رونمایی از کتاب شهدای ذریه سادات شهرستان دزفول

رونمایی از کتاب شهدای ذریه سادات شهرستان دزفول

بلک بلاگ: کتاب شهدای ذریّه سادات شهرستان دزفول با برگزاری آئینی و حضور تعدادی از مسئولان و خانواده شهدا رونمایی گردید.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، قبل از ظهر امروز چهارشنبه نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس و کتاب «شهدای ذریّه سادات دزفول» در آئین رونمایی از این کتاب که در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: کتاب فاخر شهدای ذریّه سادات شهرستان دزفول متشکل از معرفی نامه و خاطرات شهدای سادات دفاع مقدس و مدافع حرم دزفول بوده که بمنظور گرامیداشت یاد و خاطره این شهدای جلیل القدر انتشار یافته است.
منوچهر مهدی پور با اعلان اینکه این کتاب در تیراژ هزار نسخه انتشار یافته است، اضافه کرد: این کتاب در اختیار همگان خصوصاً مساجد، کتابخانه ها، پایگاه های مقاومت بسیج و همه علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
وی بیان کرد: شهدای دزفول مظهرالعجایب هستند و اگر زندگانی و سرنوشت شهدا را بررسی نماییم به عجایبی بر می خوریم که انسان را در بهت و حیرت قرار می دهد.
مهدی پور با اعلان اینکه دزفول دارای چندین شهید هم نام و دوقلو است، اضافه کرد: دزفول یک هزار و ۶۰۰ شهید عملیاتی، ۳۹۲ شهیده، ۴۲۰ شهید مرد در اثر به هدف خوردن گلوله های توپ دوربرد، موشک و تعداد زیادی شهید بر اثر سوانح دارد.
وی با اشاره به تألیف ۷۰ کتاب در حوزه «دفاع مقدس» اشاره کرد: کتاب شهدای دختر دانش آموز و شهدای خواهر نیز آماده چاپ است که این امر مهم در گرو حمایت مسئولان است.
این نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس عنوان کرد: کتاب ۲ هزار و ۶۳۲ شهید دزفول آماده چاپ است اما با وجود کوشش های بسیار زیادی که توسط بنده و سرهنگ جولایی مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول برای جذب اعتبار انجام شده اما این امر مهم تا حالا محقق نشده است.
مهدی پور اشاره کرد: مسئولان ما که به برکت خون شهدا لباس مسئولیت بر تن دارند باید به پاسداشت یاد و خاطره شهدا توجه زیادی به نویسندگان شهرستان داشته باشند. خواهران و برادران زیادی کتاب های مختلفی تألیف کرده اند اما هیچ نوع حمایتی از آنها نمی گردد.
وی با قدردانی از حمایت های نماینده مردم دزفول در مجلس، اداره ورزش و جوانان و باشگاه داران شهرستان، اظهار داشت: به همت این افراد تا حالا دو کتاب در زمینه شهدا و دفاع مقدس چاپ شده و یک کتاب دیگر به زودی چاپ خواهد شد.
رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول در این مراسم با قدردانی از حمایت های «سیداحمد آوایی» نماینده مردم دزفول در مجلس و باشگاه داران شهرستان، اظهار داشت: برای چاپ و نشر این کتاب معنوی از هیچ نوع اعتبارات دولتی استفاده نشده و تمام هزینه های آن توسط اشخاص حقیقی از قبیل باشگاه های ورزشی دزفول تامین شده است.
خادمعلی تهذیبی تصریح کرد: مدتی پیش نیز کتاب شهدای منادی ورزش نماد مقاومت و پایداری به همت منوچهر پورمهدی به عنوان پژوهشگر و با حمایت باشگاه داران شهرستان به چاپ رسید.


منبع:

1401/10/08
15:00:17
0.0 / 5
378
تگهای خبر: فرهنگی , كتاب , مراسم , نویسنده
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱