جایی كه سیاست و شاعرانگی به هم می رسند

کولم توبین با کتابی جدید برگشت

کولم توبین با کتابی جدید برگشت

به گزارش بلک بلاگ، نویسنده مشهور ایرلندی کتاب جدید خویش را با عنوان میهمان جشن به بازار فرستاد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از بوک سلر، کولم توبین رمان نویس، شاعر، روزنامه نگار، نویسنده و نمایش نامه نویس ۶۷ ساله ایرلندی با کتابی جدید وارد بازار کتاب شد.
توبین که بعنوان یکی از جذاب ترین و درخشان ترین نویسندگان زمان ما شناخته می شود، در کتاب جدیدش که مجموعه ای مقاله در رابطه با بزرگ شدن در ایرلند در خلال تغییرات بنیادین آن است، به مواردی همچون سرطان، کشیش ها، پاپ ها و ادبیات پرداخته است.
وی در مقاله ای با عنوان «همه چیز با توپ های من شروع شد» با سبکی فوق العاده قانع کننده و مملو از طنز، در رابطه با تشخیص و درمان سرطان خودش می نویسد. توبین زنده می ماند، اما با استفاده از کلمه نبرد از پریشانی، وحشت، و بی حوصلگی اش در این تجربه می نویسد.
دومین مقاله در این مجموعه فریبنده، خاطراتی در رابطه با بزرگ شدن در دهه های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ در شهر کوچک انیسکورتی در کانتی وکسفورد است. این همان منطقه ای است که خیلی از رمان ها و داستان های توبین، همچون «بروکلین»، «لایت شیپ بلک واتر» و «نورا وبستر» در آن شکل گرفته است. توبین در رابطه با آموزش هایی که از کشیشان دریافت کرده می نویسد و یادآوری می کند که سال ها بعد چندین تن از آنها به علت رفتار غیراخلاقی محکوم شدند.
او در رابطه با تاریخ و ادبیات ایرلند به سفر طولانی و غم انگیز در پذیرش قانونی مسایل جدید اجتماعی می پردازد و در بخش دوم کتابش سه پاپ پیچیده و آزاردهنده را معرفی می کند: ژان پل دوم، بندیکت شانزدهم و فرانسیس.
در قسمت سوم، او در رابطه با سه نویسنده می نویسد که در داستان های خود مسایل دینی را مورد توجه قرار می دهند.
مقاله پایانی، «تنها در ونیز» روایتی زیبا از سفر توبین، در اوج همه گیری، به شهر محبوبی است که او در بعضی از آثارش به آن پرداخته است. خیابان ها، کانال ها، کلیساها و موزه های ونیز خالی بودند. انگار فقط به او تعلق داشتند؛ تجربه ای هم هیجان انگیز و هم جذاب. وی سایه روشن و تاریکی در ونیز بدون گردشگر را به خیابان های بوینس آیرس پیوند می زند که پر است از خاطراتی از ناپدیدشدن های افراد و گره خورده با دیکتاتورها و سیاست.
«مهمان جشن» هم دیداری صمیمی با یک هنرمند فوق العاده خلاق است و هم جشن باشکوهی از نویسندگی. در این کتاب غیرداستانی، سیاست و شاعرانگی به هم می رسند و زندگی و داستان با هم تداخل پیدا می کنند. تاریخ و ادبیات، سیاست و قدرت، خانواده و فرد و خود نویسنده از مبحث های اصلی این کتاب هستند.
توبین جوایز گوناگونی در کارنامه دارد که جایزه معتبر ادبی کاستا همچون آنهاست.
رمان های «جنوب»، «داستان شب»، «استاد»، «نورا وبستر»، «شعله آتشین خلنگ زار»، «کشتی بلک واتر»، «بروکلین»، «رنگ سایه ها»، «خانه نام ها» و مجموعه داستان های «خانواده تهی» و «مادران و پسران» از دیگر کتاب های وی هستند. وی که خالق چندین کتاب غیرداستانی و مجموعه مقاله هم هست، مدتی است در دانشگاه کلمبیا به تدریس مشغول می باشد.
کتاب ۳۲۰ صفحه ای «مهمان جشن» توسط پنگوئن بوکز هفته پیش وارد بازار کتاب شد.

1401/08/25
08:26:46
0.0 / 5
323
تگهای خبر: تدریس , جایزه , داستان , رمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳