توسط نشر نامك؛

راهنمای ربانی در تشیع اولین بازنشر شد

راهنمای ربانی در تشیع اولین بازنشر شد

به گزارش بلک بلاگ چاپ دوم کتاب راهنمای ربّانی در تشیّع نخستین: سرچشمه های عرفان در اسلام نوشته محمدعلی امیرمعزی و ترجمه نورالدین الله دینی توسط نشر نامک منتشر گردید.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، نشر نامک دومین چاپ کتاب «راهنمای ربّانی در تشیّع نخستین: سرچشمه های عرفان در اسلام» نوشته محمدعلی امیرمعزی و ترجمه نورالدین الله دینی را در ۳۶۰ صفحه و بهای ۱۲۵ هزار تومان منتشر نمود. چاپ نخست این کتاب سال ۱۳۹۸ با شمارگان ۱۳۷۵ نسخه و بهای ۴۶ هزار تومان انتشار یافته بود.
محمدعلی امیرمعزی، شیعه پژوه ایرانی تبار ساکن پاریس و استاد مدرسه مطالعات عالی دانشگاه سوربن، اعتقاد دارد، آنچه که امروز ما بعنوان مجموعه عقاید تشیع با آنها مواجهیم، بیشتر افکار و نظریه پردازی های گروههای مختلف اصولی ها، فقها، متکلمان و حتی اخباری ها هستند که تحت عنوان عقاید امامیه عرضه می شوند، که در خلال سال ها و قرون متمادی بر آموزه های اصلی ائمه و شیعیان افزوده شده و آموزه های ناب شیعی زیرِ انبوهی از این نظریات مختلف مدفون شده است.
نویسنده کتاب با دعوت از مخاطب به سفری تاریخی به گذشته و بخصوص دوره امامان و رجوع به منابع شیعی همان دوران ـ که آنها را منابع دست اول شیعی می داند ـ درپی یک اکتشاف و زدودن غبار از پدیدار آموزه های ناب شیعی است. در این سفر اکتشافی درمی یابیم که حدس هانری کربن صاحب کرسی سلف نویسنده در مدرسه مطالعات عالی درست بود که عرفان در اسلام اساسا ریشة شیعی دارد و ما با مذهبی باطنی و فراعقلانی روبه رو هستیم که خصوصیت اصلی جهان بینی آن امام محوری است و کل این مذهب حول شخص راهنمای کامل (امام) چه در بُعد وجودی و چه در بُعد تاریخی اش می چرخد.
از این رو مؤمن که به اعتبار این جهان بینی کسی نیست جز معتقد به این امام وجودی و تاریخی، با دیدن نور امام در قلبش که مظهر نور زمینی و صفات فعلی خداوند در این جهان است به رستگاری می رسد. ازاین رو طبق احادیثی که نویسنده بنیان های نظری خویش را بر آن استوار کرده وظیفه راهبری همه مؤمنان عالم به سمت رستگاری و سعادت تنها با ولی خدا و امام معصوم است و فقط توسط او انجام خواهد گرفت و کسی جز امام معصوم شایسته پوشیدن این رَدای هدایت و راهبری نیست.


منبع:

1401/04/14
23:47:51
0.0 / 5
542
تگهای خبر: سفر , كتاب , نویسنده
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱