فاطمیان پور خبر داد؛

اعلام برنامه های راهپیمایی روز قدس

اعلام برنامه های راهپیمایی روز قدس

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری برنامه های فرهنگی هنری به مناسبت روز قدس همچون برگزاری فرهنگ سرای قدس اطلاع داد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، سید علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی هنری به مناسبت روز قدس همچون برگزاری «فرهنگ سرای قدس» اطلاع داد و اظهار داشت: برگزاری «فرهنگ سرای قدس» در چهار نقطه از مسیر راهپیمایی روز قدس، اصلی ترین فعالیت سازمان فرهنگی هنری به این مناسبت است. این برنامه با شعار «قدس قلب مقاومت» برگزار می گردد و اجرای برنامه های متنوع و توزیع محصولات فرهنگی برای گروههای متعدد مخاطب، از بخش های آن است.
وی افزود: ایستگاه شماره ۱ با نام شهید رعد حازم در ضلع شمال غربی چهارراه ولی عصر (عج)، ایستگاه شماره ۲ با نام شهید عماد مغنیه در تقاطع خیابان وصال شیرازی و خیابان انقلاب اسلامی، ایستگاه شماره ۳ با نام شهید شیخ احمد یاسین در تقاطع خیابان ۱۶ آذر و خیابان انقلاب اسلامی و ایستگاه شماره ۴ با نام شهید حاج قاسم سلیمانی در ضلع شمال غربی میدان انقلاب اسلامی چهار محل برگزاری «فرهنگ سرای قدس» است که از ساعت ۱۰ تا زمان برگزاری نماز جمعه میزبان راهپیمایان است.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری با تشریح کارهای «فرهنگ سرای قدس» اظهار داشت: غرفه «تانک و پرنده» برای مخاطب کودک در نظر گرفته شده که در آن ضمن اهدای کتاب «تانک و پرنده» نوشته ناصر کشاورز و از تولیدات سازمان فرهنگی هنری، کاربرگ های نقاشی و رنگ آمیزی با مبحث قدس در اختیار کودکان قرار می گیرد. غرفه «شمارش معکوس» هم برای نوجوانان پیشبینی شده و علاقه مندان با حضور در آن شعارهای پیشنهادی خود با مبحث روز قدس را روی پلاکارد می نویسند. این برنامه بعد از روز قدس هم ادامه دارد و نوجوانان می توانند شعارهای پیشنهادی خویش را تا ۱۵ اردیبهشت ماه به شماره ۰۹۱۲۳۰۰۵۰۶۱ در پیام رسان واتساپ ارسال نمایند و در نهایت به برگزیدگان جوایز ارزشمند ای اهدا می شود.
فاطمیان پور با اشاره به غرفه «سنگ ها» بیان نمود: در این غرفه، بازی پرتاب سنگ به نمادهای صهیونیستی توسط نوجوانان تدارک دیده شده است. همینطور پرفورمنس جوان مبارز فلسطینی در فرهنگ سرای قدس اجرا می شود که در آن، حالت پرتاب سنگ توسط هنرمند شبیه سازی می شود و مخاطبان می توانند با آن عکس یادگاری بگیرند. ۱۰ نمایش خیابانی با مبحث قدس هم در مقابل غرفه ها اجرا می شود. همینطور پنج ورزشکار سرافراز که حاضر به مبارزه با نمایندگان رژیم صهیونیستی نشدند، تجلیل می شوند و نشان سرباز دریافت می کنند.
وی افزود: در هر یک از غرفه ها استیج اجرای برنامه در نظر گرفته شده و اجرای گروههای سرود دانش آموزی و برگزاری مسابقه های فرهنگی برای راهپیمایان از بخش های آن خواهد بود. سربند «قدس قلب مقاومت» هم ساخته شده و در بین شرکت کنندگان در راهپیمایی توزیع می شود. همینطور «فرهنگ سرای منتظر» در محل برگزاری نماز جمعه برنامه های متنوعی با مبحث قدس و جبهه مقاومت اسلامی برای مخاطبان در نظر گرفته است و در میدان امام حسین (ع) که محل شروع راهپیمایی خواهد بود، برنامه هایی پیشبینی شده است.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری از برگزاری نمایشگاه «تاریخ مقاومت فلسطین» در ایستگاه شماره ۲ اطلاع داد و اضافه کرد: در این نمایشگاه ۱۵ بنر نقشه فلسطین از زمان اشغال تا کنون نصب می شود و بزرگان و نویسندگان فلسطینی و شخصیت های اصلی رژیم صهیونیستی هم معرفی می گردند و اجرای سرود، روایتگری و… از بخش های دیگر نمایشگاه خواهد بود.
فاطمیان پور با اشاره به برگزاری شب شعر بین المللی قدس اظهار داشت: این شب شعر در روز چهارشنبه هفتم اردیبهشت ماه با حضور شاعران ایرانی و خارجی در فرهنگ سرای اندیشه انجام می شود. مجموعه وبینار «فلسطین آزاد می شود» با مبحث آزادسازی قدس شریف، دستاوردهای محور مقاومت و… از روز جهانی قدس شروع می شود و تا ۲۴ اردیبهشت ماه با حضور اندیشمندان و کارشناسان داخلی و بین المللی انجام خواهد شد.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در انتها با اشاره به تولید چند محصول به مناسبت روز قدس اظهار داشت: کلیپ های فازمترمدیا و «فیلیستا» با مبحث پشتیبانی از قدس و استکبارستیزی و یک قطعه موسیقی با عنوان «القدس هی المحور» به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی تولید و در فضای مجازی منتشر می شود. همینطور بیشتر از ۱۰۰ عنوان محصول فرهنگی با عنوان «قدسنا» که از تولیدات سازمان فرهنگی هنری است، به شکل گسترده منتشر خواهد شد.


منبع:

1401/02/07
18:15:06
0.0 / 5
741
تگهای خبر: برنامه , شركت , فرهنگی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳