حموله مطرح كرد؛

ضرورت حضور صنعت اسباب بازی در عرصه های بین المللی

ضرورت حضور صنعت اسباب بازی در عرصه های بین المللی

به گزارش بلک بلاگ رئیس هفتمین جشنواره اسباب بازی درباره این دوره از جشنواره اسباب بازی و ضرورت شرکت در عرصه های جهانی در حوزه اسباب بازی توضیحاتی داد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، محسن حموله رئیس هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی اظهار داشت: بعد از دوسال که هیچ نمایشگاهی به صورت حضوری برگزار نشده بود، تمام تلاشمان را کردیم تا متناسب با مقتضیات روز و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، نمایشگاهی به صورت محدود برگزار نماییم.
وی اضافه کرد: این محدودیت به این معناست که بنای ما در نمایشگاه اسباب بازی این بود که برگزیدگان صنعت اسباب بازی که محصولات با کیفیت عرضه می کنند و مجوز تولید شورای نظارت بر اسباب بازی را دارند، در این رویداد حضور داشته باشند، درنتیجه این نمایشگاه با ۱۰۵ برند و تولیدکننده در چارچوب ۵۰ غرفه برگزار گردید.
رئیس جشنواره اسباب بازی درباره فروش مجازی نمایشگاه اسباب بازی اظهار داشت: ما شرایطی ایجاد کردیم تا مردم و مخاطبان ما از سراسر کشور که متقاضی حضور در نمایشگاه بودند، بتوانند به صورت مجازی از برترین اسباب بازی ها آگاه باشند و هم در سایت دیجی کانون خرید آنلاین انجام دهند. در این فروش اینترنتی ۱۰ درصد هم تخفیف برای مخاطبان درنظر گرفته بودیم تا به سادگی در منزل اسباب بازی دلخواه خویش را تهیه کنند. زمان آن رسیده با استفاده از تجربیات سال ها برگزاری جشنواره و نمایشگاه به سمتی برویم که جشنواره اسباب بازی جایگاه خویش را در سطح بین الملل پیدا کند. لازمه عرض اندام در عرصه جهانی در حرکت در این راه است.
حموله در ادامه اظهار داشت: بین المللی شدن، شرایط ویژه ای در حوزه محصولات فرهنگی و بخصوص اسباب بازی دارد که یکی از آنها این است که ما بتوانیم اسباب بازی ایرانی تولید نماییم و از اسباب بازی هایی که جنبه کپی کاری دارند کم تر استفاده نماییم. متأسفانه هنوز در کشور ما برخی از کسانی که در حوزه اسباب بازی سرمایه گذاری می کنند، راحت ترین کار برایشان این است که نمونه های خارجی را مهندسی معکوس و تولید کنند. کانون تجربه برگزاری جشنواره های بین المللی را در حوزه های پویانمایی و قصه گویی دارد و می تواند در صنعت اسباب بازی هم همین رویکرد را داشته باشد. ما در کانون به سمت این رفته ایم که تولیدکنندگان و دست اندرکاران صنعت اسباب بازی در روند برگزاری جشنواره مشارکت و اعلام نظر کنند و حتی بخش هایی از جشنواره را با حضور آنها مدیریت نماییم.
وی اظهار داشت: وجود دبیرخانه دائمی جشنواره ملی اسباب بازی چه در کانون و چه در شورای نظارت بر اسباب بازی سبب ارتباط نزدیک تر با کشورهای فعال در این عرصه می شود. استانهای بزرگ ما ظرفیت برگزاری این جشنواره را دارند و در همین نمایشگاه هم مسؤلان فرهنگی برخی استان ها با دبیرخانه ارتباط برقرار کردند و متقاضی برگزاری نمایشگاه در استانهای خود شدند. ضمن این که کانون این قابلیت را دارد که با عنایت به مدیریت استانی خود در ۳۱ استان بتواند نمایشگاه هایی را در سطح استان ها برگزار کند. اگر بتوانیم حداقل در ۵ نقطه از کشور برنامه هایی را برای کودکان و نوجوانان و خانواده های آنها و تولیدکنندگان استان ها برگزار نماییم اساسا در رسیدن به اهداف متعالی کانون گام بزرگی برداشته ایم.
رئیس جشنواره اسباب بازی افزود: انتظار و درخواست ما این است که وزارت آموزش و پرورش و سازمان های متولی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت، معدن، تجارت، اعضای شورای سیاستگذاری دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب بازی و… همت کنند و گام های مهمی در حوزه اسباب بازی بردارند.
حموله اظهار داشت: در نمایشگاه سال جاری، برخی از شرکتهای دانش بنیان در حوزه اسباب بازی هم حضور داشتند و اگر مسؤولان بتوانند اسباب بازی را بعنوان یک وسیله کمک آموزشی وارد مدارس کنند بدون تردید تحولی بزرگ در این صنعت رخ می دهد؛ به صورت مثال درصورت امکان با کمک وزارت آموزش و پرورش فضاهای ویژه مانند اتاق بازی در مدارس و مهدهای کودک ایجاد شود تا اسباب بازی به شبکه مدارس ورود پیدا کند و درنتیجه تولیدکنندگان ما به سمت تولید اسباب بازی های خوب و با کیفیت حرکت کنند.
نمایشگاه و بازار فروش اسباب بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ تا ۱ صبح در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار گردید.


منبع:

1401/01/29
20:57:37
0.0 / 5
545
تگهای خبر: آموزشی , اینترنت , برنامه , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴