وزیر كشور:

شهادت سردار سلیمانی نقطه عطف فرهنگی بود

شهادت سردار سلیمانی نقطه عطف فرهنگی بود

به گزارش بلک بلاگ وزیر کشور در دولت سیزدهم در جمع رایزنان فرهنگی ۶۰ کشور دنیا اظهار داشت: غرب ضعف های بزرگ فرهنگی خویش را پشت جذابیت های صنعت پنهان داشته است.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، احمد وحیدی عصر امروز (۳ مرداد ماه) و در سومین روز از دهمین دوره اجلاس رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور ضمن اشاره به رسالت سنگین سربازان فرهنگی نظام در حوزه بین المللی طی سخنانی اظهار نمود: ابتدا لازم می دانم از اولین رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آیت الله تسخیری یاد کنم که همواره دغدغه توسعه فرهنگی را داشتند و در اواخر عمر با وجود کسالت هیچگاه از مأموریت و مسئولیت خود غافل نبودند.
رئیس سابق کمیسیون دفاعی-امنیتی شورای راهبردی روابط خارجی اظهار داشت: در جهت گسترش علوم و معارف اسلامی به جهانیان و تبیین جایگاه و تشریح مواضع انقلاب اسلامی و در راه بسط مناسبات فرهنگی با ملل و اقوام مختلف دنیا و بخصوص کشورهای همسایه اولین بحث ترسیم جایگاه رایزنان فرهنگی در ابعاد مختلف آن است. چارچوب هایی که اگر مورد تحلیل درست واقع شوند قدرت ملی را تجزیه و تبیین خواهند نمود.
وحیدی افزود: یکی از ابعاد سنجش قدرت ملی تحلیل قدرت فرهنگی هر کشوری است که در مورد درجه دقیق میزان احصاء این توانمندی رصد آماری مولفه های نفوذ فرهنگی بشمار می رود. به عبارت دیگر وقتی ما قادر باشیم در سطح منطقه مورد نظر یا در نگاه کلی در گستره جهانی مخاطبان خودمان را فارغ از طبقه بندی های اجتماعی و در برابر یک شبهه یا مساله به اقناع و اجماع برسانیم و به اصطلاح افکار عمومی را به داده های آماری و تحلیلی ارائه شده مان جلب نماییم آن جاست که میتوان از نفود و قدرت فرهنگی صحبت به میان آورد.
فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ارتقاء قدرت فرهنگی به بازیگران فعال و وجود یک سناریوی ساختارمند نیازمند است، اظهار داشت: در شرایط فعلی رصد و بازبینی فعال هر رایزن بر کسی پوشیده نیست اما نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران شایسته است به جای حضور انفعالی در محل مأموریت خود به بازی سازی برسد و به جای اثرپذیری از شرایط منطقه و کشور میزبان به اثرگذاری در تحولات روی آورد.
وزیر کشور جکهوری اسلامی ایران با تکیه بر تقویت تعاملات رایزنی ها و وابستگی های فرهنگی کشورمان با کشورهای همسو افزود: این یک اصل شناخته شده است که به میزان افزایش قدرت فرهنگی، امنیت ملی ما افزایش خواهد یافت و مولفه های فرهنگ و امنیت دو روی یک سکه هستند و رایزنان معزز فرهنگی در این عرصه عاملان تضمین این قدرت یا همان امنیت مورد احتیاج به حساب می آیند.
وحیدی فراهم نمودن جنبه های تقریبی و توجه حداکثری به مساله وحدت اسلامی را از رایزنان فرهنگی مطالبه نمود و اظهار داشت: حال سوالی که مطرح می شود این است که ما چطور باید بازیگران فعال و غیرمنفعلی باشیم و با چه ظرفیتی بایستی این مهم را عملی نماییم. پاسخ ساده است و توجه شما رو به این نکته مطعوف می کنم که به ظرفیت های بی نظیر و نه حتی کم نظیر بی تفاوت نباشیم. به زعم خیلی از خبرگان حوزه فرهنگ ما ابرقدرت فرهنگی بودیم و هستییم و هیچ تردیدی نداریم که در رقابت با ملت های مدعی ارزش بیشتری نداشته باشیم ثروت ها و ظرفیت های کمتری نداریم.
وی ادامه داد: امروز قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران را تنها کافی است در میان ملت بزرگ نیجریه مشاهده نمایید که در چارچوب فعالیت یک شاگرد مکتب انقلاب اسلامی چطور شگفتی ساز شده است و نظر و البته هجمه دستگاههای اطلاعاتی غرب و مترجعیت عربی و عربی را به سمت خود معطوف داشته است. خب همین نشانه گذاری ها آیاتتی از قدرت فرهنگی ایران اسلامی هستند که نیازمند تبلیغ و تبیین هستند. نمونه بهتر و ساده ترین را بیان نمایم که در کلیپ تهیه شده از جانب سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هم به آن پرداخته شده بود و در قابی از حضور سردار دلها در این سازمان روایت گری می کرد. شهادت سردر قاسم سلیمان به ظاهر پدیده ساده ای است اما همین اتفاق را باید یک نقطه عطف فرهنگی برشمرد که بدنبال آن همبستگی بیشتر جبهه مقاومت رقم خورد و تصاویر غیرقابل پیشبینی و گوناگونی در قاب رسانه های جهان از شیوه تشییع پیکر شهید یاد شده ثبت و ضبط شد. خب ظرفیت فرهنگی همین ها هستند. همین سرود «سلام فرمانده» که مایه اعجاب بیگانگان است چطور و با چه گرایش و شیفتگی در کشورهای مختلف جهان طنین انداز شده است.
وحیدی ضمن اشاره به تلاش غرب در پنهان داشتن ضعف های بزرگ خود در پشت ماسک صنعتی اظهار داشت: در مقابل داشته های معنوی ایران اسلامی غرب با فروکاستن از انسان گرایی تا سرحد جسدگرایی نزول پیدا کرده و آدمی را با همه ابعاد معنویی و الهی آن در کالبد مادی محدود ساختته است و با استفاده از رسانه و ابزارهای پر زرق و برق صنعتی این اقدام را هم نرمال سازی می کند. در عمق آنچه از طرف غرب پیداست بن بست هایی جدی در حوزه فرهنگی است که بر حسب همین تهی بودن چنته از دارایی به جای انجام اقدانمات ایجابی به سراغ ترفندهای ایجابی آمده و به جای بالا بردن مقام خود در کوشش برای پایین کشاندن جایگاه معنویت و نهادینه نمودن ایران هراسی و اسلام هراسی در عرصه بین المللی است.
وزیر کشور افزود: به دنبال همین اقدامات خصمانه رایزنان فرهنگی لازم است ضمن شناسایی روایت های دروغین و کوشش برای تبیین حقیقت های موجود در اقدام متقابلی ضعف ها و به عبارتی چهره واقعی غرب را به جهانیان از زبان و ورایی کارشناسان غیرایرانی به نمایش گذارند تا از این محل با آشکار کردن حقیقت خود به خود تضمین کننده امنیت ملی و قدرت فرهنگی جمهوری اسلامی باشند.
وحیدی خاطرنشان کرد: وقتی ما نتوانیم دشمن را در سرزمین خود مورد هجمه قرار دهیم آنها با اقدمات و فعالیتهای تهاجمی ما را به چالش خواهند کشاند.
گفتنی است، اجلاس دهم رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بعد از وقفه ای ده ساله و با شعار «دیپلماسی فرهنگی دانش بنیان، همگرا، صادرات فرهنگی» از ۱ تا ۶ مرداد ماه در مجتمع امام خمینی (ره) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می گردد.




منبع:

1401/05/03
23:32:29
0.0 / 5
353
تگهای خبر: رسانه , رمان , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵