مردم یاری از اولویت های ارتش است

مردم یاری از اولویت های ارتش است

به گزارش بلک بلاگ ارشد نظامی ارتش در منطقه شمال شرق کشور اظهار داشت: بعد از دفاع مقدس هم ارتش در سایه تبعیت از ولایت در تمام عرصه ها در کنار نیروهای مسلح، انجام وظیفه می کند.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ رضا آذریان، ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمال شرق کشور با اشاره به روز ارتش بیان کرد: ۲۹ فروردین، روز تولد ارتش جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۸ با فرمان تاریخی امام خمینی (ره) است. به خود می بالیم که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی یک روز به نام ارتش و حماسه آفرینی های نیروی زمینی محوری نام گذاری شده است.

وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، نقش بسیار مهمی داشت. اگر تاریخ ایران اسلامی را ورق بزنید، فرماندهان ارتش و کارکنان این نیرو یک ارتش انقلابی و مجاهد را درک کردند. در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، بزرگانی بودند که برخی از آنها به شهادت رسیدند که تدابیر امام خمینی (ره) را دریافت می کردند و در وضعیت سخت دوران پهلوی جهت آگاهی بخشی به کارکنان این سخنان و اعلامیه ها را منتشر می کردند.

ارشد نظامی ارتش در منطقه شمال شرق کشور تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز ارتش، در مقابل تجزیه طلبان و گروههای معاند در اقصی نقاط ایران ایستاد.آمریکا که در مراحل مختلف شکست خورده بود، با حمایت و پشتیبانی از ارتش بعث عراق و تحریک صدام به ایران حمله ور شد و جنگ هشت ساله ای را به میهن اسلامی ما تحمیل کرد. در این مقطع نیز نیروی زمینی ارتش در کنار نیروهای مردمی و سایر نیروهای مسلح در مقابل متجاوزین ایستادند و تجاوز آنها را دفاع کردند.

آذریان با اعلان اینکه وحدت ارتش و سپاه در دوران دفاع مقدس در دست یابی به پیروزها نقش تعیین کننده ای داشت، اشاره کرد: ۴۸ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی که ۴۶ هزار تن از آنها مربوط به نیروی زمینی ارتش است نشان از سلحشوری و رزم بی امان غیورمردان ارتش در دوران دفاع مقدس دارد.

ارشد نظامی ارتش در منطقه شمال شرق کشور اظهار داشت: پس از دفاع مقدس نیز ارتش در سایه تبعیت از ولایت در تمام عرصه ها در کنار نیروهای مسلح، انجام وظیفه می کند. آنچه پس از دفاع مقدس به دست آمد، تفکر نوین دفاعی در تمام ابعاد با تکیه به اندیشه جوانان شاغل در ارتش و دیگر جوانان جامعه بود. با تشکیل جهاد خودکفایی در چهار نیروی زمینی، دریایی، هوایی و پدافند هوایی ارتش به خودکفایی رسید. این جوانان در مراکز خودکفایی تلاش کردند وابستگی های ارتش را در زمینه تجهیزات و توانمندی دفاعی رفع کنند؛ به همین دلیل با قدرت اعلام می کنم ایران، قدرتمندترین نیروی نظامی و ارتش در منطقه را دارا است.

وی افزود: مردم در مراحل مختلف، پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده اند، به همین دلیل مردم اولویت ارتش است. در زمینه مردم یاری، ارتش همچنان در کنار مردم قرار دارد و اقدامات صورت گرفته در طول سالهای قبل در بحران های طبیعی همچون سیل، زلزله و برف مؤید این ادعا است. در زمینه محرومیت زدایی نیز می توان به اقداماتی همچون آب رسانی، خدمات بهداشتی و درمانی، راه سازی و ترمیم جاده ها اشاره نمود.

آذریان تاکید کرد: با اشراف اطلاعاتی، شرایط منطقه را در آن سوی مرزها رصد می نماییم و اگر تهدیدی صورت بگیرد، متجاوزین در آن سوی مرزها پاسخ قاطع و کوبنده را دریافت خواهند کرد.





منبع:

1401/01/25
13:19:58
0.0 / 5
350
تگهای خبر: خدمات , رمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵