توسط دبیرخانه هماورد بازپردازی تهران؛

قراردادهای مالکیت فکری کتاب، پویانمایی و تولیدات فرهنگی تنظیم شد

قراردادهای مالکیت فکری کتاب، پویانمایی و تولیدات فرهنگی تنظیم شد

به گزارش بلک بلاگ دبیرخانه هماورد (فستیوال) بازارپردازی تهران به منظور توسعه کسب وکارهای حوزه کودک و نوجوان، طی مراحلی مبادرت به تنظیم قراردادهای مالکیت فکری کرد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، دبیرخانه هماورد (فستیوال) بازارپردازی تهران بمنظور توسعه کسب وکارهای حوزه کودک و نوجوان، طی مراحلی مبادرت به تنظیم قراردادهای مالکیت فکری بین تهیه کننده های ارشد و تولیدکننده های محصولات فرهنگی نموده است.

دبیرخانه هماورد بازارپردازی تهران در امتداد حفظ مالکیت فکری محصولات فرهنگی کودک و رونق کسب وکارهای این حوزه، همین طور برجسته کردن محصولات بومی، اقدام در جهت بهم رسانی تهیه کننده های ارشد و تولیدکننده ها نموده و برای استواری و گسترش هرچه بیشتر محصولات برای نخستین بار، قراردادهای مالکیت فکری بین آنها تنظیم نموده است. این مبادرت به شکل گیری زنجیره محصولات فکری حول شخصیت ها و مفاهیم مورد نیاز این حوزه منجر خواهد شد.
محصولات مورد نظر حوزه کودک و نوجوان محصولاتی از قبیل انواع عروسک، اسباب بازی های متنوع همراه با مفاهیم آموزشی، بازی های کامپیوتری، نوشت افزار، بازی های رومیزی و پویانمایی است.
محصولاتی که کودکان ما را کودکانی با نشاط و آموزش دیده خواهدنمود و فکر و اندیشه آنها را در جهت سبک زندگی ایرانی اسلامی پرورش خواهد داد. این اقدام علاوه بر توسعه کسب وکارهای حوزه کودک، از طراحی و تولید تا توزیع و فروش، باعث استفاده بهینه مصرف کنندگان کالاهای فرهنگی هم خواهد شد و بصورت طبیعی استفاده از محصولات بومی و فرهنگی را هم جایگزین محصولات غیرمفید و بلکه مضر غیر بومی خواهدنمود.
قرارداد مالکیت فکری نخستین اقدام مهم و رسمی دبیرخانه هماورد (فستیوال) بازارپردازی تهران برای تولیدکنندگان و به هم رسانی مجموعه هاست و حقوق مالکیت تولیدکننده ها و صاحبان ایده را هم تامین خواهدنمود. حقوقی که تولیدکنندگان فرهنگی همیشه از نادیده شدن آن ابراز نارضایتی کرده اند و این نارضایتی را همیشه به گوش مسئولین دولتی رسانده اند و حل آنرا از مسئولین فرهنگی خواهان شده اند. بعد از قرارداد مالکیت فکری، طی مراحلی ضمن آموزش هایی که به تهیه کنندگان ارشد برای تدوین برنامه کسب وکار و برندینگ داده می شود، قراردادی اقتصادی بین طرفین شامل تهیه کننده های ارشد و تولیدکننده ها بسته می شود. در قرارداد اقتصادی تسهیم درآمد و سود و زیان طرف های قرارداد مشخص می شود.
طبق قرارداد مالکیت فکری، نمونه محصولات در هماورد بازارپردازی تهران تیرماه عرضه خواهد شد و سرمایه گذاران متنوع نمونه محصولات را خواهند دید. در هماورد مذکور باتوجه به متن قرارداد، سرمایه لازم برای تولید محصولات نمونه ای و نهایی محصولات از طرق مختلف و به وسیله سرمایه گذاران مختلف جذب می شود و بعد از مدتی، محصول بصورت کلان تولید خواهد شد سپس باتوجه به توانمندی هایی که در زمینه توزیع و بازارِ مؤسسات و نهادهای مرتبط وجود دارد، راهی بازار می شوند و به دست و دل مخاطبان و کودکان و نوجوانان خواهد رسید.
اما در این روزها قراردادهایی با محوریت پویانمایی مورد توجه قرار گرفت و قراردادهای مشارکت در مالکیت فکری آنها بین تهیه کنندگان ارشد و فعالین حوزه اسباب بازی بسته شد. در گام های بعدی و به مرور قرارداد حوزه های دیگر محصولات فرهنگی کودک و نوجوان هم امضا خواهد شد. این قراردادها به شرح زیر است:
تولید پویانمایی برمبنای محتواهای داستانی و آموزشی عمیق
- قرارداد تولید پویانمایی بین شرکت نموبال و شرکت تکم فیلم آریایی که بر طبق آن تکم فیلم برمبنای داستان و محتواهای آموزشی و درسی شرکت نموبال، مبادرت به تولید پویانمایی با بهره گیری از شخصیت «زیرو» (از شخصیت های شرکت تکم فیلم) خواهدنمود.
- قرارداد تولید پویانمایی بین شرکت هام سا و انتشارات کتاب نیستان که بر طبق آن هام سا با محوریت شخصیت ها و داستان مجموعه کتاب های «رخصت مرشد» و «آئین پهلوان» مبادرت به تولید پویانمایی سه بعدی خواهدنمود.
- قرارداد تولید پویانمایی بین استودیو هدهد فیروزه ای کویر و مهرک (بخش کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر) که بر طبق آن استودیو هدهدفیروزه ای مبادرت به تولید پویانمایی دوبعدی برمبنای کتاب داستان و شخصیت های کتاب «یکی بیز یکی نبیز» خواهد نمود.
- قرارداد تولید پویانمایی بین استودیو پازن و انتشارات کتاب نیستان که بر طبق آن استودیو پازن برمبنای شخصیت ها و داستان «قصه پلنگ سفید» مبادرت به تولید پویانمایی دوبعدی خواهد نمود.
- قرارداد تولید پویانمایی بین استودیو هدهد فیروزه ای کویر و مؤسسه مهاد رسانه پژوه که بر طبق آن استودیو هدهد فیروزه ای کویر برمبنای شخصیت ها و محتواهای اپلیکیشن قصص قرآنیِ مهاد رسانه پژوه مبادرت به تولید پویانمایی دوبعدی خواهد نمود.
معرفی تهیه کنندگان ارشد و تولیدکنندگان طرف قرارداد
انتشارات سوره مهر: انتشاراتی است در زمینه اندیشه و هنر انقلاب اسلامی که کتاب های زیادی در این عرصه چاپ کرده است و بخش کودک آن با نام مهرک با وجود اینکه سابقه چند ساله دارد توانسته است کتاب های زیاد، متنوع و پرمخاطبی تولید و چاپ کند.
انتشارات کتاب نیستان، انتشاراتی در زمینه ادبیات و هنر که در امتداد مجله نیستان به وجود آمد، بخش کودک آن کتاب های داستانی، آموزشی، مهارتی و سرگرمی متنوعی در زمینه کودک دارد.
مهاد رسانه پژوه: مؤسسه ای که محصولات فرهنگی رسانه ای در حوزه تاریخ، علوم اجتماعی، روانشناسی کودکان تولید می کند و اپلیکیشن قصه های قرآنی آن بسیار پر مخاطب است.
تکم فیلم آریایی: مؤسسه هنری است که عمده تمرکز آن بر تولید پویانمایی است و سابقه زیادی در این امر دارد.
استودیو هدهد فیروزه ای کویر: این استودیو شامل عده ای از پویانمایی سازان جوان است که با اثر «نارگل و بابایی» در رویداد فرنو شرکت کردند و ساخت برخی تیزرهای تبلیغاتی را در کارنامه خود دارند.
استودیو پازن: استودیو تولید پویانمایی که تولید آثاری سه بعدی و دو بعدی در کارنامه خود دارد و همچون با اهمیت ترین اثر این استودیو اثری است به اسم «من آلیس نیستم ولی اینجا سرزمین عجایبه» که شهرت جهانی پیدا کرد.
مجموعه هام سا: این مجموعه با طرح پویانمایی قصه های گمشده که برمبنای «کدوی قل قل زن» بنا شده در رویداد فرنو شرکت کرده بود و در تولیدات خود قادر می باشد از سیستم پیشرفته موشن کپچر استفاده نماید.
هریک از جانب های قراردادهای فوق الذکر باتوجه به مبحث قرارداد، تعهداتی می پذیرند و در مالکیت فکری محصول بصورت درصدی شریک می شوند و در مواردی درصدی هم سهم سرمایه گذار برای تولید محصولات فرهنگی می شود. مدت این قراردادها عمدتا ۳ سال است و در صورت تمایل تمدید می شود.
با ادامه پیدا کردن قراردادها و گسترش محصولات در زمینه های دیگر محصولات فرهنگی شامل؛ پویانمایی، نوشت افزار و بازی های ویدئویی، بسته های متنوعی حول محصولات فرهنگی کودک و نوجوان شکل می گیرد که زمینه هرچه بیشتر توسعه محصولات و بزرگ تر شدن بازار آنها را فراهم می آورد، این امر باعث رشد و گسترش محصولات بومی و آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با فرهنگ بومی و ایرانی-اسلامی است.


منبع:

1401/03/26
10:48:44
0.0 / 5
477
تگهای خبر: آموزشی , برنامه , حقوقی , داستان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱