کتاب فضاهای زیرسطحی منتشر گردید

کتاب فضاهای زیرسطحی منتشر گردید

به گزارش بلک بلاگ کتاب فضاهای زیرسطحی؛ تجارب، مبانی و مکان یابی به قلم مهران علی الحسابی، محمد انام پور و حسام ریاحی منتشر و وارد بازار کتاب شد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، کتاب «فضاهای زیرسطحی؛ تجارب، مبانی و مکان یابی» به قلم «مهران علی الحسابی»، «محمد انام پور» و «حسام ریاحی» منتشر و وارد بازار کتاب شد.
نویسندگان در این کتاب به اهمیت فضاهای زیر سطحی در برنامه ریزی شهری پرداخته و به مخاطبان خویش یادآور می شوند که امروزه برنامه ریزی برای فضاهای زیرسطحی در شهرها به صورت هم زمان و مکمل برای برنامه ریزی زمین در روی سطح شهر ضروری می باشد. و البته این پژوهشگران همینطور تاکید دارند که فضاهای زیر سطحی برای هر نوع فعالیت و کارکردی مناسب نمی باشد و مؤلفه ها و مبانی مختلفی در تعیین مکان ها و فعالیتهای مناسب باید لحاظ شود.
نویسندگان در پیشگفتار این اثر بیان کرده اند که شهرها علاوه بر دارا بودن تمامی خصوصیت ها و کیفیت های ضروری، باید توانایی پاسخگویی به نیازهای مختلف جمعیت رو به افزایش شهری را داشته باشند؛ این در شرایطی است که با زیرساخت های امروزی و جمعیت فعلی، خیلی از شهرها هم اکنون هم قادر به تأمین رضایت شهروندان خود نیستند. بنابراین اتخاذ تصمیمات جدید و بهره گیری از نگاههای نوین، نظیر «توسعه فضاهای زیرسطحی» می تواند افق های جدیدی را برای حل معضلات و مهیا ساختن شرایط زیست بهتر برای شهروندان فراهم آورد.
تأثیر بسزا در جهت بهبود شرایط زیست محیطی، کاهش آلودگی هوا، صرفه جویی در مصرف انرژی، سلامت اجتماعی و شادابی و سرزندگی فضایی محیط شهری داشته و همینطور رونق و ترقی مراکز و فضاهای شهری با حضور شهروندان از نظر اقتصادی، مزایایی است که بنابر اظهارات نویسندگان اثر، بهره مند شدن از این رویکرد به دنبال دارد. آنها همینطور در بخشی از پیشگفتار کتاب آورده اند که فضاهای زیرزمینی شهری در بخش هایی مانند حمل و نقل، تأسیسات زیربنایی و فضاهای خاص دارای ضریب امنیتی بالا و واجد مزیت و امتیازات فراوان هستند و باعث صرفه جویی های فراوانی در هزینه های شهری می شوند.
گفتنی است که کتاب «فضاهای زیرسطحی: تجارب، مبانی و مکان یابی» در ۳۸۷ صفحه، شمارگان هزار نسخه و با بهای ۲۱۰ هزار تومان منتشر و راهی بازار کتاب ایران شده است.


منبع:

1401/01/16
09:27:08
0.0 / 5
617
تگهای خبر: برنامه , كتاب , كیفیت , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳