توسط نشر نیلوفر؛

انتشار ترجمه لوئی لامبر و دو داستان دیگر بالزاک

انتشار ترجمه لوئی لامبر و دو داستان دیگر بالزاک

به گزارش بلک بلاگ، کتاب لوئی لامبر و دو داستان دیگر اثر اونوره دو بالزاک با ترجمه هژبر سنجرخانی توسط نشر نیلوفر منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، نشر نیلوفر اخیرا کتاب «لوئی لامبر و دو داستان دیگر» اثر اونوره دو بالزاک را با ترجمه هژبر سنجرخانی منتشر نموده است. این کتاب ۲۵۴ صفحه دارد و بهای پشت جلد آن ۱۲۵ هزار تومان است. لوئی لامبر یگانه داستانی است از کمدی انسانی و در ردیف مطالعات فلسفی بالزاک و وجه سیاسی-اجتماعیِ آن داستانِ پزشک دهکده است.
لوئی لامبر مورد علاقه و محبوب بالزاک بود که با آن قصد داشت «با گوته و بایرون نبردی را آغاز کند»، چنانکه می نویسد: «نغمه های لامبر به من آموخت که سرودهای محزون او، نافذتر از زیباترین صفحات ورتر است. ولی شاید بین رنج های عشقی مطرود به حق یا به ناحقِ آئین ما و رنج های یک کودک فقیر داوطلب ترفیع مقام، پس از شکوه خورشید، پس از ژاله دره های زیبا و پس از آزادی، نشود قیاس کرد. ورتر، بنده یک آرزوست، ولی لوئی لامبر با تمام وجود خود بنده جان است، با استعدادی برابر، با تآثرآورترین احساسات و یا بر پایه حقیقی ترین آرزوها، چونکه آنها، پاک و بی الایش اند، باید بر خصوصیت مرثیه ها سبقت جویند.»
تا جایی که بالزاک این تضاد اندیشه و زندگی را که همه درام های اجتماعی و زندگی افرادی را که در پیرامون آن سامان می یابند به بهترین نحوی تفسیر می کند: «جایی که خورشید است، آنجا اندیشه هم هست؛ دره بدون خورشید، انسان ناقص الخلقه به وجود می آورد، آیا می توانید نتیجه گیری کنید؟ چرا این تفاوت ها، به علت نور کمابیش آگاه، مشکلات را حل می کنند و در درگاه خداوند اشک شادی ز دیده فرو می ریزند. چرا ما همیشه می خواهیم از فرط خوشی، زمین را ترک گوییم، چرا هر مخلوقی تمایل به عروج داشته و خواهد داشت. حرکت، جان پرعظمتی است که با ماده عجین است و که توضیح آن، به همان اندازه دشوار است، که آثار فکری انسان. امروز علم، مجموعه ایست یگانه…، چرا که، اندیشه، اراده، اشتیاق و عشق، به زندگی معنا می بخشد، اما در عین حال قبل از موعد جان را تباه می سازد: و این خود مصیبتی است، زوال و انحطاط امتیاز نادانان است و اندیشه در حالت ناب خود، فقط در شور و شیدایی برمی آید.


منبع:

1401/08/30
12:57:50
0.0 / 5
400
تگهای خبر: داستان , كتاب , كمدی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲