مرگ یک کارگردان متهم به قتل

مرگ یک کارگردان متهم به قتل

به گزارش بلک بلاگ، «روجرو دئوداتو» کارگردان ایتالیایی فیلم بدنام و ترسناک «کانیبال هولوکاست» در سن ۸۳ سالگی دارفانی را وداع گفت.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از گاردین، «روجرو دئوداتو» حرفه ای طولانی در فیلمسازی داشت و در ژانرهای مختلف فعالیت می کرد، اما بیشتر به خاطر ساخت فیلم ترسناک و وحشتناک «کانیبال هولوکاست» شناخته می شود، فیلمی که در چندین کشور ممنوع گردید و حتی منجر به محاکمه او به علت قتل بازیگرانش شد.
این فیلم ترسناک که یکی از پیشگامان ژانر شبه مستند «فیلم پیدا شده» (found footage) بود، ظاهراً فیلمی است که از سفر یک گروه فیلمبرداری آمریکایی به جنگل آمازون بازیابی شده است. این فیلم به علت خشونت واقعی خود ضد حیوانات، همچون کشتار میمون ها و همینطور به تصویر کشیدن خشونت شدید و شکنجه، بدنام شد.
کمتر از دو هفته بعد از اکران در ایتالیا، این فیلم توسط قضات محلی توقیف شد و «دئوداتو» بعد از گزارشی در خصوص این که بعضی از مرگ های فیلم واقعی بوده به قتل متهم شد. اتهامات قتل بعد از آنکه «دئوداتو» بازیگران ظاهراً کشته شده را به دادگاه فرا خواند، مختومه شد، اما او و حامیان فیلم، به حیوان آزاری محکوم شدند - حکمی که در سال ۱۹۸۴ لغو شد.
فیلم «کانیبال هولوکاست» در بریتانیا در لیست فیلمهای مشمئزکننده قرار گرفت و بعد از آن در سال ۱۹۸۲ به صورت ویدیوی خانگی منتشر گردید و در سال ۱۹۸۴، عملاً ممنوع گردید. در نهایت در سال ۲۰۰۱ و با سانسور پنج دقیقه ای منتشر گردید. این فیلم در سال ۲۰۱۱ باردیگر ارائه شد و تمامی صحنه های سانسور شده به غیر از صحنه ۱۵ ثانیه ای مرگ حیوانات، به فیلم اضافه شدند.
«دئوداتو» در گفتگو با گاردین در سال ۲۰۱۱ از صحنه های حیوان آزاری دفاع کرد و اظهار داشت: «در جوانی زمان زیادی را نزدیک به حیوانات گذراندم و بنابراین اغلب لحظه مرگ آنها را می دیدم… مرگ حیوانات، باآنکه غیرقابل تحمل - بخصوص در ذهنیت شهری امروزی - همیشه اتفاق می افتاد. برای تغذیه شخصیت های فیلم یا عوامل فیلم، چه در داستان و چه در حقیقت.»
وی همینطور عنوان نمود این فیلم از تجربه تروریسم ایتالیا در دهه ۱۹۷۰ الهام گرفته شده است: «زمان بریگادهای سرخ بود. هر شب در تلویزیون تصاویر بسیار مهیب از کشته شدن یا معلول شدن افراد پخش می شد. نه تنها قتل بلکه برخی تصاویر جعلی. آنها فقط به جهت اینکه مردم را شوکه کنند، شور و هیجان اخبار را افزایش می دادند».
«روجرو دئوداتو» که در شهر پوتنزا در جنوب ایتالیا زندگی می کرد، در دهه ۱۹۶۰ بعنوان دستیار کارگردان در مجموعه ای از فیلمهای ایتالیایی همچون فیلمهای وسترن «جانگو» و «رینگو و تپانچه طلایی» ساخته «سرجیو کوربوچی» حضور داشت.
او سپس به تنهایی کارگردانی را شروع کرد و به ساخت آثار کمدی، جنایی و موزیکال پرداخت که از آن جمله میتوان به فیلمهای مهیج و پلیسی «زندگی مثل یک پلیس» و «مُردن مثل یک مرد» (۱۹۷۶)، فیلم ترسناک «آخرین دنیای آدم خوار» در سال ۱۹۷۷ و بعد از آن فیلم معروف «کانیبال هولوکاست» اشاره نمود.
بعد از حواشی فیلم «کانیبال هولوکاست»، او کار خود با ویدئوی تند و زننده دیگری دنبال کرد، تریلر شکنجه ای «خانه ای در پارک اِج»، که از فیلم «آخرین خانه در سمت چپ» ساخته «وس کریون» الهام گرفته شده بود.
وی در سال ۲۰۰۷ در بخش دوم فیلم «هاستل» در نقش کوتاهی ظاهر شد و آخرین حضور او به سال ۲۰۱۹ و در فیلم «اتاق مرگ» بازمی گردد.





منبع:

1401/10/10
11:26:05
0.0 / 5
373
تگهای خبر: داستان , ژانر , سفر , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱