اسماعیلی مطرح كرد؛

شورای فرهنگ عمومی در امتداد شورای عالی انقلاب فرهنگی تعریف می شود

شورای فرهنگ عمومی در امتداد شورای عالی انقلاب فرهنگی تعریف می شود

به گزارش بلک بلاگ، وزیر ارشاد اظهار داشت: 300 شورای فرهنگ عمومی در سراسر کشور، همچون بازوی قدرتمند شورای عالی انقلاب فرهنگی به شمار می روند و در حقیقت شورای فرهنگ عمومی را باید در امتداد این شورا تعریف کرد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، هفتصد و هشتاد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی روز سه شنبه ۲۹ آذرماه به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری سیدمجید امامی در سالن اجتماعات وزارتخانه اجرا شد.
محمدمهدی اسماعیلی در این نشست ضمن اشاره به راه اندازی قرارگاه های مختلف در بخش های مختلف فرهنگی در دوره ی جدید شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: در دوره اخیر با مصوبه دولت، کارگروه مد لباس از معاونت هنری وزارتخانه به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی منتقل شد که با این اتفاق تا حالا تحول خوبی در زمینه فعالیت کارگروه مد و لباس رخ داده است. همین طور در دوره ی جدید فعالیت شورای فرهنگ عمومی، توجه به حوزه های «عفاف و حجاب» و «اقتصاد فرهنگ» جدی تر از گذشته دنبال می شود.
وی شورای فرهنگ عمومی را شورای هماهنگی کلان حوزه فرهنگ و سیاستگذار فرهنگی شهرهای مختلف دانست و اظهار داشت: حدود ۳۰۰ شورای فرهنگ عمومی در سراسر کشور، همچون بازوی قدرتمند شورای عالی انقلاب فرهنگی به شمار می روند و در حقیقت شورای فرهنگ عمومی را باید در امتداد شورای عالی انقلاب فرهنگی تعریف نماییم.
در ادامه این جلسه نیز سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی به نشست اخیر مشترک خود با علی دارابی معاون وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره نمود و اظهار داشت: در این جلسه به تشریح ویژه برنامه «یلدای جهانی» پرداخته شد و امیدواریم همکاری و همراهی سازمان ها و نهادهای مختلف در زمینه های مختلف فرهنگی با دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی امتداد و گسترش پیدا کند.
همچنین در این نشست نماینده وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ضمن تشریح جزییات ویژه برنامه «یلدای جهانی» به ارائه سیاست های جدید موارد مربوط به ثبت جهانی در دوره ی جدید سازمان میراث پرداخت.


منبع:

1401/09/30
12:56:12
0.0 / 5
429
تگهای خبر: برنامه , فرهنگ و ارشاد اسلامی , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱