب به اجرای محمد گلریز خواننده انقلابی اختصاص دارد.
رضوی اظهار داشت: گروه نمایش «حنانه» برنامه ای را با محوریت شهدا اجرا خواهند کرد. در ضمن گروه سرود میعاد که افتخار اجرا در حضور مقام معظم رهبری را دارد هم دیگر بخش این مراسم را پوشش خواهد داد. در خاتمه این مراسم سه شهید گمنام تشییع خواهند شد.
وی اضافه کرد: وسیله ایاب و ذهاب برای خانواده شهدای که در شهرهای اطراف تهران زندگی می کنند مهیا است. در این مراسم همینطور برنامه ای ویژه ای برای کودکان در نظر گرفته شده تا در حین برگزاری مراسم سرگرم باشند. همچون برنامه های در نظر گرفته شده برای کودکان روایت قصص قرآنی خواهد بود.
رئیس هیئت رزمندگان اسلام مدافع حرم در رابطه با چرایی برگزاری این رویداد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید نمودند شهدا را دست نیافتنی ترسیم نکنید چون جوانان باید بدانند قادرند مسیر شهدا را ادامه دهند. این یادواره در همین راستا قدم برمی دارد. ما می خواهیم بگوییم راه شهدا همیشه باز است و جوانان این مرز و بوم می توانند آنرا ادامه دهند.
وی در انتها اضافه کرد: دلیل دیگری که این یادواره برگزار می گردد ارتباط با خانواده شهدا بخصوص شهدای مدافع حرم است. ما با برگزاری این یادواره با خانواده شهیدان فاطمی ارتباط برقرار کرده و تلاش می نماییم قدمی در جهت رفع مشکل آنها برداریم. نکته دردآور اینست که برخی مواقع این تصور به وجود آمده که خانواده شهدای مدافع حرم در آسایش مادی هستند در صورتیکه زندگی بسیاری آنها در شرایط بسیار نامساعد اقتصادی می باشد اما آنها به عشق خاندان (ع) مسیرشان را ادامه می دهند. هیئت رزمندگان اسلام تلاش دارد تا حد توانش از مشکلات فرزندان مدافع حرم کم کند برای همین برگزاری جشن کارنامه یکی از اتفاقات برای رسیدن به خواسته مورد نظر است.
بهترین وسیله برای جذب مردم توسل به شهداست
در ادامه جلسه سردار علی محمد اسدی در سخنانی اظهار داشت: مراسم یادواره شهدای حرم و امنیت اقدامی در جهت ترویج فرهنگ والای شهادت است. مقام معظم رهبری در سخنانی بیان نمودند «شهیدان امامزادگان عشق هستند» برای همین وظیفه همه ماست با ابزارهای که در اختیار داریم در جهت ترویج فرهنگ شهدا قدم برداریم. بهترین مسیر در کارهای این چنینی برگزاری اقدامات فرهنگی و هنری است چون این راهکار جریان سازی همه جانبه در جامعه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه این یادواره بر اساس بودجه خاصی برگزار نمی گردد، اضافه کرد: هر آنچه در این کنگره صورت می گیرد بر اساس هزینه شخصی است که به واسطه عشق و ایمان شکل گرفته است البته امیدواریم دوستانمان در دولت کمک های لازم را انجام دهند تا ما بیشتر بتوانیم در خدمت خانواده شهدا باشیم.
وی با اشاره به اینکه ملتی که شهدای خویش را فراموش نکند در امان خواهد بود، اظهار داشت: وقتی فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه حضور داشته باشد جوانان آن سرزمین به هیچ دشمن خارجی اجازه دست اندازی به انقلاب را نخواهد داد. بهترین وسیله برای جذب مردم هم توسل به شهدا است. شهدا الگوهای جاویدان هستند که تا ابد نامشان در تاریخ این سرزمین باقی خواهد ماند. شهدا تنها یک قشر سنی خاص را مخاطب قرار نخواهند داد چون شهیدان ما در همه اقشار سنی هستند پس بیاید از این ثروت به شکل درستی بهره ببریم.
سردار اسدی اضافه کرد: هر حرکت فرهنگی برای موفقیت نیازمند حمایت های اهالی رسانه است بر همین مبنا از همه اهالی رسانه درخواست داریم تا با حمایت خود از برنامه ای که مزین به نام شهداست ما را در ترویج فرهنگ شهادت و خدمت به خانواده شهدا یاری رسانند.


منبع:

1401/11/05
12:28:54
0.0 / 5
331
تگهای خبر: برنامه , رسانه , رمان , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲