نماینده مردم آبادان در مجلس:

روز شهدای بمباران اداره آموزش و پرورش آبادان درتقویم ثبت می شود

روز شهدای بمباران اداره آموزش و پرورش آبادان درتقویم ثبت می شود

به گزارش بلک بلاگ، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دوم مهرماه بعنوان روز شهدای بمباران اداره آموزش و پرورش آبادان در تقویم رسمی کشور ثبت می شود.



سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: معلمان و دانش آموزان همیشه تاریخ ساز بوده اند و نقش مؤثری در تغییر ساختار فرهنگی و اجتماعی جامعه داشتند و همینطور از افتخارات آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس تقدیم ۳۶ هزار شهید دانش آموز و پنج هزار شهید معلم است و ۵۴ درصد رزمندگان دفاع مقدس دانش آموزان بودند.
وی اضافه کرد: دوم مهر سال ۵۹ جنایت هواپیماهای عراقی داغ سنگینی به دل جامعه فرهنگی کشور گذاشت. ده ها تن از فرهنگیان شهر آبادان در آموزش و پروش جمع شده بودند تا با عنایت به شرایط جدید جنگی، تصمیم مناسبی برای سال تحصیلی جدید اتخاذ کنند اما این جلسه هیچ گاه به پایان نرسید و مصوبه آن درس ایثار و شهادت برای همه دانش اموزان آبادانی شد.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: در مورد درخواست ثبت دوم مهرماه بعنوان روز «شهدای بمباران اداره آموزش و پرورش آبادان» در تقویم رسمی کشور پیگیری هایی را در سطح کلان انجام دادم و این مورد در حال انجام می باشد.
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی توضیح داد: حالا باید شورای فرهنگ عمومی آبادان صورتجلسه ای در این خصوص آماده و آنرا به استان ارسال نماید تا فرایند اداری این مورد مهم تسریع یابد.


منبع:

1401/08/16
10:06:36
0.0 / 5
310
تگهای خبر: فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳