خاطره بازی با جشنواره تئاتر فجر،

بعضی هنرمند شدند و برخی هم مدیر

بعضی هنرمند شدند و برخی هم مدیر

بلک بلاگ: از میان جوانان حاضر در این جشنواره، برخی هنرمندان سرشناسی شدند، بعضی مدیر و بعضی نیز در زمینه های اجرائی، تجربه های مختلفی را آزمودند، جشنواره چهاردهم تئاتر فجر میزبان چنین جوانانی بود.


اما این تنها خاصیت جالب توجه در این جشنواره نیست چونکه در این رویداد هنری نام اردشیر رستمی هم دیده می شود. هنرمند هنرهای تجسمی و البته شاعر که بعدها تجربه بازیگری را هم به دست آورده است.
به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، چهاردهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری محمود عزیزی از ۲۸ دی تا ۵ بهمن سال ۱۳۷۴ برگزار شده است.
این جشنواره میزبان ۳۹ اثر نمایشی بوده که در سه بخش مسابقه، میهمان و خیابانی به صحنه رفته اند.
هرچند تا این دوره هم تاریخ برگزاری جشنواره مدام دستخوش تغییر بوده ولی ظاهرا بخش های جشنواره به ثباتی رسیده است.
پوستر این جشنواره را بهنام صالحی و همایون مقدس طراحی نموده اند.
یکی از نکات جالب توجه در این جشنواره برگزاری نمایشگاه کاریکاتور از اردشیر رستمی است. هنرمندی که بعدها با بازی در نقش شهریارِ شاعر، تجربه بازیگری در تلویزیون را هم به دست آورد.
در این دوره از جشنواره یک گردهمایی هم برگزار شده با عنوان «بررسی نمایش در ایران» که نامش یادآور اثر پژوهشی بهرام بیضایی با عنوان «نمایش در ایران» است. محمد نوروزی ( عکاس) تصاویری را از این گردهمایی ثبت کرده است.
عنایت الله شهیدی، پرویز زاهدی، سید مصطفی مختاباد و... همچون استادان شرکت کننده در این سمینار هستند که موضوع تعزیه در آن پررنگ است.
قطب الدین صادقی، سیاوش تهمورث، حسین عاطفی، شکرخدا گودرزی، همچون اسامی آشنا در این جشنواره هستند.
در کنار آنان چند اسم جالب توجه دیگر هم در جدول جشنواره به چشم می آید، شبنم طلوعی و کورش تهامی که در این دوره از جشنواره بسیار جوان بوده و با نمایش «فردا» در این رویداد حضور داشته اند.
نمایشگاه کاریکاتور اردشیر رستمی در فضای باز مجموعه تئاتر شهر


منبع:

1401/11/03
08:08:03
0.0 / 5
340
تگهای خبر: تئاتر , جشنواره , شركت , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵