مدیركل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی:

بسته پشتیبانی از رسانه ها درحال تدوین است

بسته پشتیبانی از رسانه ها درحال تدوین است

به گزارش بلک بلاگ کرمان مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد اظهار داشت: داریم بسته حمایتی از رسانه ها را تدوین می نماییم تا به تصویب هیئت دولت برسانیم.


ایمان شمسایی امروز ۲۳ تیرماه در نشست صمیمانه با مدیران و اصحاب رسانه استان کرمان با تبریک فرا رسیدن عید غدیر اظهار نمود: سیاست دولت سیزدهم در حوزه رسانه به این شکل است که هم صنف برای ما مهمست و هم بحث حرفه ای و محتوا و نباید هیچکدام فدای دیگری بشود.
وی با اشاره به این که رویکرد های اخیر وزارت ارشاد ناظر به همین مباحث بوده، اضافه کرد: قانون جدیدی اضافه نشده اما برخی موارد سختگیرانه تر شده است.
شمسایی با تاکید بر این که صاحب امتیاز باید خبرنگار را بیمه بکند، اضافه کرد: سبد حمایتی وزارت ارشاد سبد محدودی است و نباید نشریات حتما قائم به یارانه باشند؛ ما داریم جواز کسب می دهیم.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد با اشاره به این که روزانه یک میلیارد تومان از رسانه ها حمایت می نماییم، بیان کرد: سال قبل ۱۹۶ میلیارد تومان پول آگهی های دولتی و بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان پول یارانه و خرید تضمیی از رسانه ها برای نهاد کتابخانه ها بوده است.
وی ادامه داد: این در حالیست که رسانه های دولتی از یارانه محروم و خبرگزاری های دولتی از کل این موارد محروم بوده اند.
شمسایی اشاره کرد: آگهی دولتی در دست ما امانت است و باید حسن امانتداری را به جا بیاوریم و باید به رسانه ای یارانه بدهیم که بیشترین بازدهی را داشته باشد ضمن این که مشکلات ما زیاد است و مسائل حاکمیتی را نیز باید دید.
وی با اشاره به این که اگر بخواهیم عنصر مخاطب را کنار بگذاریم، رسانه ما متقاضی نخواهد داشت و باید به این مسئله توجه کرد، اظهار داشت: به دنبال افزایش تعرفه ها هستیم و داریم بسته حمایتی از رسانه ها را تدوین می نماییم تا به تصویب هیئت دولت برسانیم.
شمسایی با تاکید بر این که نگاه به رسانه های استانی و محلی تکلیف ماست، اضافه کرد: دنیا در بحث حرفه ای دارد به سمت لوکال و تخصص گرایی می رود.
به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، رحمان جلالی معاون استاندار و رئیس شورای اطلاع رسانی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت جهاد تبیین اظهار نمود: در طرح جراحی اقتصادی و مردمی سازی یارانه ها اتفاقاتی در بعضی استانها افتاد، اما در استان کرمان با همکاری که رسانه ها با ما داشتند و وضعیت استان مدیریت شد و این را مدیون همه اصحاب رسانه هستیم که از همه تشکر می نماییم.
وی ادامه داد: در دوره بیماری کرونا نیز اصحاب رسانه در آگاه سازی، اقناع سازی و رعایت پروتکلهای بهداشتی روزانه به ما کمک کردند و یار ما بودند.




منبع:

1401/04/23
13:31:45
0.0 / 5
507
تگهای خبر: خرید , رسانه , رمان , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲