عهدنامه فعالان نوشت افزار به مقام معظم رهبری؛

مسیر بومی سازی صنعت نوشت افزار را تا مرز خودکفایی طی می نماییم

مسیر بومی سازی صنعت نوشت افزار را تا مرز خودکفایی طی می نماییم

فعالین صنعت نوشت افزار در پاسخ به پیام مقام معظم رهبری و حیاتی شماردن نوشت افزار بعنوان یک کالای مهم در قالب عهدنامه نکاتی را مطرح کرده و استمرار و ادامه هرچه بیشتر این جریان تاکید نمودند.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، فعالین صنعت نوشت افزار در پاسخ به پیام مقام معظم رهبری و حیاتی شماردن نوشت افزار بعنوان یک کالای مهم در قالب عهدنامه نکاتی را مطرح کرده و استمرار و ادامه هرچه بیشتر این جریان تاکید نمودند.
جریان نوشت افزار ایرانی بعد از آنکه از سال ۱۳۹۱ توسط فعالان این صنعت شکل گرفت، توانست با کوشش های شبانه روزی فعالانش با تولید میلیونها محصول نوشت افزار ایرانی اسلامی قسمتی از این بازار را از آن خود کنند بطوریکه امروزه بیش از ۵۰% این بازار را نوشت افزار ایرانی می سازند و ۸۰% مخاطبین آن از نوشت افزار ایرانی رضایت کامل دارند. این جریان در ضمن این سال ها تلاش نموده است تا جهت ساماندهی مراکز تولید و توزیع، رفع موانع قانونی، توسعه کارهای این حوزه، شناسایی نقاط قوت و ضعف مراکز، تلاش در تقویت قوت ها و اصلاح ضعف ها، افزایش فعالان و همین طور افزایش کمی و کیفی تولیدات گام بردارد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ ۰۸/‏۱۱/‏۱۴۰۰‬ با صدور پیامی خطاب به فعالین این صنعت، مسیر ده ساله رشد جریان نوشت افزار ایرانی اسلامی را اینگونه توصیف نمودند:
«بسم الله الرّحمن الرّحیم
نوشت افزار، در شمار کالاهای حیاتی برای امروز و فردای هر کشور است. تولید با کیفیت آن نیز برای کشور تولیدکننده، مایه ی افتخار است. از این که مجموعه هایی در کشور ما بر این اقدام افتخارآفرین همت گماشته و گام های موفقیت آمیز برداشته اند، خرسندم و پایداری آنان در این راه را از خداوند متعال مسألت می کنم. توفیقاتتان مستدام باد ان شاءالله.»
در همین راستا، فعالین صنعت و جریان بنا بر تکلیف بر خود واجب دانستند تا جهت حفظ مسیر و رشد بیش از پیش و همزمان با شروع دهه دوم، در پاسخ به پیام رهبری در قالب عهدنامه نکاتی را مطرح کرده و بر استمرار و ادامه هر چه بیشتر این جریان تاکید نمایند.
متن عهدنامه به شرح زیر است:
«باسم رب القلم
محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی
با عرض سلام و تحیات الهی
ده سال پیش حرکتی شروع شد تا بازار نوشت افزار کشورمان که در اشغال کامل محصولات خارجی بود آزاد شود! مجاهدتی شبانه روزی، سخت و لایتناهی صورت گرفت تا بازارمان رنگ پرچم پرافتخار ایران را به خود بگیرد. امروز باگذشت یک دهه، شاهد شکسته شدن زنجیره محاصره ایم؛ از تولید دو برابری محصولات با کیفیت ایرانی در قالب صدها تولیدکننده؛ تا محتوای ایرانی اسلامی که حالا جای خودرا در بازار بازکرده است.
پیام حضرتعالی که در قسمتی از آن مرقوم فرموده اید صنعت نوشت افزار کشور، افتخارآفرین شده و از آن خرسندید جانی تازه در وجودمان دمید تا همچنان سرتا پا شوق و با همت و اراده پولادین مسیر را ادامه دهیم. نیک میدانیم در ابتدای مسیر هستیم و راهی طولانی در پیش داریم. عهد بسته ایم تا آخرین لحظه در مسئولیت تاریخی و مقدسی که به دوشمان محول کردید سربازی نماییم. برای نقشه راه آینده مان قدم های سه گانه ای تعریف کرده ایم:
اول؛ در دهه پیش رو مسیر بومی سازی صنعت نوشت افزار را تا مرز خودکفایی کامل و دسترسی سهل همه خانواده های ایرانی به سبد نوشت افزار باکیفیتِ تولید داخل و دارای محتوای ایرانی اسلامی پیش ببریم. همین طور قدم هایمان را فراتر از مرزها گذاشته، قطب تولید نوشت افزار منطقه شده و پرچم نوشت افزار ایرانی را در سطح بین المللی به اهتزاز در بیاوریم و این دفعه در سطح جهانی مایه افتخار ایران و ایرانیان باشیم.
دوم؛ در وضعیت امروز که جنگ تمام عیار اراده ها درحال وقوع است و دشمن با تمام توان خود به صحنه آمده تا با فشار اقتصادی و عملیات رسانه ای به گمان خود، کار را بر این ملت و انقلابش سخت کند نیاز است تا جوانان انقلابی و غیرتمند در عرصه اقتصاد و تولید وارد میدان شده و نقش آفرینی داشته باشند. پیام حضرتعالی به مناسبت ده سالگی جریان نوشت افزار و همین طور بیانات حضرتعالی در دیدار با هیئت دولت (۰۷/۰۶/۱۳۹۷) و همین طور فعالان نوشت افزار ایران اسلامی را مصداق جهاد تبیین میدانیم و با تمام وجود این جهاد را ادامه می دهیم تا الگویی باشیم مثال زدنی.
با ابزار هنر و رسانه به جوانان این مرز و بوم نشان دهیم می توانند همچون سالهای دفاع مقدس به نبرد با موانع اقتصاد و تولید بروند و با ورود به عرصه تولید و پشتیبانی از رزمندگان اقتصادی «نهضت مردمی تولید)) را آغاز نموده و با حل یک به یک مسائل، مقدمات جهش اقتصادی کشور را فراهم آورند. نیک میدانیم این همان نقشی است که باید حلقه های میانی در میانه میدان ایفا کنند.
سوم؛ در دنیای امروز، الگوهای رسانه ای با ورود به همه عرصه های سبک زندگی، تمامی اعتقادات، باورها و روح و روان خانواده ها بالأخص کودک و نوجوان را تسخیر نموده اند. این مساله در کشور ما نیز مورد غفلت واقع شده است بطوریکه هر ده شخصیت محبوب کودک و نوجوان ایرانی، غیرایرانی است! حرکت این چند سال نشان داد که می توان در این نبرد نابرابر مقاومت کرد و به موفقیت رسید. ما با همه وجودمان اهتمام داریم تا مسیر پیشرفت صنایع فرهنگی کشورمان با اولویت زنجیره محصولات شخصیت محور (با گردش مالی ۵۰۰ هزار میلیاردریالی در کشور و در برگیری بیش از ۳۰ صنعت تولیدی و خدماتی) از پویانمایی و بازی؛ تا پوشاک، اسباب بازی و شهرهای بازی شروع شود و به زودی شاهد این باشیم پهلوانان و قهرمانانی از جنس خودمان در خانه های این سرزمین و در کنار فرزندان ایران اسلامی و انقلابی جای گیرند.
حضرت آقا! از شما که در این سال ها حامی این جریان و سایر حرکت های جوانان کشورمان همچون هسته ای، سلول بنیادی، موشکی، نانو، واکسن و… بوده اید با تمام وجود ممنون و قدردانیم. و همین طور سپاسگزار حمایت ها و پشتیبانی های مردم عزیزمان از فرزندان خود که در جبهه تولید درحال نبردند هستیم. امید است تا سیاستگذاران فرهنگی و کارگزاران اجرائی کشور نیز نقش تاریخی خودرا در این حوزه ایفا نموده و با حمایت، پشتیبانی و مانع زدایی در راه سربازی فرهنگیِ فعالین این صنعت، خودرا در این حرکت جهادی مبارک سهیم نمایند. ان شا الله.
بر همان عهد که بستیم برآنیم هنوز»

1401/01/16
21:01:10
0.0 / 5
430
تگهای خبر: خدمات , رسانه , رمان , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵