در گزارش بلك بلاگ مطرح شد؛

اعلام زمان برگزاری یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر

اعلام زمان برگزاری یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر

بلک بلاگ: رییس کارگروه سامانه مد و لباس اظهار داشت: یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر؛ 28 تیرماه همزمان با روز حجاب و عید غدیر بعنوان جامع ترین خط کش در وضعیت آینده مد و لباس ایران انجام می شود.



سیدمجید امامی رییس کارگروه سامانه مد و لباس، در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به زمان برگزاری دقیق یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر، عنوان کرد: جشنواره یازدهم فجر، بعنوان جامع ترین خطکش در وضعیت شناسی و آینده سازی مد و لباس کشور، ۲۸ تیرماه همزمان با روز حجاب و عید غدیر در برج میلاد برگزار می گردد.
وی اضافه کرد: در دوره یازدهم جشنواره مد و لباس فجر، بخش همایش علمی تخصصی سبک پوشش اسلامی اضافه شده است؛ همین طور رویکرد بخش رقابتی جشنواره در زمینه طرح و دوخت است؛ به عبارت دقیق تر، همه عرصه های پوشاک و ملزومات را در بر می گیرد و آثار برگزیده با نگاه ارتباط با صنعت و تلفیق فاکتورهای عفیفانه، سالم، مقرون به صرفه و دسترس پذیر بودن انتخاب می شود.
رئیس کارگروه سامانه مد و لباس در ادامه اظهار داشت: دبیر همایش برعهده خانم یاقوتی است که او از اساتید برتر حوزه طراحی پارچه و دوخت در دانشگاه کشور خصوصاً دانشگاه الزهرا به حساب می آید. در بخش غیررقابتی جشنواره، به حوزه اقوام، توجه کاربردی خواهد شد و ما نگاه مان این است که لباس اقوام باید در لباس اجتماعی بانوان که معروف ترین آن چادر و مانتو است، اثر دیروزین بر محصول امروزین دیده شود.
امامی اظهار داشت: در بخش بین المللی جشنواره که از با اهمیت ترین بخش های آن به حساب می آید، اهتمام داریم لباس جهان اسلام و لباس زنان در جهان اسلام، تنها به نمایش درنیاید بلکه تعاملی در این میان صورت بگیرد؛ پس شعار جشنواره امسال «ایران؛ سرزمین تعامل» با تاکید جدی بر وجوه نمادین لباس انتخاب شده است. اگر از عفاف آمیز و حیای لباس صحبت می نماییم، باید این دو موضوع در نظام نمادین لباس خودرا نشان دهد؛ بنابراین کارگاه ها و رویدادهای حاشیه ای، رویدادهای ایده پردازی در یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر در برج میلاد برگزار می شود.
هفته آینده طاووس زرین یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر رونمایی می شود
رئیس کارگروه سامانه مد و لباس همین طور اظهار داشت: جشنواره مد و لباس فجر شخصیت مستقلی دارد و ما هر سال تندیس طاوس زرین را به بهترین طراحان، دوزندگان، صنعتگران و پژوهشگران حوزه لباس اهدا می کنیم؛ معتقدیم ما باید تندیس طاووس زرین جشنواره مد و لباس فجر را به لحاظ رسانه ای شخصیت سازی نماییم تا این تندیس بتواند به یکی از جایزه های مطلوب لباس در منطقه و جهان تبدیل گردد و طراحان هرسال انگیزه مضاعفی را برای دریافت این تندیس را داشته باشند. همین طور تندیس طاووس زرین هفته آینده در نشست خبری که با پیرامون یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر برگزار می شود، رونمایی خواهد شد.


منبع:

1400/12/12
23:30:34
0.0 / 5
662
تگهای خبر: اساتید , جایزه , جشنواره , رسانه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱