در غرفه رهیافتگان نمایشگاه قرآن مطرح شد؛

نویسنده فرانسوی که در 19 سالگی اسلام آورد

نویسنده فرانسوی که در 19 سالگی اسلام آورد

کلرژبروت نویسنده مشهور فرانسوی با حضور در بخش رهیافتگان بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن به تشریح فعالیت ها و مسلمان شدنش پرداخت.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، نشست بخش رهیافتگان بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار گردید. در این جلسه که کلرژوبرت نویسنده مشهور کودک حضور داشت به بیان چگونگی مسلمان شدنش پرداخت و اظهار داشت: اسم ایرانیم سمیه است چون نخستین شهید اسلام سمیه بود و جانش را بخاطر اسلام داد و این انگیزه شد که اسمم را سمیه بگذارم.
به دنبال حقیقت زندگی بودم
این نویسنده با بیان این که در خانواده کاتولیک بزرگ شده ولی به دستورات دین مسیح هم عمل نمی کردند، اضافه کرد: در نوجوانی سوالات زیادی برای من به وجود آمد. بعنوان مثال این که چرا حضرت مسیح را به صلیب کشیدند و چرا کودک تازه متولد شده باید غسل داده و پاک شود. من به دنبال حقیقت زندگی بودم و در این حوزه خیلی سوال داشتم علاقه داشتم به دین اسلام روی بیاورم ولی آنرا دین عرب ها می دانستم و به سمت اسلام نیامدم.
وی افزود: یکسال پس از انقلاب در فرانسه فضایی تبلیغی برای دانشجویان ایرانی و لبنانی فراهم شده بود و همان زمان کتاب های شهید مطهری را معرفی کردند، کنجکاو شدم که این کتاب ها را مطالعه کرده و متوجه شدم در دین اسلام حضرت محمد (ص) پیامبران پیش از خودشان را قبول داشته و پس از پرس و جو فهمیدم دین اسلام برای تکمیل دین پیامبران پیش از خود آمده است. به همین خاطر در نوزده سالگی به اسلام گرویدم.
کلرژبروت ضمن اشاره به انگیزه نویسندگی اش اظهار داشت: از کودکی به نویسندگی علاقه داشتم اما فضای فرانسه به نحوی بود که تصور می شد کسی که نویسنده است باید از همان ابتدا نویسنده باشد. البته در فرانسه کلاس و کارگاه هایی برای نویسندگی نبود. پس از اینکه ازدواج و مادر شدن برای کودکانم کتاب خریده و همان زمان به ادبیات ایرانی علاقه مند شدم و تلاش می کردم سوالات آنها را با داستان جواب بدهم. آن زمان ایده های خودم را با نگاه کردن به فیلم و صحنه های اطراف خلاق کردم.
معرفی شهید ادوارد آنیلی برای کودکان

وی که اخیرا کتابی برای شهید ادواردو آنیلی نوشته است اظهار داشت: احساس کردم بسیار کار سختی است برای کودکان راجع به شهید ادواردو بنویسم. این که این شهید در خانواده ای ثروتمند به دنیا آمده و پایبند به اسلام مانده بسیار زیباست و خدا را شاکرم که معرفی ایشان برای کودکان کتاب شد و پس از آن هم چند کتاب دیگر برای کودکان نوشتم.
وی ضمن اشاره به دیگر کتاب هایش اظهار داشت: «لینالونا» عنوان کتابی است که برای کودکان برای ترویج حجاب نوشته شده است. در این کتاب تلاش کردم برداشت و تجربه خودم از حجاب را برای کودکان بگویم. دو عنصر مهم در این کتاب مورد توجهم بود. نخست این که اطاعت از خداوند مهم ترین دغدغه ام شد. وقتی مسلمان شدم هر آنچه خداوند از من بخواهد، نسبت به آن گرفتم و نکته دوم این بود که حجاب سبب می شود، شخصیت دختر به جای ظاهرش مورد ارزیابی قرار بگیرد. گرچه این کتاب همه جا طرفدار ندارد و عده ای معتقدند که حجاب برای دختر بچه ظلم است.
اندیشه های امام موسی صدر را برای کودکان ساده سازی کردم
این نویسنده کودک با بیان کتاب هایش اظهار داشت: کتاب عید گنجشک ها کتابی است که در مورد عید فطر و روزه گرفتن به سفارش مؤسسه امام موسی صدر کار شده و من در این کتاب برای کودکان به معرفی امام موسی صدر پرداختم.
کلرژبروت ضمن اشاره به این که در مبحث عید غدیر دو کتاب، در مبحث ماه رمضان سه کتاب، و در مبحث اربعین به سفارش سوره مهر یک داستان سه زبانه تا بحال برای کودکان نوشته است، اظهار داشت: بازخوردهای بچه های ایرانی در حالیکه فضای مجازی فعال شده بسیار زیاد بوده و از کودکان هم بازتاب می گیرم.
یادآور می شود، نشست های رهیافتگان هر شب ساعت ۲۲ در ستون ۱۰۰ بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن با حضور رهیافتگان برگزار می گردد. بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن هم ۲۷ فروردین ماه الی ۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۷ الی ۲۴ میزبان علاقه مندان و قرآن دوستان در مصلی امام خمینی (ره) خواهد بود.


منبع:

1401/01/30
22:20:38
0.0 / 5
534
تگهای خبر: خرید , داستان , فیلم , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲