گذر از موج هفتم کرونا با سلامت

گذر از موج هفتم کرونا با سلامت

مدیر رادیو سلامت ضمن تشریح برنامه های این شبکه رادیویی با مبحث کرونا اعلام نمود: همچون گذشته کارشناسان و متخصصان در برنامه ها حضور خواهند داشت و به سوالات مخاطبان درباره کرونا پاسخ می دهند. امیدواریم با رعایت پروتکلهای بهداشتی از موج هفتم هم عبور نماییم.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، صدیقه اعتمادسعید، مدیر رادیو سلامت درباره رویکردها و برنامه های این شبکه رادیویی با محوریت موج هفتم کرونا توضیح داد: مردم با رعایت پروتکلهای بهداشتی می توانند از موج هفتم کرونا عبور کنند. همانطور که حتما از اخبار و رسانه های مختلف متوجه شدید بیماری کرونا باردیگر درحال گسترش است و آمار بیماران نه تنها در کشور ما بلکه در همه جای دنیا روند افزایشی دارد و این مورد البته چندان دور از ذهن و عجیب هم نیست.
وی افزود: ضمن این که برای متخصصان علم اپیدمیولوژی، ویرووس شناسی و متخصصان عفونی این بازگشت کاملا قابل پیشبینی بود و بنابراین هم هنوز در هیچ جای دنیا آخر عالم گیری کرونا اعلام نشده است، ازاین رو نباید شیوه نامه رو فراموش کرد و از مراقبت های لازم غافل شد. اعتماد، سرمایه ای اجتماعی است که به سختی به دست می آید و اگر بخوبی از آن صیانت نشود، به سرعت از دست می رود. رادیو سلامت با شفافیت و بر مبنای مستندات علمی، این پیشبینی را کرده بود که با کاهش رعایت شیوه نامه ها بطور قطع شاهد اوج گیری ویرووس و برگشت موجها خواهیم بود.
مدیر رادیو سلامت اظهار نمود: بنابراین از اواسط خرداد ماه در برنامه مخاطب خاص با حضور متخصصان حوزه های مختلف مربوطه، اوج گیری باردیگر بیماری را اخطار دادیم و از طرفی در برنامه های کوتاه، آنونسوها و پیام های بهداشتی چگونگی و ضرورت رعایت شیوه نامه ها بهداشتی مورد تاکید قرار گرفت. سفارش اکید ما استفاده از ماسک، شستن دست ها عدم حضور در اجتماعات جز به لزوم و رعایت فاصله اجتماعی است. زدن دوز یادآور واکسن یک سفارش بین المللی است که در همه کشورهای جهان از جانب متولیان سلامت و سازمان جهانی بهداشت برآن تاکید شده و طبیعی است که مردم کشور ما هم به این مساله اهتمام لازم را داشته باشند.
اعتمادسعید سپس ضمن اشاره به دیگر برنامه های رادیو سلامت توضیح داد: رویکرد رادیو سلامت در همه برنامه ها توجه به سبک زندگی سالم شامل تغذیه مناسب، فعالیت فیزیکی، رعایت اصول بهداشتی، بهداشت روان و تمامی مواردیست که در زیست کرونا باید به آن توجه گردد و باردیگر همچون گذشته کارشناسان و متخصصان حاضر در برنامه ها پاسخگوی سوالات مخاطبان در مورد کرونا، علایم، عوارض و رعایت های لازم در رویارویی با آن خواهند بود.
مدیر رادیو سلامت در انتها خاطرنشان کرد: هم اکنون چیزی به نام سرماخوردگی نداریم. علائمی چون تب، لرز، بدن درد سرفه، آبریزش بینی، علایم گوارشی و... نشانه مبتلا شدن به یکی از سویه های کووید 19 است، ازاین رو از همه عزیزان درخواست داریم با مشاهده این علایم از سایرین فاصله بگیرند، قرنطینه را رعایت نمایند و با استراحت و تغذیه مناسب دوره بیماری را بدون خطر طی کرده و از مبتلا شدن دیگران جلوگیری نمایند. با رعایت صد درصدی شیوه نامه ها حافظ سلامت خود، افراد خانواده و همشهریان و هموطنان و یاریگر کادر درمان در مقابل این بیماری باشیم.



1401/04/24
16:34:17
0.0 / 5
447
تگهای خبر: برنامه , رسانه , رمان , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳