تاکید یک سینمادار بر ضرورت حمایت دولت برای پیشگیری از تعطیلی سینماها

تاکید یک سینمادار بر ضرورت حمایت دولت برای پیشگیری از تعطیلی سینماها

بلک بلاگ: به گزارش بلک بلاگ، یک تهیه کننده و سینمادار اظهار داشت: ادامه روند فعلی فروش در سینماها منجر به تعدیل نیرو و تعطیلی سالن ها می شود و برای همین لازم است دولت همانند دوران کرونا حمایت ویژه ای را به سینماها اختصاص دهد.


علی سرتیپی که اخیرا برای ساخت فیلمی با نام «هم آهنگ» به کارگردانی بهروز شعیبی پروانه ساخت گرفته و تلاش می کند که آنرا به جشنواره فیلم فجر برساند، در رابطه با وضعیت این روزهای سینما به ایسنا اظهار داشت: متاسفانه سینما وضعیت خوبی ندارد. ما در دوران کرونا با شرایطی اجتناب ناپذیر روبرو بودیم که دولت هم کمک هایی کرد. منتها نکته مهم در رابطه با رکود سینما در دوران کرونا این بود که مدت ها پیش از اپیدمی، وضعیت سینما خوب بود و اندوخته هایی داشتیم اما هم اکنون تازه سینماها می خواستند از کرونا رهایی پیدا کنند و جانی تازه بگیرند که اتفاق های اخیر رخ داد و ضربه زیادی را به سالن ها، سینما و مردم وارد کرد.
او ضمن اشاره به صحبت هایی که با دیگر همکارانش در حوزه سینماداری و پخش فیلم داشته و این که همگی نگرانی های مشترکی دارند، اضافه کرد: فروش فیلمها در هفته های اخیر شاید به یک هفتم پیش از این اتفاق ها رسیده و هم اکنون یک وضعیت بحرانی، بویژه برای سالن های سینمایی حاکم شده که اگر ادامه پیدا کند مجبور به تعدیل در تعداد سالن ها و هم نیروها خواهیم بود.
مدیر پردیس سینمایی «کورش» با اشاره به اینکه حدود چهار تا پنج هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با سینما در ارتباط کاری هستند، اظهار داشت: در این زمان مجتمع هایی داشتیم که ۱۰ تا ۱۲ سالن داشتند و حدود نیمی از آنرا به اجبار تعطیل کردند، بنابراین ما از شخص رئیس جمهور، وزارت ارشاد و سازمان سینمایی می خواهیم که در این بحران به ما کمک کنند.
سرتیپی اظهار داشت: وزارت ارشاد در بخش های سالن سازی، تولید و برگزاری جشنواره ها باید اولویتش حفظ سالن ها باشد. من مطمئن هستم سینماداران حوزه هنری و شهرداری هم گرفتار مشکلاتی هستند و اولویت اصلی فعلی سینماها هستند چون امکان دارد به سمت تعطیلی موقت و سپس تعطیلی کامل بروند.
او در رابطه با این که پخش مسابقات فوتبال چقدر می تواند به بهبود شرایط سینما کمک نماید، اظهار داشت: در شرایط خاص و بازه زمانی یک ماه این مورد می تواند کمک کننده باشد و بعنوان یک مُسکن برای سینما عمل کند که امیدوارم اتفاق بیفتد اما اوضاع ما در سینماها خوب نیست. فکر می کنم از شفاف ترین جاهایی که وضعیت درآمد آنرا در لحظه میتوان بررسی کرد سینما است و کاملا مشخص است که چه روزهایی را پشت سر می گذارد.
سرتیپی در پاسخ به این که فکر می کند اگر فیلم خوب اکران شود چقدر امکان دارد در بهبود وضعیت سینماها تأثیر گذار باشد هم اظهار نمود: به نظرم اگر فیلم خوب داشته باشیم کم کم مردم به سینما برمی گردند اما هم اکنون در یک گردونه افتاده ایم؛ از یک طرف صاحبان فیلمها بخاطر شرایطی که وجود دارد اجازه اکران فیلمهای خویش را نمی دهند چون به شرایط اعتماد ندارند و از سوی دیگر وزارت ارشاد هم باید کمک نماید که فیلمها اکران شوند و سوبسیدهایی داده شود. در دولت قبل و در دوران کرونا بعد از بازگشایی سینماها، به بعضی فیلمها کمک هایی شد تا اکران شوند اما هم اکنون این اتفاق نیفتاده است و به نظرم اگر ارشاد تضمین هایی به صاحبان فیلمها بدهد تا فیلمهای خوب اکران شوند کم کم شرایط بهتر می شود.






منبع:

1401/07/29
14:05:34
0.0 / 5
296
تگهای خبر: جشنواره , سینما , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳