در نیمه نخست سال 312 نمایشگاه در پایتخت

در نیمه نخست سال 312 نمایشگاه در پایتخت

بلک بلاگ: مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از عملکرد خود در طول 6 ماهه نخست سال جاری ارائه نمود.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از واحد ارتباطات و رسانه مرکز هنرهای تجسمی، بر پایه گزارش مذکور، این مرکز طی شش ماهه نخست سال ۱۴۰۱، مجوز برگزاری ۳۱۲ نمایشگاه هنری را در نگارخانه های مختلف شهر تهران صادر کرده است.
تمدید مجوز فعالیت برای ۱۳ نگارخانه، ثبت مالکیت معنوی برای ۱۴ اثر هنری و صدور جواز تأسیس برای ۱۱ دفتر گرافیک، از دیگر اقدامات مرکز در فصل های بهار و تابستان است.
همین طور در شش ماهه نخست امسال، ۲۷ درخواست جهت صدور گواهی هنری از طرف هنرمندان حوزه تجسمی به مرکز واصل شده که کلیه گواهی های مذکور به درخواست کنندگان اختصاص یافته است.
به استناد این گزارش، ۱۷۰ هنرمند در شش ماهه نخست سال جاری به عضویت صندوق اعتباری هنر درآمده اند و عضویت ۳۷۹ هنرمند دیگر نیز مورد تمدید قرار گرفته است.
دیگر اقدامات مرکز هنرهای تجسمی برقراری بیمه برای ۱۷۰ هنرمند و اعطای وام به ۶۸ هنرمند اشاره نمود. همین طور هشت هنرمند مشمول دریافت مستمری و سه هنرمند مستعد اختصاص کمک بلاعوض شناخته شده اند.
سرانجام، در شش ماهه آغازین سال ۱۴۰۱، ۹۸ درخواست از طرف هنرمندان و مدیران نگارخانه ها در خصوص خروج ۱۰۷۸ اثر از کشور به مرکز هنرهای تجسمی اعلام وصول شده که از این تعداد، با خروج ۱۰۵۹ اثر موافقت و مجوز ارسال آنها به مقاصد مختلف صادر گردیده است.




منبع:

1401/07/26
00:07:05
0.0 / 5
361
تگهای خبر: رسانه , فرهنگ و ارشاد اسلامی , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲