بازار لوازم التحریر هنوز شکل نگرفته است رونق چه زمانی به بازار می آید؟

بازار لوازم التحریر هنوز شکل نگرفته است رونق چه زمانی به بازار می آید؟

به گزارش بلک بلاگ، قم رئیس اتحادیه صنف خراز و لوازم التحریر استان قم با بیان اینکه با وجود آغاز خرید لوازم التحریر اما شرایط بازار همچون سالیان گذشته نیست، تاکید کرد: با عنایت به ایام محرم و صفر هنوز بازار نوشت افزار رونقی که باید داشته باشد را ندارد اما پیشبینی می نماییم پس از این ایام رجوع و تقاضای مردم افزایش خواهد داشت.


همه ساله روزهای پایانی تابستان و آغاز پاییز؛ ماه مهر، ماه مدرسه بازار را رونق می بخشیده بازاری که مملو از دانش آموزانی است که با خرید لوازم التحریر، کیف و لباس مدرسه خویش را برای شروع سال تحصیلی جدید آماده می کنند امّا طی دو سال شیوع کرونا دیگر تکاپویی برای خرید لوازم التحریر وجود نداشت و دانش آموزان درگیر با آموزش مجازی دیگر رغبتی برای خرید لوازم التحریر نداشتند و جای مداد، پاکن و تراش و خودکار های رنگی را تلفن های همراه و تبلت پر کرد و عملا بازار لوازم التحریر رنگ و بوی مهر خویش را دست داده بود.
البته فروشندگان لوازم التحریر تنها کسانی نبودند که از انتشار کرونا و آموزش های مجازی متضرر شدند در این بین تولید کنندگان پوشاک مدارس، رانندگان سرویس مدارس هم صدمه دیدند.
امّا باید دید سال تحصیلی جدید باز هم هیاهو و نشاط را به بازار لوازم التحریر بر می گرداند و فروشندگان خسته از کرونا و رکود ناشی از آنرا سر شوق می آورد؟
البته که افزایش قیمتها و وضعیت اقتصادی خانوار ها روی دیگر مشکلات بازار است و در این بین لوازم التحریر هم از این شرایط مستثنی نیست، در همین راستا در این روز های شهریور ماه که باید بازار نوشت افزار داغ و کسب و کار فروشندگان رونق گرفته باشد به گفت و گو با رئیس اتحادیه صنف خراز و لوازم التحریر پرداختیم.
سید مجید فاطمی مجد رئیس اتحادیه صنف خراز و لوازم التحریر استان قم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا بیان نمود: پیش از شیوع بیماری کرونا حدود ۱۳۰ واحد در حوزه لوازم التحریر و نوشت افزار فعال بودند امّا متأسفانه انتشار کرونا و آموزش ها در بستر فضای مجازی خسارت های عمده ای به واحد های عرضه کننده نوشت افزار وارد کرد.
فاطمی مجد افزود: هم اکنون با بررسی های انجام شده حدود ۱۹ واحد عرضه کننده نوشت افزار تعطیل شدند، مابقی هم وضعیت مساعدی ندارند و امیدواریم سال جاری با توجه کاهش بیماری و بازگشایی حضوری مدارس بازار نوشت افزار با افزایش تقاضای مردم شرایط بهتری داشته باشد.
رئیس اتحادیه صنف خراز و لوازم التحریر استان، خاطرنشان کرد: قیمت لوازم التحریر هم تابع شرایط بازار و قیمت دیگر کالاها است با این وجود قیمت نوشت افزار افزایش چندانی نداشته و با عنایت به فصل فروش، تغییر قیمتها محسوس نبوده است.
فاطمی مجد افزود: در سه سال گذشته با عنایت به شرایط کاغذ در بازار افزایش قیمت دفتر را داشتیم بنابراین تغییر و افزایش قیمت دفتر مختص سال جاری نبوده و طی چند سال گذشته شاهد افزایش قیمت این محصول هستیم.
فاطمی مجد با بیان اینکه با وجود آغاز خرید لوازم التحریر اما شرایط بازار همچون سالیان گذشته نیست، تاکید کرد: با عنایت به ایام محرم و صفر هنوز بازار نوشت افزار رونقی که باید داشته باشد را ندارد اما پیشبینی می نماییم پس از این ایام رجوع و تقاضای مردم افزایش خواهد داشت.
رئیس اتحادیه صنف خراز و لوازم التحریر استان در مورد صدمه بستر فضای مجازی بر مشاغل فیزیکی اظهار نمود: در بخشی از مشاغل بستر مجازی و فروش های اینترنتی خسارت های جبران ناپذیری را به مشاغل فیزیکی بعنوان مثال عرضه کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی و بدلیجات با عنایت به اینکه زیر مجموعه ما هستند وارد کرده و شاهد می باشیم که بستر فضای مجازی بر بستر فیزیکی غالب شده است.
فاطمی مجد در ادامه با بیان اینکه خرید های اینترنتی لوازم التحریر درصد کمی را به خود مختص کرده است، خاطرنشان کرد: در بازار لوازم التحریر هنوز بازخوردی از استقبال مردم برای خرید اینترنتی نوشت افزارها نداشتیم و بیشتر در مشاغل دیگر شاهد این اتفاق هستیم، هر چند که در سالهای آینده با عنایت به اینکه مردم به دنبال خرید با قیمت مناسب و آسان هستند این مساله اجتناب ناپذیر خواهد بود.
رئیس اتحادیه صنف خراز و لوازم التحریر استان خاطرنشان کرد: در سالهای قبل خانواده هایی که برای خرید نوشت افزار به واحد صنفی رجوع می کردند برای یک سال تحصیلی لوازم التحریر را خریداری می کردند اما هم اکنون با عنایت به وضعیت اقتصادی خانوار ها مراجعات به واحد های صنفی برای خرید های محدود و برای بازده زمانی کم صورت می گیرد.
فاطمی مجد در مورد ورود افراد غیر مرتبط به بازار لوازم التحریر، اظهار داشت: در همه مشاغل فصلی این مشکل وجود دارد که افراد غیر مرتبط ورود پیدا می کنند بنابراین بازار لوازم التحریر هم مستثنی نیست گاها تداخل صنفی را شاهد می باشیم و واحد های صنفی دیگر هم با تغییر رویه، بازار فصلی لوازم التحریر را تقویت می کنند، مضاف بر این برگزاری نمایشگاه ها هم فروش کسبه را تحت الشعاع قرار می دهد.
ایشان در ادامه ابراز امیدواری کرد که با وجود همه این موارد از ۱۵ شهریور به بعد بازار لوازم التحریر در استان رونق بگیرد.
رئیس اتحادیه صنف خراز و لوازم التحریر استان افزود: نظارت ها بر واحد های صنفی لوازم التحریر از سوی اتحادیه، بازرسین اتاق اصناف و بازرسین سازمان صمت در این ایام بیشتر صورت خواهد گرفت.
فاطمی مجد در مورد برگزاری نمایشگاه نوشت افزار در استان خاطرنشان کرد: هم اکنون در مورد برگزاری نمایشگاه نوشت افزار مکاتبه و هماهنگی با اتحادیه انجام نشده اما در صورت برگزاری نمایشگاه دائمی پاییزه حضور غرفه های نوشت افزار اجتناب ناپذیر است.
رئیس اتحادیه صنف خراز و لوازم التحریر استان با تاکید بر خسارت های ناشی از انتشار کرونا و فصلی بودن بازار لوازم التحریر از مسئولین استان تقاضا کرد نگاه به برگزاری نمایشگاه در حوزه نوشت افزار را در جهت تقویت کسبه کم رنگ کنند.



1401/06/15
08:43:49
0.0 / 5
372
تگهای خبر: اینترنت , خرید , سرویس , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱