سعید روستایی:

چرا برادران لیلا در کمیته اسکار نیست؟

چرا برادران لیلا در کمیته اسکار نیست؟

بلک بلاگ: کارگردان فیلم «برادران لیلا» این پرسش را بیان کرد که چرا فیلمش با وجود برخی خاصیت های مهم جهت شرکت در اسکار، در کمیته بررسی نماینده سینمای ایران به آکادمی وجود ندارد؟


سعید روستایی در گفت وگویی با ایسنا بیان نمود: فیلم «برادران لیلا» در بین فیلمهای درحال بررسی در کمیته معرفی نماینده ایران به اسکار وجود ندارد در صورتی که قرار بود در سازمان سینمایی انعطاف به خرج داده شود تا فیلم برای گرفتن پروانه، به شورای پروانه نمایش ارجاع داده شود چونکه به هر حال ما با هماهنگی هایی فیلم را به جشنواره کن فرستاده بودیم اما جای سوال است چرا حالا که به زمان معرفی نماینده اسکار رسیده ایم، « برادران لیلا» با تمام امتیاز هایی که داشته از این رقابت کنار گذاشته شده است؟
او اضافه کرد: «برادران لیلا» از مدتی قبل اکران خویش را در فرانسه شروع کرد و تابحال بیشتر از فیلم «متری شش و نیم» که آن هم در این کشور اکران شده بود بلیت فروخته و فروش اش بعد از سه هفته به هفتصد هزار یورو رسیده و بزودی به نزدیک یک میلیون یورو هم می رسد. حق پخش این فیلم از سوی۴۰ کشور دیگر دنیا خریداری شده و مقرر است به اکران برسد. ضمن این که از جانب ۲۰ فستیوال هم دعوت شده است.


وی خاطرنشان کرد: «برادران لیلا» تنها فیلمی از سینمای ایران بوده که سال جاری در بخش اصلی جشنواره کن حضور داشت و یک کمپانی بزرگ همچون وایلدبانچ که بیشتر از ۱۰ نخل طلای کن را جایزه برده، بعنوان پخش کننده بین المللی این فیلم فعالیت می کند. براین اساس این سوال برای ما مطرح است که چرا اجازه داده نشده که هیئت انتخاب کمیته اسکار، فیلم «برادران لیلا» را ببیند تا تصمیم گیری برای انتخاب نماینده سینمای ایران، بعد از بررسی تمام فیلمها اتفاق بیفتد؟
او در پاسخ به این که آیا آمادگی اکران فیلم را در ایران به شرط انتخاب در این کمیته دارد؟ اظهار داشت: صدر در صد. همه چیز برای بهترین اکران در کشور آماده است.
به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، در حالیکه به روزهای پایانی مهلت معرفی نماینده کشورها به آکادمی اسکار نزدیک می شویم، خبرهای مختلفی از کمیته انتخاب فیلم ایران شنیده می شود ولی تابحال هیچ اعلام رسمی در رابطه با اسامی فیلمهای درحال بررسی، نام اعضای کمیته و نتیجه آن منتشر نشده است با این وجود نام یکی دو فیلم بیشتر از بقیه شنیده می شود؛ این در شرایطی است که تا مدتی قبل از« برادران لیلا» هم وقتی به جشنواره کن راه پیدا کرد بعنوان گزینه ای اصلی برای معرفی به اسکار در بعضی رسانه ها نام برده می شد اما بعضی حاشیه ها و مشکلات، صدور پروانه نمایش این فیلم را بلاتکلیف گذاشته است.
ترانه علیدوستی، سعید پورصمیمی، پیمان معادی، نوید محمدزاده و فرهاد اصلانی همچون بازیگران این فیلم هستند.







منبع:

1401/06/28
12:06:40
0.0 / 5
348
تگهای خبر: جایزه , جشنواره , خرید , رسانه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲