توسط نشر ماهور؛

ردیف برگزیده برای ساز نی منتشر گردید

ردیف برگزیده برای ساز نی منتشر گردید

بلک بلاگ: کتاب ردیف برگزیده برای ساز نی؛ برگرفته از کتاب دوره ابتدایی سنتور استاد فرامرز پایور تنظیم و اجرای خلیل ملکی توسط انتشارات ماهور منتشر گردید.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، کتاب «ردیف برگزیده برای ساز نی؛ برگرفته از کتاب دوره ابتدایی سنتور استاد فرامرز پایور» تنظیم و اجرای خلیل ملکی با شمارگان ۵۰۰ نسخه، ۱۴۸ صفحه (به همراه چهار cd صوتی) و بهای ۳۵۰ هزار تومان توسط موسسه فرهنگی - هنری ماهور منتشر و راهی بازار نشر شده است.
همان طور که از نام اثر پیداست کتاب حاضر باز نویسی دوره  ابتدایی سنتور فرامرز پایور در کوک های متداول برای اجرای ساز نی است. توجه به روایت های مختلف ردیف موسیقی به همراه بهره گیری از گونه های موسیقی ایرانی مانند مقدمه، چهارمضراب و رنگ در هر دستگاه، و همین طور استفاده از یک غزل با وزن عروضی مشخص، برای بیان حالت های آوازی گوشه های مختلف، و پیوستگی و هماهنگی بین گوشه ها و فرود یک گوشه با شروع گوشه  بعد، از برجستگی های کتاب دوره  ابتدایی پایور است که طبیعتا همه این خاصیت ها به کتاب «ردیف برگزیده برای ساز نی» هم منتقل شده و آنرا از سایر کتاب های آموزشیِ ساز نی ممتاز و متمایز کرده است.

1401/10/18
13:27:46
0.0 / 5
316
تگهای خبر: فرهنگی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳