توسط انتشارات شهید كاظمی؛

روایتی مستند از زندگی اصحاب غیرهاشمی امام حسین منتشر گردید

روایتی مستند از زندگی اصحاب غیرهاشمی امام حسین منتشر گردید

به گزارش بلک بلاگ انتشارات شهید کاظمی کتاب بینایی: با والاترین اصحاب تاریخ تا عاشورا نوشته امین بابازاده را منتشر نمود.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، کتاب «بینایی؛ با والاترین اصحاب تاریخ تا عاشورا» نوشته امین بابازاده اخیرا در ۱۴۴ صفحه توسط انتشارات شهیدکاظمی انتشار یافته است.
این کتاب روایت اصحاب اباعبدالله(ع) غیر از بنی هاشم است و به لزوم روایت از اصحاب بنی هاشم هم روایت هایی در کتاب آمده است. در واقع بینایی، روایت مستقلی از اصحاب امام غیر از بنی هاشم تا شهادت آنهاست. وجه تمایز کتاب بینایی در مقایسه با کتاب های دیگری که در باب عاشورا نوشته می شود در این است که در این کتاب بخش «بیان» وجود دارد که وجود آن جهت فضاسازی روایی و تاریخی است؛ قسمت بیان اشاره به نکته هایی از رفتار و گفته های اصحاب و امام خطاب به اصحاب است که جنبه های معرفتی و تاریخی دارند.
در فصل اول این کتاب با عنوان «تا روز نهم» بخشی از زندگی اصحاب پیش از رسیدن به کربلا روایت می شود؛ آن بخش از زندگی که در تاریخ معتبر و مقاتل موجود است. از آوردن بخش های تاریخی که در منابع تکرار نشده باشند، اجتناب شده است. شخصیت پردازی اصحاب و سطح علمی و نوع زندگی آنها در این بخش مورد توجه بوده است. نکته این که درباره برخی از یاران امام جز یک یا دو خط مطلب در تاریخ وجود ندارد. درباره تعداد یاران و اسامی آنها کتاب «ابصارالعین فی انصار الحسین» از استاد سماوی منبع اصلی قرار گرفته است و نوع دسته بندی قبیله ای یاران در فصل اول از کتاب ابصارالعین استفاده شده است. روایت ها اما عیناً از کتاب ابصار نیست و از منابع دیگر برای روایت استفاده شده است. در فصل بعدی با عنوان «روز نهم» روایت روز تاسوعاست و آنچه بر امام و اصحاب در این روز رفته است. فصل بعدی «روز دهم» است که مقتل اصحاب اباعبدالله(ع) و آنچه بر آنها رفته است.
استفاده از ۷ منبع معتبر درباره اصحاب عاشورایی برای نگارش این کتاب، از خصوصیت های روایت مستند بینایی است.


منبع:

1401/01/23
21:52:33
0.0 / 5
293
تگهای خبر: كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳