از تدارک دوستان کمدی تا تازه ترین حکم خزاعی

از تدارک دوستان کمدی تا تازه ترین حکم خزاعی

بلک بلاگ: تدارک اجرای نمایش «دوستان کمدی»، تمدید اجرای نمایش «ایسکمیا»، تازه ترین حکمی که خزاعی در سازمان سینمایی داد و... همچون خبرهای سینما و تئاتر است.


نمایش «دوستان کمدی» به نویسندگی گابور راسووو و کارگردانی بابک توسلی اکنون تمرینات خودرا پشت سر گذاشته و برای اجرا در اواخر تابستان سال ۱۴۰۱ آماده می شود.




به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، بابک توسلی که نمایش های بسیاری را به صحنه آورده است، حدود هفده سال در خارج از کشور ساکن بود و سال ۹۷ نمایش«سینگل شات» را در تماشاخانه پالیز روی صحنه برد. وی قبل از این نیز آثاری همچون ارتفاع، خاله ادیسه، یک اسلایس از زندگی، طلعت و... را روی صحنه برده است.
«دوستان کمدی»با ترجمه ی ساناز فلاح فر به موضوع «حقارت انسان» در جهان معاصر می پردازد و داستان حول زوج نسبتا مرفه ی می چرخد که از زندگی تنگاتنگ زناشویی خود خسته شده اند.
اطلاعات تکمیلی این نمایش به زودی اعلام خواهد شد.

نمایش «ایسکمیا» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی آرین زرین پوربه مدت شش شب تمدید گردید.
نمایش «ایسکمیا» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی آرین زرین پور که از ششم شهریور در ماشاخانه ملک اجرای خودرا شروع و قرار بود تا یازدهم شهریور روی صحنه باشد، به مدت شش اجرا تمدید گردید.
محسن کریمی، رسول بابایی، ماریه قزل، مهسا شیرزاد، سعید محبی، صبا رنجبر، آنیتا عطایی، امین پورفرد، مهدی ترابی، امین سنجربیگی، مهران مکاری و آرین زرین پور در این نمایش بازی می کنند.
«ایسکمیا» نخستین تجربه ی کارگردانی آرین زرین پور هست که بر طبق رمان کوتاهی به همین نام نوشته وی، به نمایش نامه تبدیل گشته است.

در خلاصه داستان آمده است: ایوان آلکسیف نویسنده ای که در زندگی حرفه ای و شخصی اش با شکست روبه رو شده، در آسایشگاه روانی بستری است که دختر ناخواسته اش به ملاقاتش می آید.


محمدهادی درخشنده (دستیار کارگردان)، عباس شیراوند (مدیر صحنه)، رضا خضرایی (طراح نور)، فاطمه محمدی (طراح گریم)، آرزو ناصریان (طراح لباس)، امیرعباس بادروج (طراح صدا)، آریا اربابی (عکاس)، کیارش شاهانی، علی بهادری (گروه موسیقی)، هانیه روحانی، فرانک مرادپور (مجریان گریم)، درسا کتال (دستیار لباس)، مهران مکاری، امین سنجربیگی، امیرحسین قربانی (دستیاران صحنه)، آوا فیاض (مشاور رسانه و تبلیغات) و عاطفه آقاسی (تبلیغات مجازی) زرین پور را در این نمایش همراهی می کنند.


«داستان مسافری که در آخرین سفرش گم شد» آماده نمایش شد
فیلم کوتاه «داستان مسافری که در آخرین سفرش گم شد» به کارگردانی و تهیه کنندگی اصلان شاه ابراهیمی بعد از آماده نمایش شدن، آماده حضور در جشنواره های بین المللی شد. همچنین، پوستر این فیلم کوتاه با طراحی سعید فروتن رونمایی و منتشر گردید.
«داستان مسافری که در آخرین سفرش گم شد» در نخستین حضور جهانی در سومین جشنواره فیلم نوستالژیا ایتالیا پذیرفته شده که در آن، کاندیدای دریافت جایزه اصلی جشنواره است. سومین جشنواره فیلم نوستالژیا از ۲۴ تا ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در شهرهای میلان و رم ایتالیا برگزار می گردد.
این فیلم کوتاه که طی ۵ روز در تهران فیلمبرداری شده، از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران است و میلاد شجره، فهیمه امن زاده و ویدا موساییان در آن ایفای نقش کرده اند.
در خلاصه داستان فیلم کوتاه «داستان مسافری که در آخرین سفرش گم شد» آمده است: «سیاوش خسروی یک روز بامداد از خواب بیدار می شود و خودش را در دستشویی خانه اش می بیند. او از اتقاقات شب گذشته هیچ چیزی را به خاطر نمی آورد، به همین خاطر سراغ دوربین هندی کمش می رود. دوربینی که همه چیز را ثبت کرده...»
فهرست عوامل «داستان مسافری که در آخرین سفرش گم شد» عبارت است از: تهیه کننده و کارگردان: اصلان شاه ابراهیمی، نویسنده: نوید ایزدیار و اصلان شاه ابراهیمی، دستیار کارگردان: روح انگیز حیدری، مدیر فیلمبردار: آرش رمضانی، صدابردار: حسن شبانکاره، تدوین: سمیرا بختیاری، گروه فیلمبرداری: مهدی افروغ، محمد نصیری و سپیده کریمی، دستیار صدا: سهیل صفاری، طراح صحنه و لباس: افسانه صرفه جو، دستیار صحنه: مهدی پارسی، گریم: مونا جعفری، آهنگساز: فرشاد فزونی، جلوه های ویژه دیجیتال و اصلاح رنگ: محسن خیرآبادی، گرافیست و تیتراژ: سعید فروتن، صداگذار: نعیم مسچیان، گروه تولید: احد محمدکرمی، امیرحسین مهرعلی و با تشکر از مینا سنگ سفیدی، عکاس: مهدی پارسی، ویدا موساییان و روح انگیز حیدری، مشاور رسانه ای: آزاده فضلی، پخش کننده: فانوس فیلم.

انتشار پوستر «آقای اشمیت کیه؟» همزمان با شروع پیش فروش نمایش
پوستر نمایش «آقای اشمیت کیه؟» به کارگردانی سهراب سلیمی همزمان با شروع پیش فروش نمایش منتشر گردید.





به گزارش روابط عمومی نمایش، پوستر نمایش «آقای اشمیت کیه؟» با طراحی ابراهیمی حقیقی منتشر گردید.
این نمایش نوشته سباستین تِیری باترجمه شهلا حائری و کارگردانی سهراب سلیمی است که از دوشنبه ۱۴ شهریور ماه ساعت ۱۹ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه خواهد آمد.
ایرج راد هنرمند و بازیگر باسابقه و همین طور شهره رعایتی، میثم رازفر، محمد کرمی بازیگران نمایش «آقای اشمیت کیه؟» هستند.
در خلاصه داستان نمایش آمده است: آقا و خانم قوچی، مبهوت و وحشت زده بدنبال اثبات هویت گمشده خود هستند. حقیقت کجاست؟! به راستی آقای اشمیت کیست؟!
دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: طراح صحنه: امیرحسین قدسی، موسیقی: صبا علیزاده، طراح پوستر و بروشور: ابراهیم حقیقی، طراح لباس: شهره رعایتی، منشی صحنه: بنفشه گودرزی، مدیر صحنه: سیامک مجیدی، دستیار مدیر صحنه: پرهام رفعتی، دستیار طراح صحنه: فرشید جعفری، عکاس: عماد دولتی، مشاور رسانه و تبلیغات: شقایق فرشته.
علاقه مندان می توانند بلیت نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.


رئیس سازمان سینمایی طی حکمی علیرضا اسماعیلی را به سمت دستیار و مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی منصوب نمود.



متن حکم محمد خزاعی برای دستیار و مدیرکل حوزه ریاست به این شرح است:
"جناب آقای دکتر علیرضا اسماعیلی
با سلام
نظر به تعهد سوابق ارزنده، توانمندی و تجربه جنابعالی به سبب این حکم به عنوان دستیار و مدیرکل حوزه ریاست منصوب می شوید.
برنامه ریزی و راهبردی، تشخیص و تعیین اولویت های کاری و آماده سازی زمینه های تصمیم سازی و تصمیم گیری ریاست سازمان بوسیله پیگیری و هماهنگی با واحدهای سازمان و همچنین، همکاری و تعامل سازنده با معاونت ها ادارات کل و موسسات تابعه سازمان با اهمیت ترین وظایف جنابعالی در امتداد تحقیق برنامه ها و پیشبرد اهداف سازمانی تعریف می شود.
امید است با عنایت و لطف منان در سایه همدلی هم افزایی و همراهی مدیران و کارکنان سازمان امور سینمایی و سمعی بصری و همین طور استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود در انجام وظایف محوله موفق و موید باشید.
علیرضا اسماعیلی، متولد ۱۳۴۷دارای مدرک دکترای رشته سیاست گذاری فرهنگی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و مدرس دانشگاه های دولتی و آزاد اسلامی و علمی وکاربردی است.
وی علاوه بر تالیف کتاب فلات ایران سرچشمه تمدن و الهام و مقالات علمی متعدد، دارای سوابق گوناگون مدیریتی از جمله: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، مدیرکل همکاریهای فرهنگی و هنری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و اسپانیا، مدیرکل فرهنگی اروپا و آمریکا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عضو شورای سیاست گذاری نخستین دو سالانه جشنواره ملی چاپ و نشر، عضو شورای سیاست گذاری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب ج. ا. ایران و مشاور اجرائی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و غیره بوده است.




منبع:

1401/06/13
23:09:37
0.0 / 5
377
تگهای خبر: برنامه , تئاتر , جایزه , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴