توسط انتشارات كتاب جمكران انجام شد؛

چاپ داستان زندگی خلبان شهید ابوالفضل مهدیار

چاپ داستان زندگی خلبان شهید ابوالفضل مهدیار

بلک بلاگ: کتاب به نام مادر نوشته سید میثم موسویان توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و روانه بازار نشر شد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، کتاب «به نام مادر» نوشته سید میثم موسویان با محوریت داستان زندگی پرماجرای خلبان شهید ابوالفضل مهدیار از شهدای نیروی هوایی بتازگی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و روانه بازار نشر شده است.
این کتاب، هشتمین اثر از واحد ادبیات پایداری انتشارات کتاب جمکران است که با مشارکت ستاد کنگره ملی شهدای استان قم منتشر می شود.
سرلشکر خلبان ابوالفضل مهدیار در ۲ خرداد سال ۱۳۲۷ در شهر قم متولد شد. پس از آموزش اولیه زبان انگلیسی و خلبانی در ایران به کشور آمریکا اعزام شد و توانست به درجه آموزش پیشرفته هواپیما جنگنده برسد و در سال ۱۳۵۴ گواهینامه خلبانی شکاری بمب افکن جنگنده فانتوم را دریافت کند.
مهدیار از سال ۱۳۵۴ تا ۱۳۵۶ در پایگاه شکاری شیراز خدمت می کرد و در سال ۵۶ به پایگاه شهید نوژه منتقل شد. وی در تابستان ۵۹ به دخالت در کودتا شهید نوژه متهم شد و پس از جلسات دادگاه حکم اعدام برای او صادر شد و پس از متوجه شدن حکم خود به قاضی اظهار داشت: «اگر می خواهید من را اعدام کنید من را به جبهه ببرید و به عنوان سپر انسانی استفاده کنید یا مرا با بمب ها بر سر عراقی ها بریزید». قاضی پس از شنیدن سخنان او متأثر شد و پرونده را به امام خمینی (ره) واگذار کرد. امام خمینی (ره) باتوجه به اینکه اسنادی در مورد مهدیار وجود نداشت، حکم آزادی مشروط او را صادر کردند.
در ۲ آبان ۱۳۵۹ به عنوان لیدر (فرمانده) ۲ فروند جنگنده فانتوم برای حمله به بنادر ام القصر و فاو از فرودگاه شکاری بوشهر بلند شد. و این آخرین پرواز ابوالفضل بود و پیکر او هیچ وقت به کشور بازنگشت.
سید میثم موسویان نویسنده کتاب «به نام مادر» که قبل تر با کتاب «بی نام پدر» شناخته شده بود، در این اثر داستان زندگی پر ماجرای شهید مهدیار را به نگارش درآورده است.
در قسمتی از این کتاب می خوانیم:
«خفه شو! خفه شو! … برگرد! دور بزن و ببندشان به رگبار. برگرد تا سوراخ سوراخت نکرده ام سگ توله! … چشم، چشم، الساعه! شلیک نکنید قربان! … عدنان دور میزند… میگویم: «ارتفاعت را کم کن و بزنشان.»… بزنم؟ … ممنوعست تیمسار! … ممنوع؟ … جرم است، خلبان را توی هوا زدن جرم است. اینها قوانین بین الملل است! … قاه قاه می خندم… قوانین بین المللی؟ … قوانین بین الملل پولی است که بهت داده ام. بزن، معطل نکن… عدنان دور میزند… یالا دیگر! … دستش را می گذارد روی ماشه… تَتَتَتَ… با ما شدی، دیگر زِ خود، خودرا رها کن… خون گلویت را نثار خاک ما کن… تَتَتَتَ...
گلوله ها هر دوشان را توی هوا سوراخ سوراخ می کند… عدنان جیغ می کشد: «تمام! به اتمام رسید، زدیمشان!»
خداحافظ پسرم، ابوالفضل! … خلبان و کمکش در خلیج فارس محو می شوند… حتی قبری هم نداری دیگر، جناب خلبان! … در کوثرِ رحمت، شناور گشتی، ای حر! … زهرا دعایت کرده تا برگشتی، ای حر! … این بازی هم به اتمام رسید.
دیوانه می گوید: «نه، بازی تو تمام شده تیمسار! مزار پنهان، همیشه یک شروع است برای تاریخ، درست مثل مزار مادر.»
این کتاب با ۲۸۴ صفحه و قیمت ۹۸ هزار تومان انتشار یافته است.


منبع:

1401/06/29
22:11:39
0.0 / 5
353
تگهای خبر: داستان , رمان , كتاب , نویسنده
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱