در سومین جلسه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب؛

تحلیل گفتمان جوان- فناوری و اقتدار- دشمن شناسی صورت می گیرد

تحلیل گفتمان جوان- فناوری و اقتدار- دشمن شناسی صورت می گیرد

به گزارش بلک بلاگ، سومین نشست تخصصی بیانیه گام دوم انقلاب به بررسی جوانان، علم و فن آوری، اقتدار و دشمن شناسی می پردازد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، فرهنگسرای اندیشه با راه اندازی سلسله جلسات و کرسی های اندیشه ای با مبحث تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی کوشیده تا این بیانیه راهگشا را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داده و به معرفی دقیق، علمی و روشن متون این سند پرارزش برای آینده کشور بپردازد.
بیانیه گام دوم که همزمان با ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی از جانب رهبر معظم انقلاب خطاب به مردم و بخصوص جوانان انتشار یافت، در طول ۲-۳ سال قبل با نوعی غفلت دستگاههای فرهنگی روبه رو شده است، این مورد در حالی است که متون نهفته در میان سطور این بیانیه پرارزش به قدری مهم می باشد که باید زودتر از اینها معرفی و تبدیل به دستورالعمل جامع حکمرانی در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و … می شد.
سلسله جلسات تخصصی بیانیه گام دوم انقلاب تلاشی پژوهشگرانه برای تبیین رئوس مهم آن است که با حضور کارشناسان و اندیشمندان حوزه های مختلف در فرهنگسرای اندیشه برگزار می گردد. تابحال ۲ جلسه از این ویژه برنامه در فرهنگسرای اندیشه برگزار شده و مبحث مهم امید و معنویت در بیانیه گام دوم مورد بررسی قرار گرفته است.
سومین جلسه از این نشست تخصصی با مبحث «جوانان، علم و فن آوری، اقتدار و دشمن شناسی» برگزار می گردد تا دریچه جدیدی از بیانیه گام دوم به روی مخاطبان باز شده و مهم ترین مباحث آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
یکی از موضوعات اساسی در بیانیه گام دوم توجه به جوانان است. رهبر معظم انقلاب در متون این بیانیه ضمن تاکید بر نخبه گرایی، جوانان را به علم آموزی و خلق فناوری تشویق کردند. از سویی دیگر، دشمن شناسی یکی از محورهای مهم این بیانیه است. پرداخت به این موضوعات گفتمانی مهم ترین محورهای این جلسه را تشکیل می دهد.
۲ چهره اندیشه ای صاحب قلم میهمان این برنامه اند و محسن محمدی و محمدرضا نجفی در رابطه با موضوعات مطرح شده صحبت می کنند. همینطور محمدحسین ضمیریان اجرای برنامه را به عهده دارد.
این جلسه تخصصی روز سه شنبه ۳ آبان ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای اندیشه برگزار می گردد و حضور برای عموم علاقه مندان در آن آزاد است.


منبع:

1401/08/02
20:47:40
0.0 / 5
348
تگهای خبر: برنامه , تئاتر , فرهنگسرا , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲