برنامه های جشنواره ملی اسباب بازی

برنامه های جشنواره ملی اسباب بازی

نشست خبری هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی با حضور مهدی علی اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری و اصحاب رسانه برگزار گردید.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، مهدی علی اکبرزاده در این جلسه اظهار داشت: هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی مانند دوره های پیشین این جشنواره بستری فراهم می آورد تا تولیدکنندگان اسباب بازی محصولات خویش را ارائه نمایند.
او ضمن اشاره به اینکه بخش رقابتی هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی با نگاهی متفاوت نسبت به جریان تولیدات ایرانی برگزار می شود، بیان کرد: در داوری اولیه، ۵۷۶ محصول مورد بررسی قرار گرفت که این تعداد بیشتر از دو برابر محصولات ثبت شده در بخش رقابتی ششمین جشنواره ملی اسباب بازی ست. بخش رقابتی هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی، به شناسایی استعدادها و کارهای اثربخش در حوزه اسباب بازی می پردازد و با دعوت از تولیدکنندگان اسباب بازی ایرانی و ایجاد فضای رقابتی سازنده و هدفمند، محصولات برتر تولیدشده در بازه زمانی شهریور ۱۳۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ را داوری کرده و منتخبان بخش های مختلف، روز دوشنبه ۲۳ اسفندماه معرفی و تقدیر خواهند شد.


مدیرعامل کانون افزود: در این دوره از جشنواره، محصولات برپایه شاخصهای بهترین تصویرسازی و گرافیک، بسته بندی، کیفیت چاپ، کیفیت چوب، کیفیت پلیمری، کیفیت فلزی، کیفیت پارچه، کیفیت مواد ترکیبی، برترین محصولات سازه و جورچین، برترین محصولات شبیه ساز دنیای واقعی و برترین سرگرمی حسی و حرکتی داوری شده اند.
علی اکبرزاده با اشاره به حامیان هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی اظهار داشت: ستاد گسترش فناوری ها و علوم شناختی معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با معرفی نمایندگان خود محصولات را در دو بخش ویژه اسباب بازی های فکری، شناختی و اسباب بازی های مروج فرهنگ حمل و نقل ترافیکی داوری کردند. همینطور سال جاری شورای نظارت هم تقدیر ویژه ای از تولیدکنندگان منتخب خواهد داشت.
مدیرعامل کانون با بیان خبر برگزاری چهار نشست تخصصی در این دوره از جشنواره بیان کرد: در این وبینارها از سازمان های مختلف برای عرضه مباحث آموزشی و ترویجی در رابطه با صنعت و توسعه اسباب بازی دعوت شده است و بر همین اساس، چهار نشست تخصصی در ایام شنبه و یکشنبه ۲۱ و ۲۲ اسفندماه در دو نوبت بامداد (ساعت ۹ تا ۱۱) و بعدازظهر (ساعت ۱۴ تا ۱۶) برگزار می شود.
او افزود: «اسباب بازی های شناختی/ نگاهی بر بنیادی ترین کارکردهای اسباب بازی در جریان رشد»، «استانداردهای اسباب بازی/ چالش اسباب بازی خوب در نگاه حداقل های کیفیت»، «بازارهای جهانی، افق پیش رو/ مروری بر مهم ترین چالش های جهانی شدن و صادرات» و «تحولات فرهنگی و آثار آن در اقتصاد فرهنگ و اسباب بازی/ آینده صنعتی ترین کالای فرهنگی» عنوان های این چهار نشست است.


علی اکبرزاده افزود: چهار نشست تخصصی بخش علمی هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی ریاست جمهوری، سازمان توسعه تجارت، سازمان ملی استاندارد ایران، شورای عالی انقلاب فرهنگی، و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران برگزار می شود و در این جلسه ها، متخصصان مطرح بین المللی از کشورهای آلمان، بلژیک، دانمارک، لهستان، سنگاپور و هندوستان به عرضه جدید ترین دستاوردها و پژوهش های علمی خود در زمینه صنعت اسباب بازی خواهند پرداخت.
او با اشاره به اهدای نشان اسباب بازی برتر ایرانی اظهار داشت: سال جاری هم مانند دوره های گذشته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسم تقدیر از برگزیدگان اسباب بازی ایرانی، نشان اسباب بازی های برتر را به تولیدکنندگان با کیفیت اهدا خواهدنمود. این نشان اسباب بازی برتر برای تولیدکنندگان و خانواده ها تأییدی بر کیفیت و شاخص بودن محصول خواهد بود و اسباب بازی های منتخب را در فروشگاه ها متمایز می کند. مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نمایشگاهی از برترین اسباب بازی های ایرانی و تولیدات منتخب را به نمایش خواهد گذاشت. این نمایشگاه از تاریخ ۲۱ تا ۲۳ اسفندماه برپا خواهد شد و ظرفیت و توانمندی اسباب بازی های ایرانی را نمایش می دهد. همینطور در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ همزمان با ماه مبارک رمضان در نمایشگاهی که از افطار تا سحر راه اندازی فروش محصولات تولیدی را خواهیم داشت بعلاوه این که، علاقه مندان می توانند این محصولات را از سایت دیجی کانون و فروشگاه اینترنتی کانون پرورش فکری به نشانی shop.kpf.ir خریداری کنند.
مدیرعامل کانون با اشاره به برگزاری نشست های تخصصی جشنواره بیان کرد: در دو سال اخیر، شرایط زندگی ما به سبب بیمای کرونا تغییر کرده. این تغییرات برای دست اندرکاران تولید اسباب بازی فرصتی ست تا برای تولید محصولات خود مطالعه داشته باشند. بیماری کرونا شرایط ارتباطی ما را تغییر داد و بیشتر به شکل مجازی تغییر نمود، ازاین رو کودکان و نوجوانان ما حضور در فضای مجازی را خیلی سریع تجربه کردند.
مهدی علی اکبرزاده در انتها اظهار داشت: با تحول در شرایط اقتصادی، شیوه بازار و خرید محصولات هم تغییر نمود و در بازار اسباب بازی اثر گذاشت. در نشست های تخصصی جشنواره و نمایشگاه به این مساله ها خواهیم پرداخت.

جشنواره اسباب بازی بر پایه احتیاج به صنعت اسباب بازی ست
در بخش دیگری از این جلسه، آیدین مهدی زاده تهرانی دبیر هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی اظهار داشت: از سال ۹۴ جشنواره ای با عنوان «جشنواره اسباب بازی» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام شد که یکی از خصوصیت های آن، داشتن ساختار برون سازمانی ست.
او افزود: بخش زیادی از این جشنواره از جانب خود تولیدکنندگان و دست اندرکاران صنعت اسباب بازی برگزار می گردد و محفلی ست برای فعالان این حوزه تا در کنار یکدیگر قرار گیرند. در هفتمین دوره این جشنواره شاهد تغییرات زیادی در فرم و برگزاری باتوجه به تغییرات جامعه بوده ایم، در همین راستا، تغییرات به وجود آمده در هفتمین دوره هم ثابت کرد که جشنواره بسیار پویا و منعطف است.


مهدی زاده اضافه کرد: یکی دیگر از خصوصیت های مهم جشنواره اسباب بازی این است که بر پایه احتیاج به صنعت اسباب بازی تشکیل شده و باتوجه به هدف اولیه خود که نیازسنجی جامعه در این صنعت است از نخستین دوره تا هفتمین دوره به فراخور نیازهای جامعه تغییراتی داشته است. در این دوره هم جشنواره را گرفتار تحولاتی کردیم و منطبق با نیاز بازار با آن برخورد شد، این گونه که جاهایی که عملاً لازم نبود کانون متولی باشد نقش آن کمرنگ تر شد و هرجایی که حس کردیم خلاء آن در صنعت اسباب بازی وجود دارد کانون مشارکت بیشتری داشت.
دبیر هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره در مرحله های مختلفی برگزار می شود، اظهار داشت: امیدوارم برگزاری در ماه های مختلف و این تداوم در حضور سبب شود تا این جشنواره به یک برند تبدیل گردد.
مهدی زاده در انتها اظهار داشت: امیدوارم جشنواره هفتم گامی به سمت بازارهای جدید، متنوع، منطقه ای و جهانی بردارد و تغییر نگرشی از یک صنعت نوپا و تازه کار به سمت یک صنعت رسمی و پایدار ایجاد شود. ما به هم افزایی این جشنواره امیدواریم و مطمئن هستیم که این سنگ بنای یک آینده درخشان است.
علاقه مندان می توانند جهت شرکت در نشست های تخصصی هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی به پایگاه جشنواره به نشانی irantoyfetival.ir رجوع و ثبت نام کنند.




منبع:

1400/12/16
21:04:15
0.0 / 5
717
تگهای خبر: آموزشی , استاندارد , اینترنت , برنامه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴