مدیركل میراث تهران:

خسارت امامزاده داوود پس از آواربرداری اعلام می شود

خسارت امامزاده داوود پس از آواربرداری اعلام می شود

بلک بلاگ: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، اعلام میزان خسارت سیل به بنای تاریخی امامزاده داوود را به بعد از اختتام آوربرداری و لایروبی موکول کرد.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، پرهام جانفشان می گوید که یک روز بعد از وقوع سیل از محل حادثه در امامزاده داوود بازدید میدانی داشته و با ابراز تسلیت و همدردی با خانواده جانبختگان، درباره میزان خسارت وارد شده به بنای تاریخی این امامزاده، اظهار نمود: اعلام دقیق خسارت وارد شده به بنای تاریخی امام زاده داوود تا اختتام آواربرداری و لایروبی امکان پذیر نیست.
او اضافه کرد: هم اکنون تلاش دستگاه های اجرائی استان تهران، همکاری با ستاد مدیرت بحران و دستگاه های امدادی است، اما از معاونت میراث فرهنگی استان تهران خواسته شده است با تشکیل یک گروه کارشناسی کار مشاوره به تیم های آوربرداری در بنای تاریخی امام زاده صورت گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران اظهار داشت: بعد از اختتام لایروبی به سرعت کار بررسی بخش های لطمه دیده از سیل توسط کارشناسان معاونت میراث فرهنگی استان انجام می شود.
همچنین بنا بر گزارش روابط عمومی میراث گردشگری تهران، جانفشان همین طور اظهار نمود: تا اعلام شرایط جوی آرام با همکاری فرمانداری های استان از ورود به مناطق گردشگری که در راه سیلاب قرار دارند، جلوگیری می شود.


امامزاده داوود که بخش هایی از بنای آن تاریخی بوده و به دوره صفوی نسبت داده شده، در سیل بامدادی پنجشنبه ششم مردادماه خسارت زیادی دیده است.


بنا بر اظهارات محمد حسن نامی ـ رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ـ، بنای امام زاده خسارت زیادی دیده است؛ طوری که مجبور شده اند دیوار جنوبی امام زاده را برای تخلیه گل ولای تخریب کنند. همین طور چند در برداشته شده تا بابکت به صحن شمالی منتقل شود. صحن شمالی و جنوبی امام زاده داوود بعد از سیل، مملو از گل ولای به عمق ۱.۵ متر شده بود و لودرها، بابکت ها و بیل مکانیکی همچنان درحال تخلیه رسوباتی هستند که بصورت مایع با فشردگی زیاد وجود دارند. گل و لای تا اطراف مقبره و حتی به داخل آن راه یافته و برای خروج آن باید از دستگاه مکش استفاده گردد.


بازار سنتی امامزاده داوود نیز بگفته شهردار منطقه ۵ تهران، به شدت لطمه دیده و محورهایی که در راه جریان سیلاب و رانش زمین قرار داشتند لطمه زیادی دیده اند.






منبع:

1401/05/08
13:03:47
0.0 / 5
378
تگهای خبر: رمان , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴