توسط نشر نی؛

تاریخ تحریف باوری در اسلام چاپ شد

تاریخ تحریف باوری در اسلام چاپ شد

بلک بلاگ: کتاب تاریخ تحریف باوری در اسلام اثر محمدعلی طباطبایی توسط نشر نی منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، نشر نی کتاب «تاریخ تحریف باوری در اسلام» اثر محمدعلی طباطبایی را در ۵۵۵ صفحه و بهای ۲۲۰ هزار تومان منتشر نموده است.
در قرون جدید باور به محرَّف بودن کتب مقدس یهودی مسیحی چنان فراگیر شده که ممکنست صحبت درباره ی این که این باور هم، مثل بسیاری دیگر از باورها و انگاره ها، تاریخی پرفراز و نشیب و متفاوت از آنچه امروز می شناسیم داشته است، عجیب به نظر برسد.
نویسنده در این کتاب نشان میدهد که مسلمانان در قرون اولین درباره ی این مساله چگونه می اندیشیده اند و چطور در گذر زمان و بر اثر تحولات فرهنگی، سیاسی و کلامی خاصی که در قرن سوم هجری در عالم اسلام رخ داد، باورهای اولیه مسلمانان دراین زمینه دستخوش تغییر و تحولاتی شد که در نهایت بعد از دو قرن، یعنی در قرن پنجم هجری، این انگاره را به صورتی که ما امروز می شناسیم شکل داد.
کتاب شامل سه بخش به ترتیب با این عناوین است: «تحریف باوری قبل از قرآن»، «تحریف باوری در قرآن» و «تحریف باوری در دوران پساقرآنی». بخش اول شامل دو فصل با این عنوان هاست: «تاریخ انگاره تحریف بایبل در دوران پیشاقرآنی: گزارش توصیفی»، و «مسئله تاثیرپذیری قرآن از تحریف باوران پیشین: تحلیل تاریخی».
بخش دوم کتاب نیز شامل سه فصل فصل به ترتیب با این عناوین است: «کشف جایگاه کراسه های پیشین در جغرافیای معناشناختی قرآن»، «معناشناسی کتاب در قرآن» و «معناشناسی تحریف در قرآن». در نهایت بخش سوم کتاب نیز سه فصل دارد: «تاریخ انگاره تحریف بایبل در مجادلات مسیحی – اسلامی»، «تحریف باوری در احادیث اسلامی» و «تحریف باوری در تفاسیر متقدم». کتاب مقدمه مفصلی در شرح مفاهیم کلیدی این پژوهش و همین طور رویکرد و روش نویسنده در تحلیل تاریخ و نگاه به حدیث دارد.


منبع:

1401/07/18
12:18:22
0.0 / 5
306
تگهای خبر: فرهنگی , كتاب , نویسنده
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱