استاندار خراسان رضوی تاكید كرد؛

ضرورت تشکیل دبیرخانه دائم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی

ضرورت تشکیل دبیرخانه دائم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی

به گزارش بلک بلاگ مشهد ـ استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: تشکیل دبیرخانه دائم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی لازم است.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، یعقوبعلی نظری در ستاد بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی اظهار نمود: ایجاد دبیرخانه دائمی از ضروریاتی است که برای برنامه ریزی موثر و هدفمند در برگزاری برنامه های بزرگداشت این شاعر شهیر اهمیت بالایی دارد.
استاندار خراسان رضوی بیان نمود: بهتر است باتوجه به نقش دانشگاه فردوسی و اهمیت این دانشگاه، دبیرخانه دائمی ستاد بزرگداشت فردوسی در این دانشگاه برقرار شود.
وی تصریح کرد: برقراری و تحکیم پیوند محتوایی بین دفاع مقدس، فرهنگ رضوی با فردوسی و محتوای شاهنامه هم اهمیت بالایی دارد.
نظری اظهار نمود: برگزاری مراسم بزرگداشت فردوسی پس از دو سال عدم برگزاری به علت شیوع کرونا از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد و حضور شخصیت های ملی در این مراسم هم مهم و در این حوزه آماده همکاری هستیم.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت باید مبتنی بر نگاه رهبر انقلاب و سفارش های خاص ایشان باشند ضمن این که باید نسبت به گذشته دارای برجستگی ها و خصوصیت های جدیدی باشد.
وی با اشاره به اینکه در خطه خراسان بزرگ ۲۳ هزار شهید دفاع مقدس داریم، افزود: در خراسان رضوی ۱۸ هزار شهید داریم بنابراین باید نسبت و پیوند حماسی میان دفاع مقدس و شاهنامه و هم پیوند دینی شاهنامه با امام رضا(ع) برای مردم در عرصه ملی و بین المللی برای معرفی تشریح و معرفی شود.
نظری اضافه کرد: با عنایت به روز سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر میتوان نسبت میان شاهنامه با حماسه دفاع مقدس را شرح داد و از این زمینه بهره کامل را برد.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: رسانه ها هم باید در این حوزه وظیفه خویش را به خوبی انجام دهند کمک کنند و دین خویش را به فردوسی ادا کنند و برای این منظور کمیته رسانه ای قوی باید تشکیل گردد.


منبع:

1401/02/15
17:55:43
0.0 / 5
374
تگهای خبر: برنامه , رسانه , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴