رییس حوزه ریاست دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای:

انتشار تقریظ رهبری آغاز یک رویداد فرهنگی است

انتشار تقریظ رهبری آغاز یک رویداد فرهنگی است

خوزستان دوازدهمین آیین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت، رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «حوض خون» نوشته  فاطمه سادات میرعالی، برگزار گردید.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، ایمان عطارزاده معاون هماهنگی و رئیس حوزه ریاست دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای در این آیین اظهار داشت: این رویداد به برکت نگاه رهبری رویدادی ماندگار برای شهر اندیمشک است. ان شاالله این یادمان هویتی شهر اندیمشک با تاکید بر نقش در دفاع مقدس و با همت دست اندرکار همیشه به یادمانی برای شناخت بیشتر ابعاد حضور درخشان و مظلومانه مردم اندیمشک در دوران دفاع مقدس منجر شود.
وی افزود: خدا را شکرگذاریم که این توفیق نصیب ما شد تا امروز در روزی که به نام شهدا نامگذاری شده در شهر هزار شهید اندیمشک میهمان مردمی باشیم که هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کردند. خدا را شکرگذاریم که امروز به برکت خون پاک شهیدان راه شهیدان توسط جوانان نسل سوم و چهارم ادامه یافته و در دوازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت تغریض رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «حوض خون» در شهر اندیمشک خواهیم داشت.
عطارزاده اظهار نمود: این مراسم تلاش می کند تا خط نورانی شهیدان، خط ایثار و فرهنگ، خط فرهنگ ایثار و شهادت به واسطه نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی در جامعه ساری و جاری شود.
معاون هماهنگی و رئیس حوزه ریاست دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای اشاره کرد: انتشار تقریظ حضرت آقا بر یک کتاب همه هدف ما نیست. این آغاز یک رویداد فرهنگی است که به برکت نگاه رهبری به موضوعی از حوادث پرافتخار دوران دفاع مقدس منجر به تولید آثار متنوع فرهنگی و هنری برای شناسایی بیشتر ابعاد درخشان حضور اقشار مختلف جامعه در دوران دفاع مقدس خواهد شد.

عطارزاده با اعلان اینکه «حوض خون» روایت دلدادگی و ایثار و حضور آگاهانه و عاشقانه زنان این سرزمین، زنانش غیور و سلحشور شهر اندیمشک در همراهی با فرزندان و همسران و پدرانشان بود اظهار داشت: «حوض خون» روایت حضور زنانی است که در دوران دفاع مقدس در امدادگری، در پرستاری، در پشتیبانی، در رختشورخانه و در همه بخش هایی که تک تک ما در دوران زندگی جنگ را با همه ابعادش حس کردیم صحنه های درخشانی از ایثار را آفریدند.






او اضافه کرد: به بهانه تقریظ رهبر معظم اسلامی بر کتاب «حوض خون» رویداد مبارکی با پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت توامان گشته در شهر اندیمشک برگزار می گردد.
وی افزود: آن چیزی که باید عرض نماییم تبریک به مردم اندیمشک، تبریک به مردم خوزستان، تبریک به نویسنده، به گردآورنده، به پژوهشگران، به راویان، به همه حماسه سازان، به موسسه فرهنگی شهید زیوداری و به همه فعالان فرهنگی اندیمشک در حرکت مبارک ثبت تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این شهر است که تحسین رهبر معظم انقلاب را به همراه داشته است.
معاون هماهنگی و رئیس حوزه ریاست دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای اشاره کرد: ما انتشار تقریظ را آخر نمی دانیم بلکه آغاز یک رویداد فرهنگی برای شناخت ابعاد بیشتری از حضور حماسه ساز، ماندگار و پرافتخار مردم اندیمشک در دوران دفاع مقدس خواهد بود.
وی بیان کرد: لازم می دانم از همه کسانی که در برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی در اندیمشک قهرمان همراهی صمیمانه ای با ما داشتند بخصوص مردم عزیز و قدرشناس و ولایت مدار اندیمشک تشکر نماییم.
عطارزاده افزود: تشکر ویژه از مدیر عامل محترم راه آهن جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر صالحی که در برگزاری این رویداد مهم فرهنگی سنگ تمام گذاشتند و با همت ایشان در بیمارستان سابق شهید کلانتری به یک یادمان ماندگار برای ثبت و برای همیشه تاریخ و آشنایی جوانان با این هویت پرارزش انقلاب اسلامی در این شهر رقم خورد و همه جوره پای کار بودند.
او اضافه کرد: تشکر می کنم از همه مسئولان محترم استانی، شهرستانی، فعالان فرهنگی و دوستانی که شاید با بیان نام آنها حق مطلب ادا نشود و از همه مردم عزیز اندیمشک هم قدردانی می کنم.




منبع:

1400/12/22
20:19:55
0.0 / 5
345
تگهای خبر: رمان , فرهنگی , كتاب , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴